Όποτε πιάνουμε Μάιο και ξεκινούν οι Πανελλήνιες και βλέπω ρεπορτάζ στην τηλεόραση με μαθητές στα θρανία να περιμένουν τα θέματα, σφίγγεται το στομάχι μου. Το ίδιο μου συμβαίνει και τον Ιούλιο στα ρεπορτάζ των μηχανογραφικών, αλλά και τον Αύγουστο στα ρεπορτάζ των βάσεων.
Γυρίζω πίσω στο χρόνο και βλέπω τον εαυτό μου για χρόνια ολόκληρα να ξυπνάει στις 6 μιση με 7 το πρωί, να κουβαλάει μια σάκα, να πηγαίνει στο σχολείο, να επιστρέφει στο σπίτι, να κάνει Αγγλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, να πηγαίνει για τέννις, σκι, ενόργανη (μπλιαχ!) και αργότερα να κάνει φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Δεν θυμάμαι πολλά από τα 12 χρόνια Δημοτικού- Γυμνασίου – Λυκείου, παρά μόνο εικόνες από γιορτές, συμμαθητές, εκδρομές.
Και οι γνώσεις;
Θυμάμαι όλα εκείνα τα ολοκληρώματα, τις εξισώσεις, τις χημικές ενώσεις, του νόμους της Φυσικής που με έστειλαν στο Πανεπιστήμιο; Νομίζω πως θυμάμαι μόνο το 10%. Μπορεί και να λέω πολλά…
Όλα όσα χρειάζεται να ξέρω
για το πώς θα ζήσω και για το τι θα κάνω
Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ:
Η ΑΓΑΠΗ!
Είμαι η μαμά της Αθηνάς, του Αρχέλαου και του Άγγελου. Λατρεύω τη ζωή με τα πάνω και τα κάτω της. Όπως άλλωστε λατρεύω το να είμαι μαμά! Σπούδασα Ιατρική, ασχολήθηκα από νωρίς με τη μουσική, το γράψιμο και ένα σωρό άλλα πράγματα ώσπου με κέρδισε τελικά το internet που συνδυάζει τα πάντα! Ευχαριστώ που διαβάζετε το Είμαι Μαμά! Κατά κάποιο τρόπο, παιδάκι μου είναι και αυτό! :)
Ειλικρινα θλιβομαι για τα παιδια ρομποτακια που δημιουργει το συγχρονο ελληνικο σχολειο. Φορτωμενα με αγχος και ευθυνες απο τοσο μικρη ηλικια. Υποτιθεται οτι το σχολειο παιζει τον δευτερο πιο σημαντικο ρολο στη ζωη ενος παιδιου και αντι να το εκπαιδευσει δημιουργικα, να του δωσει βασεις για ενα καλυτερο αυριο το φορτωνει με ενα σωρο αχρηστες πληροφοριες λες και αυριο θα τα χρησιμοποιησει ολα αυτα. Η γνωση ειναι οπλο και αυτο το πιστευω ακραδαντα. Γνωση ομως δεν θεωρουνται απαραιτητα τα ολοκληρωματα, τα ηλεκτρονια, η συνθηκη της Λωζαννης και το ποιος πολεμησε στη Μογγολια. Γνωση ειναι και η κατανοηση και ο σεβασμος προς το περιβαλλον και τη φυση ( θα γλιτωναμε απο πολλα σκουπιδια!), γνωση ειναι και το να μαθεις να μιλας σωστα χωρις να χρειαζεται να μαθεις οοολη τη λατινικη γλωσσα. Γνωση ειναι και η τεχνολογια αλλλα τα βιβλια που διδασκονται ειναι τοσο μα τοσο πολυ πισω. Ολα ειναι τοσο πισω... Τι να τον κανω τον Νευτωνα και τον Μορ οταν ακομα μαθαινω για τον τηλεγραφο! Και ελεος πια με αυτες τις πανελλαδικες μου κρινεται ολο σου το μελλον απο το τι θα κανεις αυτες τις λιγες μερες, ποσα παιδια δεν τα καταφεραν και ας ηταν καλοι μαθητες? Και ποσοι τα καταφεραν και μπηκαν σε μια σχολη που δεν τους αρεσε και δεν ηθελαν να ακολουθησουν το επαγγελμα αυτο? Ενα συστημα περα για περα λαθος!
Σχολεία σαν το Summerhill δεν μπορούν να υπάρξουν σήμερα ... Δυστυχώς... Αλλά δεν νομίζω ότι είναι αυτό τόσο ουσιώδες... Αν αλλάξει η νοοτροπία των περισσοτέρων (ΟΧΙ όλων, προς Θεού!) εκπαιδευτικών και αντιγράψουν αυτή του συγγραφέα εκείνου του βιβλιου... τότε πολλά θ'αλλαξουν! Τα παιδιά αντιδρούν... αντιδρούν στην καταπίεση, στην άσκηση εξουσίας εναντίον τους, στις προσβολές... Όλοι μας δεν είμασταν έτσι όταν ήμασταν παιδιά κι αργότερα έφηβοι;;; Ας αλλάξουν συμπεριφορά λοιπόν κι ας κοιτάξουν αυτά τα παιδιά σαν να είναι δικά τους!!! Μόνο τότε τα παιδιά θα θελήσουν και θα μπορέσουν ν'αφομοιώσουν αυτά που διδάσκονται... "Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης" - Alexander Satherland O'Neil... διαβάστε το...το διάβασα στα εφηβικά μου χρόνια κι είναι ο λόγος που διάλεξα το επάγγελμά μου...
>Πριν 35 και κατι χρονια, καποιοι γονεις ( μαζι και οι δικοι μου) κανανε μια αποπειρα να φτιαξουν ενα νηπιαγωγειο και σχολειο σαν το Summerhill. Η λογικη ηταν να μην πιεζουν τα παιδια και να κανουν μαθημα οποτε θελουν, τα περισσοτερα μαθηματα γινοταν στην αυλη και τα του σχολειου τα καθοριζαν οι μαθητες, οι καθηγητες και οι γονεις. Ο αδελφος μου σε ολο το διαστημα που πηγαινε εκει ηταν σκαρφαλωμενος σε ενα δεντρο. Εμαθε να γραφει στην 3η δημοτικου οταν το εγχειρημα απετυχε και τον γραψανε σε κανονικο σχολειο.
Ειναι δυσκολο να δουλεωει κατι τετοιο και ακομα και αν καταφερει να επιβιωσει υπαρχει παντα το θεμ οτι ορισμενοι μαθητες μπορει πολυ απλα να μην μαθουν τιποτα.
Θα προτιμουσα μια ενδιαμεση λυση λοιπον. Σιγουρα οχι το χυμα του Summerhill αλλα ουτε και αυτο το χαλι με τα φροντηστηρια απο το δημοτικο. ΝΑ υπαρχει αραγε?
>ena megalo eyxaristw sthn kopela pou anefere to summerhills school..pragmatika 3etrela8hka!
kati tetoio 8a oneireyomoun gia to paidi mou alla akoma kai gia mena..
den mou eleipsan kai den 8a mou leipsoun pote ma pote ta sxolika xronia..
mia agria mikrografia ths koinwnias twn "megalwn"..
ka8olou anemelia..
kai an eisai kai fysh antisymvatiko atomo ginesai kai eykolos stoxos..
ti ma8ame sto sxoleio?tpt kai to ennow..kakogrammena kai dysnohta ta sxolika vivlia..oi de ka8hghtes..to 98% adiaforoi,variestimenoi..
osa ema8a ta ema8a diavazontas plh8ora vivliwn..latreya to diavasma alla apex8anomoun oso tpt ta sxolika vivlia..
sta 33 mou xronia den xrhsimopoihsa pote kati pou ema8a sto sxoleio plhn grafhs kai anagnwshs..den einai periergo??
>sthn kopela pou anaferei to summerhills school ena megalo eyxaristw..apla 3etrela8hka!kati tetoio 8a oneireyomoun gia to paidi mou alla akoma kai gia mena...
pote ma pote den 8a mou leipsoun ta sxolika xronia..giati apla den htan "sxolika" htan mia agria mikrografia ths koinwnias twn "megalwn"..ka8olou anemela dhladh..
kai an eisai kai ligo fysh antisymvatiko atomo..tote einai pou ginesai eykolos stoxos..
Nina
>Σαν Κατερινα μαμα μιας μπεμπουλας λεω οτι το δικο μου παιδακι θελω στη ζωη του να κανει οτι αυτο θελει και αν καποια στιγμη κουραστει και δεν θελει αλλο ας σταματησει η αν δει οτι τελικα της αρεσει κατι αλλο ας ακολουθησει αυτο το αλλο!Αρκει να ειναι παντα μεσα στα φυσιολογικα πλαισια και οταν ερθει η στιγμη του απολογισμου της παιδικης-σχολικης και εφηβικης της ζωης να μπορει να πει ναι,ειμαι ευχαριστημενη και εχω οτι εφοδια χρειαζομαι για την ενηλικη ζωη μου!!!Αλλα επειδη εχω και την ιδιοτητα της ιδιοκτητριας βρεφονηπιακου σταθμου στην ομορφη θεσσαλονικη θελω να πω οτι τα πραγματα ειναι πολυ διαφορετικα απο οτι τα διαβαζω πιο πανω,εαν σε εναν παιδικο δεν εχεις δασκαλα αγγλικων,μουσικης,γυμναστικης ζωγραφικης και θεατρου δεν λεγεσε πλεον βρεφονηπιακος σταθμος αλλα ΒΑΒΥ PARKING και αυτο ειναι αποψη των γονιων!!Ε!οχι εγω δεν μπαινω σε αυτο το τρυπακι εγω θα συνεχισω να τα κανω εγω ολα αυτα με τον τροπο που τα σπουδασα δηλαδη μεσα απο το παιχνιδι,το παραμυθι,το τραγουδι,την ελευθερη ζωγραφικη!!!Και για να απαντησω σε μια φιλη πιο πανω,αγαπητη Ρανια οι παιδικοι και τα σχολεια εγιναν ετσι γιατι αλλιως δεν εχεις δουλεια,γιατι οι περισσοτεροι θελουν τα παιδια τους απο τα 2-3 να ειναι διανοιες!!!Να ξερουν να λενε και να αναγνωριζουν την α-β,τους αριθμους τα σχηματα και πολλα αλλα σε ελληνικα και αγγλικα,να κανουν κατακορυφους διαρκειας να παιζουν και μια φλογεριτσα η εστω μεταλοφωνο,και το μεγαλο τους ανχος ποτε θα γραψουν το ονομα τους;;;κατσε πρωτα καλη μου να το πει και θα το γραψει κι'ολας!Ετσι εχει η κατασταση και τα βλεπεις μετα παγωμενα αγαλματακια να μην ξερουν να παιξουν ελευθερα,να εκφραστουν,να μιμηθουν,παρα μονο καθοδηγουμενα και το μονο που παιζουν ελευθερα ειναι την καταπιεστικη δασκαλα τους με τις κουκλες πιονια!!!
>Για αυτό..και για ακόμα περισσότερους λόγους αφήσαμε πίσω μας την Αθήνα,τις δουλειές μας και ήρθαμε στην επαρχία!!Για να μεγαλώσει το παιδάκι μας σαν άνθρωπος και όχι σαν ρομπότ..κατευθυνόμενο από το σύστημα προς μια και μοναδική κατεύθυνση..να μην έχει ούτε λεπτό για τον εαυτό του,να μάθει να μην είναι ελεύθερος!!!
>Δεν με νοιάζει αν η κόρη μου δεν είναι η super μαθήτρια,ούτε πρόκειται να την φορτώσω με υποχρεώσεις που θα τις θεωρεί βάρος....Θα κάνει πράγματα που την ευχαριστούν!Αλλά θα με στενοχωρούσε αφάνταστα να έθετε έναν στόχο στη ζωή της και να την έβλεπα ότι δεν παλεύει γι'αυτόν...Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα για μένα....να μάθω στο παιδί μου πως τίποτα καλό στη ζωή μας δεν έρχεται ουρανοκατέβατο...ότι πρέπει να προσπαθούμε καθημερινά μέχρι να πετύχουμε αυτό που θέλουμε...μόνο τότε θα είμαστε πραγματικά ευτυχισμένοι κ θα τα έχουμε καλά με τον εαυτό μας...!!!!το αν ο στόχος του παιδιού του γείτονα είναι να γίνει ο πρωθυπουργός της χώρας και της κορης μου να γίνει κομμώτρια,δεν με απασχολεί καθόλου!!!!!!!!!!!:)))))
>check this out! ;)
http://www.inout.gr/showthread.php?t=63807
http://www.summerhillschool.co.uk/
marilena mous
>Όταν τελείωσα το σχολείο είχα πει στη μαμά μου ότι ήταν η χειρότερη περίδος της ζωής μου και δε θα θελα να τη ξαναζήσω με τίποτα. Μου απάντησε ότι κάποια στιγμή θα τα νοσταλγήσω αυτά τα χρόνια.
ΟΧΙ μόνο δε τα νοστάλγησα, αλλά να παν και να μη ξανάρθουν. Άλλες εποχές που πήγαιναν οι γονείς μου σχολείο και άλλες οι ρομποτικές αποχές που ζουν σήμερα οι έφηβοι.
>Πολύ αληθές το κείμενο από το βιβλίο.. φαίνεται πολύ ενδιαφέρον.
Όσο για το θέμα που αναπτύσσεις είναι δυστυχώς ένα θέμα που ανακαλύπτουμε όταν γινόμαστε γονείς και προσγειωνόμαστε από αυτό το συννεφάκι(μάλλον γκρι είναι) που μας έχει ανεβάσει αυτό το σύστημα αυτής της χώρας. Άλλοι αντιδρούν, άλλοι σιωπούν και άλλοι μεταναστεύουν για ένα καλύτερο αύριο....
Πόσο θλιβερό είναι αυτό????
>Ακριβως! Ο κ.Fulghum έχει απόλυτο δίκιο.Όπως και κάτι άλλο που έχω διαβάσει αλλα δυστυχως δεν θυμαμαι που: ένα παιδί προσχολικής ηλικίας,το μονο που πραγματικα χρειαζεται είναι οι γονεις του, ο ήλιος και ένα παρκο..Αν και τα παιδιά μου είναι ακομα μικρά και θα ξεκινησουμε σε 2 χρονια το δημοτικό ήδη με έχουν ήδη τρομοκρατησει με το τι πρέπει να κάνει και τι να μαθει ένα παιδι..Δεν είμαι υπερβολική μαμα ,και καποιες φορες είμαι σίγουρη οτι δινω την εντυπωση της αδιάφορης..Απλα πιστεύω ότι πρεπει να αφήσουμε τα παιδια μας να μας δείξουν την κλίση που μπορει να εχουν καπου και οχι να τα καθοδηγουμε συμφωνα με τα δικα μας θελω και πρεπει. Τα παιδια είναι απιστευτα πλασματα πανεξυπνα ολα και εχουν το δικο τους τροπο να επικοινωνουν.Φτανει να μπορειτε να ΑΚΟΥΤΕ και να επικοινωνειτε μαζι τους.Δεν είναι ενηλικες , δεν μπορουν να τα κανουν ολα μαζι και τελεια οπως εσεις. Εγω το χω παρει αποφαση.. δεν είναι δυνατον το παιδι μου να τελειωσει πανεπιστημιο , να μιλαει 6 ξενες γλωσσες, να παιζει κιθαρα και ντραμς ,και να εχει μαυρη ζωνη στο καρατε ..Καπου θα χασει την αληθινη ζωη εκει εξω!
>Θα συμφωνήσω με όλα τα παραπάνω, μόνο που θα ήθελα να συμπληρώσω και κάτι ακόμα.
Ποιός είναι αυτός που αποφασίζει και επιβάλλει σε νήπια να μαθαίνουν γραφή και ανάγνωση στο νηπιαγωγείο και μην μου πείτε ότι δεν γίνεται γιατί υπάρχουν τρανταχτά παραδείγματα, νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα που το εφαρμόζουν αυτό.
Γιατί φορτώνουν τα παιδιά από αυτή την ανέμελη φάση με παραπάνω όγκο πληροφοριών, όταν θα έπρεπε λογικά να απολαμβάνουν το παιχνίδι και την "τελευταία" ας το πούμε ανεμελιά τους?
Αν και η κόρη μου είναι ακόμα αρκετά μικρή για νηπιαγωγείο, έχω ήδη αρχίσει και ερευνώ όλα τα πιθανά που θα μπορούσε να πάει και στην πληθόρα τους η κατάσταση είναι απογοητευτική, ελάχιστα είναι αυτά που αξίζουν τελικά και αν κάποιος διαφωνεί πραγματικά θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη του.
Τώρα όσον αφορά τη δική μου ανάμνηση από το νηπιαγωγείο, με μια φράση: "Απλά τα καλύτερα μου χρόνια!"
>Δε φαντάζεσαι ΠΟΣΟ συμφωνώ με όλα όσα λες!!
ΌΛΑ;!;!;!
Όλα εκτος απο το μπλιαχ στην ενόργανη!!
Γιατί μπλιαχ παρακαλώ;;; Μηπως επειδή δεν ήσουν εσύ το κορίτσι λάστιχο;;;
Χαχαχα
Φιλάκια,
Το Σισσίνι!
>Αχ! πόσο δίκιο έχεις Ολίβια... παίρνω παραδείγματα από ανιψάκια μου ή παιδιά φίλων μου που έχουν 1000 πράγματα στο μυαλό τους και στις ασχολίες τους και από τα οποία ουσιαστικά δεν αποκομίζουν κάτι ουσιώδες... απλά κάνουν αγγλικά γιατί πρέπει να κάνουν, κάνουν κομπιούτερ γιατί πρέπει να κάνουν, κάνουν αθλητισμό γιατί πρέπει να κάνουν... ΠΡΕΠΕΙ... αλλά κανένας δεν βλέπει τι πραγματικά ΘΕΛΕΙ ένα παιδί...
Δεν ξέρω... εαν σε τρία χρόνια από τώρα που η μικρή μου θα ετοιμάζεται να πάει 1η δημοτικού θα γίνω κι εγώ ένας γονέας που θα επιβάλλω στο παιδί μου να μάθει και τούτο, και το άλλο και το παράλλο... ή αν θα την αφήσω να επιλέξει μόνη της χωρίς άγχος, επιβολές και ΠΡΕΠΕΙ...
Εαν πάντως δεν αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας, ο τρόπος διαπαιδαγώγησης, ο τρόπος που ένα παιδί μαθαίνει και αναγνωρίζει το ταλέντο του και την κλίση του, τότε έχω την εντύπωση ότι η κόρη μου θα είναι ΚΑΙ εκείνη ένα παιδί με ... μισές γνώσεις και πασαλύματα!
Επίσης, ως γονείς έχουμε ακόμα πολύ δουλειά μπροστά μας προκειμένου να παραδεχτούμε ότι ίσως το παιδί μας δεν είναι καλό όπως του απέναντι και δεν χρειάζεται να το φορτώσουμε και με το ένα, και με το άλλο και με το παράλλο!
>Αλήθεια δεν εχω λογια... ειναι οτι πιο λογικο εχω ακουσει...τοσο γλυκο, τοσο τρυφερο, τοσο μα τοσο αληθινο...μακαρι να μπορουσαμε ολοι να ζουμε με αυτες τις αξιες, γιατι ουσιαστικά ειναι οι μονες που χρειαζομαστε πραγματικα...
>Αυτο το βιβλιο κυκλοφορει και στην ελλαδα απο τις εκδοσεις ΛΙΒΑΝΗ "ΟΛΑ ΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΡΩ,ΤΑ ΕΜΑΘΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ",και ειναι απλα υπεροχο!!!!!παρτε το,οπωσδηποτε!