Δεν ξερω πως να αρχισω τις μπερδεμενες σκεψεις μου, λιγο γιατι ειμαι στεναχωρημενη, λιγο γιατι ειμαι νευριασμενη και γενικως αυτες τις μερες βασανιζομαι σιωπηλα μη με δει το παιδι μου και για αυτο ζηταω τη γνωμη σας και τη συμβουλη σας..
Να παρουμε τα πραγματα απο την αρχη. Εχω ενα γιο, εγινε 5 χρονων πριν λιγες μερες και παει νηπιαγωγειο στο ιδιο νηπιο με περυσι που πηγαινε προνηπιο… Ειναι ενα κλειστο, πολυ ντροπαλο παιδακι, για αυτο τον πηγα προνηπιο. Δυσκολευτηκε να προσαρμοστει, εγινε νευρικος και ευτυχως δεθηκε με δυο αγορακια νηπιαγωγακια κανονικα και περασε καπως η χρονια… Δεν πολυσυμμετειχε στην αρχη στις εργασιες, μα η δασκαλα με καθησυχαζε πως ειναι μικρος και τετοια, μη πιεστει… ΚΑΙ ερχομαστε στη φετινη χρονια: παμε νηπιο πια κανονικο, ομως λειπουν οι φιλοι του που πηγανε πια δημοτικο και αρχιζει να μη θελει να παει και φυσικα τον παω. Οταν εγινε λογος αν θελει την παλια του δασκαλα, ειπε οχι γιατι τους φωναζε, ενω η καινουρια ειναι ηρεμη… Ετσι καταλαβα γιατι το παιδι μου απο περσι εγινε φωνακλας και αποτομος…
Περιπου 5 το πολυ 10 μερες αφου ανοιξανε τα σχολεια, με φωναζει η νηπιαγωγος και μου κανει μια περιεργη συζητηση για τον μικρο οτι ειναι μικρος για νηπιο και τα παιδακια που γεννιουνται Οκτωβρη ειναι ανωριμα ηλικιακα και μαθησιακα για να πανε απο νηπιο στην πρωτη Δημοτικου και οτι συνηθιζεται να επαναλαμβανουν την ταξη! Οταν λεμε ταξη, εννοούμε το νηπιαγωγειο. Και… εφριξα! Αντι να μιλησω, το πηρα στραβα και περασα το βραδυ κλαιγοντας!!!
Την επομενη μερα παω και τη ρωταω πώς στις 5 μερες καταλαβε οτι το παιδι μου σε μια ταξη -με 25 παιδια, παρακαλω- εχει θεμα. Δεν υπαρχει περιοδος προσαρμογης; Μου απανταει ηρεμα πως δεν ξερει να γραφει το ονομα του και ειναι υποχρεωτικο για να παει στην πρωτη και λεω «Ναι, μα εχουμε ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ, εχει ολοκληρη χρονια μπροστα του!!» Και καθομαστε ουτε μιση ωρα εκεινο το απογευμα και χωρις αντιγραφη το μαθαινει το ονομα του! Παω την επομενη, της το λεω και μου απαντησε «Σας αγχωσα ε; Δεν επρεπε, αλλα να τωρα μαθαινουν τα γραμματα της αλφαβητας τα κεφαλαια και το ονομα τους και λεξουλες να διαβαζουν και μετα τα Χριστουγεννα θα πανε στα μικρα γραμματα και στα μαθηματικα και εφοσον δεν δειχνει να εχει ορεξη να τα μαθει σωστα, δεν μπορω να αφησω πισω τα αλλα παιδια… Αν δεν αλλαξει ως τα Χριστουγεννα, ειμαι υποχρεωμενη να στειλω γραμμα στη σχολικη συμβουλο να ελεγχθει το παιδι και να ζητησω να επαναλαβει του χρονου την ταξη!!«
Ξανα στα ιδια.. Και τη ρωταω «Τι αλλο να κανω, αφου περσι στο ιδιο σχολειο δεν μαθαιναν τιποτα περα απο τραγουδακια και ζωγραφιες και τωρα σε 10 μερες να του φυτεψω αναγνωση και γραφη; Δηλαδη ειναι το μονο αδυναμο;«
«Οχι, αλλα εχω πολλα παιδια και πρεπει και εσεις απο το σπιτι να βοηθησετε. Μπορει να εμαθε το ονομα του, αλλα δεν κραταει σωστα το μολυβι και πρεπει να το βοηθησετε..!«
«Λεω να παω σε ειδικο;«
«Οχι αλλα να… υπαρχει θεμα και με αυτο«
Το συζητησα με την παιδιατρο και με εστειλε σε μια παιδοψυχολογο ειδικη για μαθησιακες δυσκολιες, η οποια δεν βρηκε κατι στο παιδι, περα οτι του λειπουν οι παλιοι του φιλοι στο σχολειο, αν και τους βλεπει που και που τα Σαββατοκυριακα και επειδη ειναι κοινη αυλη δημοτικο και νηπιαγωγειο και διαφορετικα διαλειμματα τους βλεπει απο το παραθυρο και νιωθει την ελλειψη…
Ενα μηνα τωρα μετα ξερει το ονομα του, ξεχωριζει τα μισα γραμματα της αλφαβητου και ζωγραφιζει σχεδια και οχι μουτζουρες οπως πριν, με δικη μου δουλεια, αλλα η δασκαλα δεν ειναι ακομη ευχαριστημενη… Και το αποκορυφωμα; Εδωσε σε ολα τα παιδια 2 και 3 τετραστιχα για ποιημα 28ης Οκτωβριου και στον δικο μου μια γραμμη 5 λεξεις!!! Αφου η γιορτη θα γινει μεταξυ τους και οχι με γονεις γιατι δεν τον δοκιμαζει αφου περσι ελεγε μεγαλυτερο και ηταν και εκεινη εκει και το ξερει, γιατι τον διαχωριζει ετσι;
Η παιδοψυχολογος ειπε οτι επειδη ειναι ντροπαλος αρνιεται απο ντροπη, οχι γιατι δεν θελει και θα επρεπε η δασκαλα να τον βαζει σε ομαδικες εργασιες και να του δινει μικρες πρωτοβουλιες για να ξεκλειδωσει η ντροπη του… Δεν ξερω τι αλλο να κανω, αυτο που ξερω ειναι οτι αν ξαναπαει νηπιαγωγειο, ξαναχαιρετησει και τους νεους φιλους του, θα γινει ακομη πιο αρνητικος και θα εχω μεγαλυτερο θεμα στο να θελει να παει ή στη συμμετοχη του στο νηπιο και εκτος αυτου τι περισσοτερο να μαθει, πώς να του εξηγησω οτι πρεπει να ξαναπαει αν χρειαστει; Μηπως ζηταμε πολλα απο παιδακια 5 χρονων;
Ας μου πει καποιος, ειναι απαραιτητο στο νηπιαγωγειο να μαθουν γραφη και αναγνωση τα παιδια; Να τον παω σε καποιον εργασιολογο;
ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Η ΕΙΜΑΙ ΤΟΣΟ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΛΑΘΟΣ;
Συγχωρεστε με για αυτο το μεγαλο κειμενο και συγγνωμη αν σας κουρασα με τις μπερδεμενες σκεψεις μου…
Να ειναι γερα τα παιδακια μας και να ημαστε ολοι καλα να τα χαιρομαστε..
Φιλικα
μαμα Τ.
[divider]
Έχεις μια απορία, μια ερώτηση, μια ιστορία;
Μπορείς να τη στείλεις στο eimaimama@gmail.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Τι αηδίες ειναι αυτές που λέει? Καταρχαςγια να επαναλάβει το παιδι το νηπιαγωγείο,χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη του γονέα. Αλλιώς δεν επαναλαμβάνεται, που να χτυπιέται..μήπως έπρεπε να ξέρει και την προπαιδεια το παιδι? για τριξε της λίγο τα δόντια,γιατι μου φαίνεται ανεύθυνη και ασχετη,..και αυτο που μου κανει εντύπωση: ολα τα παιδια απο το ίδιο προνήπιο δεν ειναι τωρα στο νήπιο?τα αλλα ξέρουν περιςςοτερα?επισης κάποια δεν εχουν παει προνήπιο καθόλου, οποτε απο που κι ως που θα έπρεπε να ξέρουν ολα αυτα που λέει η συγκεκριμένη? για ζητά απο μόνη σου να καλέσει τη σχολική σύμβουλο,να της πεις τις μπούρδες της,γιατι θα σου το χαλάσει το παιδι...καλα, τα πήρα στο κρανίο!
Μαμαδοκοριτσια! Μην πανικοβαλλεστε! Σας ομιλει νηπιαγωγος και ΟΝΤΩΣ πολλες ειμαστε υπερβολικες! ΟΧΙ στο νηπιαγωγειο δεν μαθαινουμε γραφη! ΟΧΙ στο νηπιαγωγειο δεν μαθαινουμε αναγνωση.ΟΥΤΕ προσθεση ΟΥΤΕ αφαιρεση. Δυστυχως τρεχει το συστημα ετσι που αναγκαζομαστε να πεφτουμε σε αυτη τη φακα και κλεβουμε απο τα παιδια την παιδικοτητα τους. Πολλες φορες και οι ιδιοι οι δασκαλοι της Ά, επιδιωκοντας να κανουν πιο ευκολο το εργο τους ζητανε απο συναδερφισσες νηπιαγωγους να εφαρμοσουν ολα τα παραπανω. Στο νηπιαγωγειο κανουμε μια εισαγωγη στον περιπλοκο κοσμο των γραμματων κ των αριθμων. Και δεν μαθαινουμε γραμματα αλλα φωνηματα. ΟΧΙ "αλφα" αλλα "Α" οπως "αγελαδα" ΟΧΙ "γαμα" αλλα "Γ" οπως γατα. ΓΙατι αμα ζητησεις απο το νηπιο να σου πει μια λεξη απο "αλφα", πάρε το "αλφαδι" για απαντηση η "αλφαβητα" και μη βγαλεις και κιχ. ΜΑθαινουμε να ανγνωριζουμε τα γραμματα στο περιβαλλον : "απο αυτο ξεκιναει το ονομα μου" η "το εχω κ αυτο το γραμμα στο ονομα μου". Θεωρω οτι ειναι πολυ πολυ νωρις η συναδελφος να προβει σε μινι αξιολογηση του μικρου σου. Συνηθως αυτο το κανουμε με το νεο ετος. Εκτος αν προκειται για πολυ σοβαρη περιπτωση που βγαζει ματι. Και μη πεφτεις στο τρυπακι να πιεζεις το παιδι σου στο σπιτι. Παιξτε πολυ μαζι, παιχνιδια που αναπτυσσουν τη λεπτη κινητικοτητα, διαβαστε παραμυθια, ζωγραφιστε ελευθερα(οχι ζωγραφιες με περιθωρια κ απλα χρωματιζω), παροτρυνε το να γραφει, οπως μπορει, π,χ λιστα του σουπερ-μαρκετ (αυτο ξερει τι γραφει δε μας νοιαζει που δεν μπορεισ να το διαβασεις)θα ξετρελαθει που θα σε βοηθησει.Οπου μπορεις ζητησε το να σε βοηθησει. Στρωνουμε τραπεζι...ποσοι ειμαστε?ποσα πηρουνια χρειαζομαστε?ποσες χαρτοπετσετες? Φτιαξτε μαζι κεικ, αστο να μετρησει: 1 κουπα αλευρι, 2 κουπες ζαχαρη κλπ. Γραφη και μαθηματικα παντα παιχνιδιαρικα! Ξετρελενονται τα μικρα! Και αν σου κουνηθει η συναδερφος ζητα της να σου δειξει που στην ευχη αναφερει στο αναλυτικο προγραμμα οτι τα παιδια πρεπει να διδαχθουν γραφη και ανανωση! Συγνωμη για το σεντονι!
Δυστυχως ειναι πολυ της μοδας η επαναφοιτηση νηπιαγωγειου. Κι εμενα η νηπιαγωγος της κορης μου τον περσινο Δεκεμβρη που ηταν στα Προνηπια απεφανθη οτι μπορει να χρειαστει να επαναλαβει το νηπιο γιατι ειναι ντροπαλη και μαζεμενη (ακουσον ακουσον, λες και η επαναφοιτηση ειναι κατι σαν μεταμοσχευση χαρακτηρα!!!). Το παιδι γνωστικα πεταει, αλλα η κυρια θεωρει οτι στη ζωη προχωρουν μονο τα παιδια με θρασος που διεκδικουν, χτυπουν, απαιτουν. Περιμενω να μου πει φετος πως την βλεπει, παντως αποκλειεται να την αφησω μια χρονια.