Η μαμά ρωτάει: τι κάνουμε όταν οι φίλοι του το στεναχωρούν;
26/08/2013
Έχω ένα παιδάκι-αγοράκι 11 ετών. Είναι ένα πολύ γλυκό και τρυφερό παιδάκι.
Θέλω να σας ρωτήσω: τι κάνουμε όταν βλέπουμε το παιδί μας να το εκμεταλλεύονται οι φίλοι του και να το στεναχωρούν;
Πώς μπορούμε να μένουμε αμέτοχοι στην στεναχώρια του και να δίνουμε συμβουλές διακριτικά;
Πραγματικά υπάρχουν στιγμές που φτάνω στα όριά μου και προσπαθώ να διατηρήσω τη ψυχραιμία μου. Του μιλάω όσο μπορώ πιο διακριτικά και χωρίς να πάρω θέση… Προσπαθώ να είμαι αντικειμενική και να μη πάρω το μέρος κανενός… Αλλά πιστέψτε με, δεν είναι εύκολο. Υπάρχουν στιγμές που δεν ξέρω πώς να το χειριστώ και τι συμβουλές να δώσω.
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΙΑΣ Κ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ 4ΧΡΟΝΩΝ ΚΟΡΟΥΛΑ ΜΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΑΤΗ Κ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ...... ΤΟ ΛΕΩ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΦΙΛΗ 5ΧΡΟΝΩΝ Κ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ.ΑΥΤΗ Η ΦΙΛΗ ΒΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ Κ ΣΚΑΝΤΑΛΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ Κ ΤΙΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Κ ΒΡΙΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΩ Κ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ.ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΗ Η ΦΙΛΗ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗΣ Η ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ Κ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΗΝ Β... ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ,Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΚΛΑΙΕΙ ΜΕ ΛΙΓΜΟΥΣ ΓΙΑ ΩΡΕΣ.ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΗΚΙΑ???ΤΩΡΑ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΟΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ........... ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΗΛΗΚΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ Κ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ.
Νομίζω πως είναι απο τα πιο δύσκολα θέματα των προεφηβικων χρόνων... Δεν ξέρω πώς θα αντιδρουσα, αλλα σίγουρα δεν μ αρέσει η εικόνα της μαμάς-αρχηγοπούλου, που παίρνει καρδιναλλιο ύφος και ανοίγει το στόμα της κι όποιον πάρει η μπάλα! Να μιλάμε στο παιδί μας και να του μάθουμε να λύνει τα προβλήματα με συζήτηση, να μη θυμώνει και να μην είναι εριστικο. Να εντάσσεται σε ομάδες, να μην προκαλεί έριδες και να αγαπάει, κυρίως αυτό! Μόνο στα περιστατικά βίας, κλεψιάς κλπ. Να επεμβαίνουν οι μεγάλοι. Ετσι με αρέσει εμένα. Μπορεί να λέω και αρλουμπες, όμως είναι η γνώμη μου.
ps. Αν με δείτε να επεμβαίνω στα προβλήματα φιλίας των παιδιών μου, βγάλτε μου κόκκινη κάρτα και δειξτε μου τί έχω γράψει εδώ, ok?
Πολύ λεπτές οι ισορροπίες. Κατά την γνώμη μου, - τουλάχιστον αυτό προσπαθώ να κάνω εγώ με τον γιο μου, αν και είναι αρκετά μικρότερος, - μην μένεις σε αυτό καθ'αυτό το πρόβλημα. Με αφορμή το εκάστοτε συμβάν, προσπάθησε να τονώσεις την αυτοπεποίθηση του παιδιού. (π.χ. στεναχωρήθηκες γιατί σε είπαν "....χ...", -είσαι; αν ναι, τότε γιατί στεναχωριέσαι, είναι μαγκιά σου που είσαι και θέλεις να είσαι έτσι!, αν όχι, τότε τι σε νοιάζει με το τι λένε οι άλλοι; να σε ενδιαφέρουν μόνο αυτοί που καταλαβαίνουν πραγματικά ποιος είσαι!)
Μιλάω φυσικά αόριστα, γιατί δεν δίνεις πολλές λεπτομέρειες, αλλά νομίζω πως είναι κατανοητή η λογική μου.
σιγουρα για να το εκμεταλευονται ..δεν ειναι φιλοι του..
ειναι φιλοι απο σχολειο,απο γειτονια,συγγενικα προσωπα?ειναι ιδιας ηλικιας?μηπως αναγκαζεται να τους κανει παρεα επειδη εσυ ας πουμε εισαι φιλη με τη μαμα των παιδιων?ποτε καταλαβες οτι συμβαινει αυτο?ειναι πολλα....πχ μηπως εχει παραπανω κιλα,μηπως εχει αλλη καταγωγη,σεξουαλικες επιθυμιες ιδιου φυλου?βρες καποιον αν οχι εσενα που να εμπιστευεται να μιλησει..πες του οτι μπορεις να βοηθησεις..χωρις να εισαι επικριτκη και να του πεις οτι δεν θα το πεις πουθενα...αν δεν μπορειτε να τους αποφυγετε στο να κανουν παρεα..βοηθησε το παιδι να κοινωνικοποιηθει με αθλητισμο,χορο,ζωγραφικη..
ευχομαι να επεσα μεσα σε κατι και να βοηθησα
Είχα κι εγώ στα μέσα της χρονιάς ένα πρόβλημα με την μικρή μου Ελένη (8ετών) και την καινούρια συμμαθήτριά της. Η Ελένη είναι ένα ανθρωπάκι που θα πλησιάσει την νέα συμμαθήτρια για να μην νιώθει μόνη κι αποκομμένη και θα τη γνωρίσει και στις φίλες της.
Μετά από μήνες που όλο πήγαιναν καλά, ερχόντουσαν κι οι 3 φίλες σπίτι για παιχνίδι, περνούσα έξω απ το σχολείο και έπαιζαν όλες μαζί, παρατήρησα να γυρνάει σπίτι στεναχωρημένη, αμίλητη, στα διαλείμματα να κάθεται μόνη στο παγκάκι. Μετά από μια κουβέντα μας μου το ξεφούρνισε. Η νέα φίλη την έκανε πέρα, προσπαθούσε να γίνει αυτή η καλύτερη μαθήτρια, η πιο αγαπημένη της δασκάλας, των φίλων της Ελένης κι η δικιά μου δεν ήξερε πως να αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο. Η Ελένη να παίρνει Αριστα κι η νέα φίλη να της κάνει πόλεμο νεύρων (πχ το τεστ σου ειμαι σιγουρη οτι ηταν γεματο λαθη απλα η κυρια Λινα σου διόρθωσε τα λάθη και σου έβαλε Αριστα, δεν το αξίζεις να ξέρεις) και να γυρνάει σπίτι και να κλαίει που πήρε αριστα, που διαβάζει καλά, που την αγκαλιάζει η δασκάλα της. Μέχρι που μια μέρα γυρνάει με το τεστ μαθηματικών με 3 χαζά λάθη κι ένα χαμόγελο απο το ένα αφτί ως τ άλλο. Ηταν η μόνη φορα που η νέα φίλη δεν την κορόιδεψε, ε εκέι φουντωσα και πήγα στη δασκάλα μας να το συζητήσουμε καθώς περνάει η μισή μέρα μαζί της και θέλω να χει πλήρη επίγνωση μιας τέτοιας κατάστασης. Όποτε η δασκάλα ρωτούσε κάτι, παρατηρουσε την Ελένη να ψιθυρίζει την απάντηση αλλά να μην σηκώνει χέρι, να λέει η δασκάλα πόσο όμορφα γράμματα έκανε και να κατεβάζει το κεφάλι. Εκανε κι αυτή μια εποπτεία της κατάστασης και διαπίστωσε κι η ίδια οτι αυτό που γινόταν ήταν απαράδεκτο κι όχι της αποτέλεσμα φαντασίας μου, υπερπροστατευτικότητας κτλ. Μεγάλωσα σε σπίτι με δασκαλους γονείς και αδερφή δασκάλα και ξέρω να μαι αντικειμενική σε τέτοια θέματα, να μην λειτουργώ παρορμητικά και να ζυγίζω καταστάσεις. Η δασκάλα μας με πιάνει μια μέρα και μου λέει ''Δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι τι περνάει η καημένη, θα τους μιλήσω για τη ζήλεια και το φθόνο, θα προσπαθήσω να δω τι στο καλό γίνεται εδώ''... Κοντεύει η νέα σχολική χρονιά. Η Ελένη διαλέγει τη νέα της τσάντα κι εύχεται η δασκάλα που θα έχουν να είναι τόσο καλή όσο η κυρία Λίνα. Η ''φίλη'' μας θα ναι στην ίδια τάξη κι αυτό το χρόνο, ισως τους βάλουν και στο ίδιο θρανίο. Η Ελένη ξέρει όμως πια, πως να προστατευτεί οταν της κάνουν λεκτική επίθεση, οτι αξίζει και κανείς δε μπορεί να το αναιρέσει αυτό, οτι γύρω της θα υπάρχουν πάντα τέτοιοι άνθρωποι, που θα ζηλευουν, θα φθονουν, να υπονομευουν τις αξιες και τα πιστευω της. Πισω απο αυτους τους ανθρωπους όμως υπάρχουμε κι όλοι εμείς που τους αγαπάμε, τους δίνουμε δύναμη να ναι δυνατοί, να θέλουν να προκόβουν. Να μιλάμε στα παιδιά μας και να μας μιλάνε κι αυτά. Να συζητάμε τα καλά, τα χαζά, τα αδιάφορα. Να παίζουμε όσο μπορούμε μαζί τους. Στα παιδιά μας δίνουμε διαρκώς ''μαθήματα'' χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, με μια κίνηση, ένα νεύμα, μια κουβέντα. Στους φίλους του δεν ξέρω αν μπορείς να μιλήσεις, τα παιδιά είναι υπερβολικά σε αυτές τις ηλικίες και το όλο θέμα δεν ξες πως θα το μεταφέρουν στους γονείς τους (την τρίχα την κάνουν τριχιά!). Εγω ήμουν έτοιμη να μιλήσω στους γονείς της ''φίλης'' μας αλλά διαπίστωσα οτι όχι μόνο θα έχανα το δίκιο μου αλλά θα έβγαινα και φταίχτρα από πάνω. Τα παιδιά μας είναι ο καθρέφτης μας... Ας τα αγαπάμε, ας είμαστε διακριτικά δίπλα τους και να τα βοηθήσουμε να πατήσουν δυνατά στα πόδια τους και ανοίξουν τα φτερά τους.
Καλησπέρα !! Κι εγω έχω μια κόρη 11 χρονών κι αντιμετώπισα το ίδιο πρόβλημα από την άνοιξη εως τέλη Ιουνίου. Ήταν διαρκώς μόνη και στεναχωρημένη κι εκτός από τα υποχρεωτικά (σχολείο, αγγλικά) ΔΕΝ ΠΉΓΑΙΝΕ ΠΟΥΘΕΝΑ . Καθόταν μαραζωμένη στο σπίτι μόνη . Ενώ πριν ήταν ένα παιδι που έιχε παρέες!!! Ρώτησα αρκετές φορές αν έγινε κάτι και την έκαναν πέρα ....και μου έλεγε ότι όλα ήταν καλά. Το θλιμένο βλέμμα της κι η σιωπή της όμως μαρτυρούσαν πως κάτι δεν πήγαινε καλά!!! Την είχε επηρρεάσει σε τέτοιο βαθμό που νόμιζε ότι δεν ήταν καλή σε τίποτα ... Η αυτοπεποιθησή της ήταν ανύπαρκτη. Τέλη Ιούνη δεν άντεξα και πήρα τηλέφωνο σε μια δυο μητέρες να μάθω τι συμβαίνει. Η απάντηση που πήρα ήταν ότι το παιδί μου δεν έπαιρνε τηλέφωνο για να παίξουν ή να βρεθούν. Ίσως το συζήτησαν με τα παιδιά τους , ίσως σκέφτηκαν πως θα ήταν αν απέκλειαν το δικό τους το παιδί ... δεν ξέρω αλλά η κατασταση άρχισε να βελτιώνεται και σιγά-σιγά επέστρεψε το χαμόγελο στα χείλη του παιδιού και τα δικά μας. Η ηλικία αυτή είναι πράγματι πολύ ευαίσθητη . Μην το αφήσεις έτσι . Προσπάθησε να μαθεις τι συμβαίνει . Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μπορεί να μεγάλωσαν , αλλά δεν παυει να μην ξέρουν πώς να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις με τους φίλους τους. Εύχομαι να αλλάξουν γρήγορα τα πράγματα και για σας! Με τους γονείς του στο πλάι του είμαι βέβαιη!!!
einai toso evesthito to thema. prepei na koinithis poli diakritika kathoti to pedi einai megalo min tu dimiourgisis xoris na to thes megaliterp provlima? leptomeries polles den grafeis omos milises mazi tu na su eksigisi pio einai akrivos to provlima? poia pedia to enoxloun kai pos? filiki kuveda xoris ixnos kritikis i epikrisis gia na to kaneis na su anoixti. Den ksero an tha boruses na milisis sta pedia pou to enoxloun i stous goneis tus. o idios tous exei milisi pote gia to pos aisthanete otan ton peirazun? Polles fores ta pedia borun na ginoun poli sklira stis siberifores tous eksartate kai tis oikogeniako perivallon adimetopizun. Efxome na lithi sidoma to provlima su kai to pedi na einai mia xara. tis efxes mou na pane ola kala.
Αμαν πια αυτα τα greeklish!!!Eιχα ολη την καλη διαθεση να διαβασω την αποψη σου αλλα....στην Ελλαδα ειμαστε ρε κοριτσια!Ας αλλαξουμε μυαλα,εστω κι αν πρεπει να κανουμε πρωτες την αρχη!!!
o logos pou grafo etsi einai epidi me volevei. pote den ekrina kanenan gia otidipote kanei. fisika kai einai epilogi sas na min diavasete to ti grafo kai na to prosperasete. kai Fotini mou ksero kobiouter kai poli kala ta kubia pou prepei na pato gia na allazo glossa. apla me volevei etsi. den ginomai nomizo ligotero ellinida. GIA MENA TO SIMADIKOTERO EINAI OTI BIKAME SE AFTI TI SELIDA GIA NA POUME TI GNOMI MAS STO PROVLIMA POU EXEI I GIORGIA KAI ISOS NA TI VOITHISOUME OXI NA KRINOUME, NA KANOUME MATHIMATA ELLINIKIS GLOSSAS I KOBIOUTER. I KATALAVA LATHOS? EFXARISTO KALISPERA SAS
ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΙΑΣ Κ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ 4ΧΡΟΝΩΝ ΚΟΡΟΥΛΑ ΜΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΑΤΗ Κ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ...... ΤΟ ΛΕΩ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΦΙΛΗ 5ΧΡΟΝΩΝ Κ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ.ΑΥΤΗ Η ΦΙΛΗ ΒΑΖΕΙ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ Κ ΣΚΑΝΤΑΛΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ Κ ΤΙΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Κ ΒΡΙΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΓΩ Κ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ.ΟΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΗ Η ΦΙΛΗ ΦΕΥΓΕΙ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗΣ Η ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ Κ ΔΙΩΧΝΕΙ ΤΗΝ Β... ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ,Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΚΛΑΙΕΙ ΜΕ ΛΙΓΜΟΥΣ ΓΙΑ ΩΡΕΣ.ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΗΛΗΚΙΑ???ΤΩΡΑ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΣΟΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ........... ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΗΛΗΚΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ Κ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΛΥΣΗ.
Νομίζω πως είναι απο τα πιο δύσκολα θέματα των προεφηβικων χρόνων... Δεν ξέρω πώς θα αντιδρουσα, αλλα σίγουρα δεν μ αρέσει η εικόνα της μαμάς-αρχηγοπούλου, που παίρνει καρδιναλλιο ύφος και ανοίγει το στόμα της κι όποιον πάρει η μπάλα! Να μιλάμε στο παιδί μας και να του μάθουμε να λύνει τα προβλήματα με συζήτηση, να μη θυμώνει και να μην είναι εριστικο. Να εντάσσεται σε ομάδες, να μην προκαλεί έριδες και να αγαπάει, κυρίως αυτό! Μόνο στα περιστατικά βίας, κλεψιάς κλπ. Να επεμβαίνουν οι μεγάλοι. Ετσι με αρέσει εμένα. Μπορεί να λέω και αρλουμπες, όμως είναι η γνώμη μου. ps. Αν με δείτε να επεμβαίνω στα προβλήματα φιλίας των παιδιών μου, βγάλτε μου κόκκινη κάρτα και δειξτε μου τί έχω γράψει εδώ, ok?
Πολύ λεπτές οι ισορροπίες. Κατά την γνώμη μου, - τουλάχιστον αυτό προσπαθώ να κάνω εγώ με τον γιο μου, αν και είναι αρκετά μικρότερος, - μην μένεις σε αυτό καθ'αυτό το πρόβλημα. Με αφορμή το εκάστοτε συμβάν, προσπάθησε να τονώσεις την αυτοπεποίθηση του παιδιού. (π.χ. στεναχωρήθηκες γιατί σε είπαν "....χ...", -είσαι; αν ναι, τότε γιατί στεναχωριέσαι, είναι μαγκιά σου που είσαι και θέλεις να είσαι έτσι!, αν όχι, τότε τι σε νοιάζει με το τι λένε οι άλλοι; να σε ενδιαφέρουν μόνο αυτοί που καταλαβαίνουν πραγματικά ποιος είσαι!) Μιλάω φυσικά αόριστα, γιατί δεν δίνεις πολλές λεπτομέρειες, αλλά νομίζω πως είναι κατανοητή η λογική μου.
σιγουρα για να το εκμεταλευονται ..δεν ειναι φιλοι του.. ειναι φιλοι απο σχολειο,απο γειτονια,συγγενικα προσωπα?ειναι ιδιας ηλικιας?μηπως αναγκαζεται να τους κανει παρεα επειδη εσυ ας πουμε εισαι φιλη με τη μαμα των παιδιων?ποτε καταλαβες οτι συμβαινει αυτο?ειναι πολλα....πχ μηπως εχει παραπανω κιλα,μηπως εχει αλλη καταγωγη,σεξουαλικες επιθυμιες ιδιου φυλου?βρες καποιον αν οχι εσενα που να εμπιστευεται να μιλησει..πες του οτι μπορεις να βοηθησεις..χωρις να εισαι επικριτκη και να του πεις οτι δεν θα το πεις πουθενα...αν δεν μπορειτε να τους αποφυγετε στο να κανουν παρεα..βοηθησε το παιδι να κοινωνικοποιηθει με αθλητισμο,χορο,ζωγραφικη.. ευχομαι να επεσα μεσα σε κατι και να βοηθησα
Είχα κι εγώ στα μέσα της χρονιάς ένα πρόβλημα με την μικρή μου Ελένη (8ετών) και την καινούρια συμμαθήτριά της. Η Ελένη είναι ένα ανθρωπάκι που θα πλησιάσει την νέα συμμαθήτρια για να μην νιώθει μόνη κι αποκομμένη και θα τη γνωρίσει και στις φίλες της. Μετά από μήνες που όλο πήγαιναν καλά, ερχόντουσαν κι οι 3 φίλες σπίτι για παιχνίδι, περνούσα έξω απ το σχολείο και έπαιζαν όλες μαζί, παρατήρησα να γυρνάει σπίτι στεναχωρημένη, αμίλητη, στα διαλείμματα να κάθεται μόνη στο παγκάκι. Μετά από μια κουβέντα μας μου το ξεφούρνισε. Η νέα φίλη την έκανε πέρα, προσπαθούσε να γίνει αυτή η καλύτερη μαθήτρια, η πιο αγαπημένη της δασκάλας, των φίλων της Ελένης κι η δικιά μου δεν ήξερε πως να αντιμετωπίσει κάτι τέτοιο. Η Ελένη να παίρνει Αριστα κι η νέα φίλη να της κάνει πόλεμο νεύρων (πχ το τεστ σου ειμαι σιγουρη οτι ηταν γεματο λαθη απλα η κυρια Λινα σου διόρθωσε τα λάθη και σου έβαλε Αριστα, δεν το αξίζεις να ξέρεις) και να γυρνάει σπίτι και να κλαίει που πήρε αριστα, που διαβάζει καλά, που την αγκαλιάζει η δασκάλα της. Μέχρι που μια μέρα γυρνάει με το τεστ μαθηματικών με 3 χαζά λάθη κι ένα χαμόγελο απο το ένα αφτί ως τ άλλο. Ηταν η μόνη φορα που η νέα φίλη δεν την κορόιδεψε, ε εκέι φουντωσα και πήγα στη δασκάλα μας να το συζητήσουμε καθώς περνάει η μισή μέρα μαζί της και θέλω να χει πλήρη επίγνωση μιας τέτοιας κατάστασης. Όποτε η δασκάλα ρωτούσε κάτι, παρατηρουσε την Ελένη να ψιθυρίζει την απάντηση αλλά να μην σηκώνει χέρι, να λέει η δασκάλα πόσο όμορφα γράμματα έκανε και να κατεβάζει το κεφάλι. Εκανε κι αυτή μια εποπτεία της κατάστασης και διαπίστωσε κι η ίδια οτι αυτό που γινόταν ήταν απαράδεκτο κι όχι της αποτέλεσμα φαντασίας μου, υπερπροστατευτικότητας κτλ. Μεγάλωσα σε σπίτι με δασκαλους γονείς και αδερφή δασκάλα και ξέρω να μαι αντικειμενική σε τέτοια θέματα, να μην λειτουργώ παρορμητικά και να ζυγίζω καταστάσεις. Η δασκάλα μας με πιάνει μια μέρα και μου λέει ''Δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι τι περνάει η καημένη, θα τους μιλήσω για τη ζήλεια και το φθόνο, θα προσπαθήσω να δω τι στο καλό γίνεται εδώ''... Κοντεύει η νέα σχολική χρονιά. Η Ελένη διαλέγει τη νέα της τσάντα κι εύχεται η δασκάλα που θα έχουν να είναι τόσο καλή όσο η κυρία Λίνα. Η ''φίλη'' μας θα ναι στην ίδια τάξη κι αυτό το χρόνο, ισως τους βάλουν και στο ίδιο θρανίο. Η Ελένη ξέρει όμως πια, πως να προστατευτεί οταν της κάνουν λεκτική επίθεση, οτι αξίζει και κανείς δε μπορεί να το αναιρέσει αυτό, οτι γύρω της θα υπάρχουν πάντα τέτοιοι άνθρωποι, που θα ζηλευουν, θα φθονουν, να υπονομευουν τις αξιες και τα πιστευω της. Πισω απο αυτους τους ανθρωπους όμως υπάρχουμε κι όλοι εμείς που τους αγαπάμε, τους δίνουμε δύναμη να ναι δυνατοί, να θέλουν να προκόβουν. Να μιλάμε στα παιδιά μας και να μας μιλάνε κι αυτά. Να συζητάμε τα καλά, τα χαζά, τα αδιάφορα. Να παίζουμε όσο μπορούμε μαζί τους. Στα παιδιά μας δίνουμε διαρκώς ''μαθήματα'' χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, με μια κίνηση, ένα νεύμα, μια κουβέντα. Στους φίλους του δεν ξέρω αν μπορείς να μιλήσεις, τα παιδιά είναι υπερβολικά σε αυτές τις ηλικίες και το όλο θέμα δεν ξες πως θα το μεταφέρουν στους γονείς τους (την τρίχα την κάνουν τριχιά!). Εγω ήμουν έτοιμη να μιλήσω στους γονείς της ''φίλης'' μας αλλά διαπίστωσα οτι όχι μόνο θα έχανα το δίκιο μου αλλά θα έβγαινα και φταίχτρα από πάνω. Τα παιδιά μας είναι ο καθρέφτης μας... Ας τα αγαπάμε, ας είμαστε διακριτικά δίπλα τους και να τα βοηθήσουμε να πατήσουν δυνατά στα πόδια τους και ανοίξουν τα φτερά τους.
Καλησπέρα !! Κι εγω έχω μια κόρη 11 χρονών κι αντιμετώπισα το ίδιο πρόβλημα από την άνοιξη εως τέλη Ιουνίου. Ήταν διαρκώς μόνη και στεναχωρημένη κι εκτός από τα υποχρεωτικά (σχολείο, αγγλικά) ΔΕΝ ΠΉΓΑΙΝΕ ΠΟΥΘΕΝΑ . Καθόταν μαραζωμένη στο σπίτι μόνη . Ενώ πριν ήταν ένα παιδι που έιχε παρέες!!! Ρώτησα αρκετές φορές αν έγινε κάτι και την έκαναν πέρα ....και μου έλεγε ότι όλα ήταν καλά. Το θλιμένο βλέμμα της κι η σιωπή της όμως μαρτυρούσαν πως κάτι δεν πήγαινε καλά!!! Την είχε επηρρεάσει σε τέτοιο βαθμό που νόμιζε ότι δεν ήταν καλή σε τίποτα ... Η αυτοπεποιθησή της ήταν ανύπαρκτη. Τέλη Ιούνη δεν άντεξα και πήρα τηλέφωνο σε μια δυο μητέρες να μάθω τι συμβαίνει. Η απάντηση που πήρα ήταν ότι το παιδί μου δεν έπαιρνε τηλέφωνο για να παίξουν ή να βρεθούν. Ίσως το συζήτησαν με τα παιδιά τους , ίσως σκέφτηκαν πως θα ήταν αν απέκλειαν το δικό τους το παιδί ... δεν ξέρω αλλά η κατασταση άρχισε να βελτιώνεται και σιγά-σιγά επέστρεψε το χαμόγελο στα χείλη του παιδιού και τα δικά μας. Η ηλικία αυτή είναι πράγματι πολύ ευαίσθητη . Μην το αφήσεις έτσι . Προσπάθησε να μαθεις τι συμβαίνει . Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μπορεί να μεγάλωσαν , αλλά δεν παυει να μην ξέρουν πώς να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις με τους φίλους τους. Εύχομαι να αλλάξουν γρήγορα τα πράγματα και για σας! Με τους γονείς του στο πλάι του είμαι βέβαιη!!!
einai toso evesthito to thema. prepei na koinithis poli diakritika kathoti to pedi einai megalo min tu dimiourgisis xoris na to thes megaliterp provlima? leptomeries polles den grafeis omos milises mazi tu na su eksigisi pio einai akrivos to provlima? poia pedia to enoxloun kai pos? filiki kuveda xoris ixnos kritikis i epikrisis gia na to kaneis na su anoixti. Den ksero an tha boruses na milisis sta pedia pou to enoxloun i stous goneis tus. o idios tous exei milisi pote gia to pos aisthanete otan ton peirazun? Polles fores ta pedia borun na ginoun poli sklira stis siberifores tous eksartate kai tis oikogeniako perivallon adimetopizun. Efxome na lithi sidoma to provlima su kai to pedi na einai mia xara. tis efxes mou na pane ola kala.
Αμαν πια αυτα τα greeklish!!!Eιχα ολη την καλη διαθεση να διαβασω την αποψη σου αλλα....στην Ελλαδα ειμαστε ρε κοριτσια!Ας αλλαξουμε μυαλα,εστω κι αν πρεπει να κανουμε πρωτες την αρχη!!!
θα συμφωνήσω μαζί σου! έχω προσπεράσει πολλές φορές κείμενο ή σχόλια μόνο & μόνο επειδή είναι γραμμένο σε greeklish.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας κορίτσια!!! Έλεος με αυτά τα greeklish!!!!!! Και εγώ πολλές φορές δεν έχω διαβάσει κείμενα επειδή είναι γραμμένα έτσι!
Shift + alt = αλλαγή γλώσσας Επίσης κάτω δεξια στην οθονη υπαρχει ενα κουμπακι που μπορουμε και απο εκει να αλλαξουμε την γλωσσα γραφης!!
o logos pou grafo etsi einai epidi me volevei. pote den ekrina kanenan gia otidipote kanei. fisika kai einai epilogi sas na min diavasete to ti grafo kai na to prosperasete. kai Fotini mou ksero kobiouter kai poli kala ta kubia pou prepei na pato gia na allazo glossa. apla me volevei etsi. den ginomai nomizo ligotero ellinida. GIA MENA TO SIMADIKOTERO EINAI OTI BIKAME SE AFTI TI SELIDA GIA NA POUME TI GNOMI MAS STO PROVLIMA POU EXEI I GIORGIA KAI ISOS NA TI VOITHISOUME OXI NA KRINOUME, NA KANOUME MATHIMATA ELLINIKIS GLOSSAS I KOBIOUTER. I KATALAVA LATHOS? EFXARISTO KALISPERA SAS
Αν το θεμα σου ειναι να πεις τη γνωμη σου και ενδεχομενως να βοηθησεις, τα γκρικλις ειναι ο λαθος δρομος αγαπη. Οι φωνες επισης :)