Έχω μια κόρη 5 ετών σήμερα και πηγαίνει στο νηπιαγωγείο. Δεν έχω πολλές γνώσεις περί κανονισμού λειτουργίας σχολείων, αλλά φαίνεται ότι τελικά πρέπει να έχουμε όλοι μας.
Ας ξεκινήσω λοιπόν την αφήγηση της μέχρι στιγμής εμπειρίας απο το νηπιαγωγείο.
Εξ αρχής οι νηπιαγωγοί μέσα σε κλίμα χαράς στην πρώτη συνάντηση, μετά την διεκδίκηση των 5 ευρώ/μήνα για το ζέσταμα του φαγητού (θέμα το οποίο απασχόλησε σχεδόν όλη την συγκέντρωση γονέων), μας ανέφεραν εν ολίγοις ότι στην επόμενη συνάντηση θα λέγαμε περισσότερα για την λειτουργία του σχολείου και θα συζητούσαμε παιδαγωγικά θέματα.
Στην επόμενη συνάντηση λοιπόν πρώτο θέμα ήταν η λίστα με την γραφική ύλη και η αναφορά στις ελλείψεις οι οποίες ανάγκασαν τις νηπιαγωγούς να μας δώσουν αυτή την λίστα. Στο τέλος της συνάντησης ανέφεραν ότι θέλουν να έχουμε μια καλή «συνεργασία» στο σχολικό έτος, ότι θα κάνουν κουκλοθέατρο, ότι θα γίνει δανειστική βιβλιοθήκη, μόλις γίνουν ομάδα τα παιδιά θα πάνε εκδρομές, ότι δεν χρειάζεται να αγχωθούμε για το αν θα μάθουν να διαβάζουν να γράφουν και να μετρούν, ότι επίσης δεν χρειάζεται να ενημερωνόμαστε καθημερινά για τις δραστηριότητες των παιδιών και ότι ο ουσιαστικός στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά να κάθονται στην καρέκλα!!!
Όλο αυτό το διάστημα παρακολουθούσα ότι την ώρα της προσέλευσης των μαθητών υπήρχε απόλυτη ησυχία στην τάξη και τα παιδάκια καθόντουσαν στα παγκάκια περιμένοντας να έρθουν όλοι οι συμμαθητές τους ήρεμα και ήσυχα…. ανησυχητικά ήσυχα! Ώσπου κάποια μέρα είδα ότι έγινε και παρατήρηση σε έντονο ύφος για να υπάρχει ησυχία την ώρα προσέλευσης. Φυσικά και η ώρα της αποχώρησης είχε αρκετές φωνές και απειλές τύπου «όποιο παιδάκι δεν κάθεται ήσυχο θα φύγει τελευταίο» μέχρι να παραδωθούν τα παιδάκια στους γονείς. Θεώρησα ότι αυτό ήταν το «μαθαίνω να κάθομαι στην καρέκλα…«
Το ολοήμερο σχολείο το μεσημέρι δεν έχει ανάπαυση, διότι δεν υπάρχουν χώροι για να βάζουν τα στρωματάκια τα οποία σκονίζονται στην αποθήκη. Προσωπικά ενημερώθηκα ότι δεν πληρούνται οι προδιαγραφές για να λειτουργεί ολοήμερο στις εγκαταστάσεις μας, αλλά κανείς δεν με ενημέρωσε για τις ελλείψεις αυτές στην εγγραφή…
Σχολικές γιορτές 28 Οκτωβρίου και 17 Νοεμβρίου δεν έγιναν «γιατί τα παιδιά είναι μικρά…» (προφανώς μόνο τα δικά μας γιατί σε όσα νηπιαγωγεία υπάρχουν στην περιοχή έγιναν και παραέγιναν). Αντί σχολικής εορτής υπήρχε μια ανάρτηση ότι την ημέρα της γιορτής το σχολείο θα λειτουργήσει από τις 8 ώς τις… 9 το πρωί!
Φυσικά καμία εργασία δεν έγινε ορατή στα μάτια μας εκτός απο μια κάρτα για την παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας και μια ελληνική σημαία την 28η Οκτωβρίου.
Κάποια νηπιαγωγεία της περιοχής μας έκαναν όλες τις εκδηλώσεις που κάνουν τα «κοινά» σχολεία και οι μαθητές έχουν και κάποιες ψιλοεργασιούλες στο σπίτι προγραφής και προμαθηματικών.
Δανειστική βιβλιοθήκη και εκδρομές ούτε στα σκαριά φυσικά.
Κουκλοθέατρο…. είπαν να φέρουν καραγκιόζη στο σχολείο αλλά το ακύρωσαν επειδή γονείς είπαν ότι 5 ευρώ είναι ίσως πολλά για κάποια παιδιά οπότε «πονάει κεφάλι…. κόψει κεφάλι»!
Η ενημέρωση για τις απεργίες απο την μια δασκάλα ήταν έγκαιρη, ενώ για την άλλη δασκάλα έπρεπε να πάρουμε τηλέφωνο στις 7:50 για να ενημερωθούμε εάν θα πάμε το παιδί μας στις 8:00 στο σχολείο.
Υπάρχουν κι άλλα θέματα φυσικά που αν τα γράψω θα φανεί ίσως υπερβολή.
Με τα παραπάνω δεδομένα λοιπόν έχουμε άμεσα νέα συνάντηση για να συζητήσουμε για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή!!! Τώρα που… μεγάλωσαν τα παιδιά λοιπόν, μπορούν κι αυτά να κάνουν γιορτή!! Φυσικά επέμειναν να είμαστε όλοι εκεί για να συμφωνήσουμε με τις ιδέες που έχουν. Προφανώς για το οικονομικό καίγονται. Όσο για την ενημέρωση προόδου αναφέρθηκε απο τη δασκάλα ότι κάθε γονιός μπορεί να προσέρχεται στην έδρα μετά το πέρας της συγκέντρωσης και να συζητήσει για 2 λεπτά τα θέματα του παιδιού της, άλλωστε δεν χρειάζεται παραπάνω είπε…
Προσπάθησα να βρω τον σχολικό σύμβουλο γιατί θέλω να μάθω τελικά ποιοί εκπαιδευτικοί αδιαφορούν και ποιοί προτρέχουν, αλλά μέχρι στιγμής μάταια.
Βέβαια όλοι με αποθάρρυναν λέγοντας μου ότι είναι κλίκα όλοι τους και ότι το πιο πιθανό είναι να καλύψει ο σύμβουλος τον εκπαιδευτικό.
Οι υπόλοιποι γονείς έχουν αναβρασμό αλλά δεν μιλάει κανείς προφανώς για να μην στοχοποιηθεί το παιδί τους και απλά περιμένουν να περάσει η σχολική χρονιά.
Ψάχνω λοιπόν να βρω κάποιον που να μου πει τι ΠΡΕΠΕΙ να κάνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο!
Πρέπει να προετοιμάσουν κάτι για την Α’ δημοτικού;
Πρέπει οι γονείς να ξέρουμε τί κάνουν όλες αυτές τις ώρες που περνούν εκεί μέσα; Αν ναι με ποιόν τρόπο, μιας και το ωρολόγιο πρόγραμμα υπάρχει στο δημοτικό μόνο;
Τις γιορτές των σχολείων ποιός τις αποφασίζει;
Δεν μπορεί σε άλλα σχολεία να κάνουν διαφορετικά πράγματα απο κάποια άλλα… και με τόσο μεγάλες διαφορές.
Δεν μπορεί να υπάρχει απόλυτη κυριαρχία των νηπιαγωγών και των δασκάλων επειδή αυτοί έχουν κάποιες ώρες εξουσία στα παιδιά μας ειδικά όταν γίνονται προκλητικοί!
Το σχολείο είναι των παιδιών, όχι των δασκάλων!
Εάν υπάρχει κάποιος να γνωρίζει κάτι παρακαλώ ας με κατευθύνει.
Ευχαριστώ πολύ και συγνώμη αν σας κούρασα αλλά έχω σκάσει!
Ρένα
[divider]
Έχεις μια απορία, μια ερώτηση, μια ιστορία;
Μπορείς να τη στείλεις στο eimaimama@gmail.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Στο θέμα της γραφής,ανάγνωσης υπάρχει σύγχυση,δεν είναι στους στόχους του νηπιαγωγείου τα παιδία να γράφουν και να διαβάζουν αν και πολλά το κατακτούν.Στόχος πρωταρχικ´ος έιναι να θελήσουν να το κάνουν,εμπλεκόμενοι σε δραστηριότητες που έχουν επικοινωνιακό στόχο.το να αντιγράφουμε μόνο,δεν συνάδει με τη βιωματική προσ´εγγιση της γνώσης και την ανάδυση του γραμματισμού τα οποία διέπουν το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.Δυστυχώς συχνά παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία στέλνουν εργασίες για το σπίτι στο πλαίσιο του εντυπωσιασμού των γονέων αλλά σίγουρα κάποιεςεργασίες είναι καλό να στέλνονται σπίτι ( που λέγουν υλοποιηθεί εννοείται στο σχολείο) για να επιτυγχανεται η σύνδεση σχολείου-οικογένειας.Κατά τη γνώμη μου θα ήταν καλό να είχατε μια ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και αν δεν σας καλύψουν οι απαντήσεις να σκεφθείτε μετά την επόμενη κίνηση.Δυστυχώςτα χρήματα για το ζέσταμα των φαγητών είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα τα ολοήμερα νηπιαγωγεία καθώς δεν έχει δοθεί ποτέ λύση από το κράτος (ενώ αναφέρεται η ύπαρξη τραπεζοκομου ).Είναι πολύ δύσκολο εώς ανέφικτο να ζεσταίνονται και να μοιράζονται τα φαγητά στα παιδιά(25) και να υπάρχει και πλήρης εποπτεία τους ώστε να λειτουργούμε στην πρόληψη και να μη συμβεί το οτιδήποτε.Στο σχολείο μας εμείς τα ζεσταίνουμε άλλα ειλικρινά είναι δύσκολο!Τα χρήματα των σχολικών επιτροπών φθ´ανουν μετά βίας για λειτουργικά έξοδα( καθαρισμοί μοκετών,μελάνια,καθαριστικά κ.τ.λ.) ώστε αναγκαστικά επιβαρύνονται οι γονείς με κάποια πράγματα.Εύχομαι να βρεθεί μια δίοδος επικοινωνίας γιατί η χρονιά στο νηπ.μπορει να γίνει από τις πιο χαρούμενες και δημιουργικές για ένα παιδί!
Παρότι είμαι εκπαιδευτικός, δεν ξέρω τι ισχύει για το νηπιαγωγείο. Ξέρω όμως ότι παρότι ο σχολικός σύμβουλος θα καλύψει τον εκπαιδευτικό στα μάτια του γονέα, θα τον καλέσει και θα του γίνει σύσταση μόλις "σβήσουν τα φώτα". Οπότε αν έχεις θέματα, να πας στον σύμβουλο.
Τρομερή εντύπωση μου κάνουν όλα αυτά... Στέλνω τη μικρή μου σε παιδικό κ έχουμε βρεφικό, προνήπιο Α, Β κ Γ. Γιορτές γίνονται κανονικά κ μετά το τέλος το σχολείο λειτουργεί κανονικά. Δανειστική βιβλιοθήκη έχουμε κ έχουμε ήδη κάνει κουκλοθέατρο. Θέλω να πω οτι εδώ γίνονται αυτά σε πολύ μικρά παιδάκια δε θα έπρεπε να γίνονται σε νήπιο? Επίσης κάνουν διάφορες δραστηριότητες μέσα τις οποίες αναρτούν στο διάδρομο (εργασίες με αριθμούς γράμματα κα) κ άλλες φέρνουν στο σπίτι. Έχουμε όμως πολύ καλή διευθύντρια κ αυτά τα πράγματα έχουν να κάνουν με τη γραμμή που δίνουν αυτοί κ μετά στη διάθεση κτλ του εκάστοτε δασκαλου. Επειδή στο παρελθόν μια γνωστή είχε πρόβλημα, απευθύνθηκε στην υπεύθυνη του δήμου κ είχε αποτέλεσμα! Πραγματικά όμως είχε αποτέλεσμα κ φέτος άκουσα μια ιστορία για ένα σταθμό όπου πήγαν πάλι στην υπεύθυνη του δήμου κ η δασκάλα απομακρύνθηκε. Προσπάθησε να συζητήσεις με άλλους γονείς κ να πάτε ίσως μαζί σε πρωτη φάση στη διεύθυνση κ έπειτα στο Δήμο αν χρειαστεί.
H διεύθυνση είναι το Α και το Ω. Εμείς είχαμε μερικές πολύ καλές δασκάλες που δεν τους έδινε η διευθύντρια καμία ελευθερία και πολλές φορές τις έβαζε να κάνουν παράπονα στους γονείς με πολύ αυστηρό τρόπο. Οι κοπέλες από μόνες τους ήταν πολύ ευγενικές και το καταλάβαινες πως αυτά που έλεγαν δεν ήταν δικές τους σκέψεις. Έχω να θυμάμαι και περιστατικό να κρυώνουν τα παιδιά και η διεύθυνση να λέει να μη μας πούνε οι δασκάλες να τα ντύσουμε καλύτερα για να μην καταλάβουμε ότι δεν είχαν ακόμη πετρέλαιο και να μην αρχίσουμε να διαμαρτυρόμαστε. Αυτές μου φαίνονται ανύκουστες πρακτικές και χωρίς όφελος για κανέναν μας. Αν μας το έλεγαν, θα τους πηγαίναμε από τα σπίτια μας ηλεκτρική θέρμανση μέχρι να προμηθευτούν πετρέλαιο. Δεν ξέρω, είμαστε τόσο περίεργοι οι γονείς που φοβούνται να μας μιλήσουν για το οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν? Φέτος με τέλεια διευθύντρια, οι δασκάλες ανθίζουν και δίπλα σε αυτές ανθίζουν και τα παιδάκια μας. Είναι η πρώτη χρονιά που τα στέλνω επειδή νιώθω ότι κερδίζουν από αυτό και όχι από καθαρή ανάγκη για φύλαξη.
Θεωρητικά μέσα στο σχολείο θα πρέπει να είναι αναρτημένο το πρόγραμμα της εβδομάδας με τις δραστηριότητες που θα γίνουν και τους σκοπούς τους. Αυτο βέβαια δε γίνεται ποτέ. Υπάρχει το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγράμματος σπουδών από το υπουργείο πάνω στο οποίο βασίζεται ο/η νηπιαγωγός για να οργανώσει τις δραστηριότητες της και σκοπό εχουν το παιδί να κατακτήσει ικανότητες που αυτές δεν είναι απαραίτητα να διαβάζει και να γράφει μόνο.Να εξαψει τη φαντασία του, να έρει σε επαφή με το βιβλίο, να μάθει να συζητά, να ευαισθητοποιηθεί σε θέματα περιβάλλοντος, να εξασκήσει τη λεπτή κινητικότητα κτλ κτλ κτλ. Δεν υπάρχει σε καμιά περίπτωση ύλη με την έννοια που υπάρχει στο δημοτικό. Σίγουρα ο στόχος του νηπιαγωγείου δεν είναι να κάθονται τα παιδιά σε καρέκλα. Ωστόσο ένας από τους στόχους είναι τα παιδιά να μαθουν να υπακοούν σε κανόνες, να περιμένουν τη σειρά τους κτλ.
σχολικός σύμβουλος επειγόντως . Όταν διεκδικούν τα δικαιώματά τους , τόσο πάθος δεν επιδεικνύουν . Ίσως κάποιος πρέπει να τους μάθει κ τις υποχρεώσεις τους!!!!!
Στην υλη του Νηπιαγωγειου δεν ειναι να μαθουν να διαβαζουν ουτε να γραφουν. Εκει, κανουμε ΠΡΟγραφη και ΠΡΟαναγνωση. Μια επαφη με τη γραφη και αναγνωση και σε καμια περιπτωση δεν ειναι δικη μας δουλεια να τα μαθουμε να διαβαζουν και να γραφουν. Το φωτοτυπημενο βιβλιο που ανεφερε καποια κυρια παρα πανω ειναι απλα παρανομο. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, τουλαχιστον οχι με την εννοια της Α Δημοτικου. καποια παιδακια μαθαινουν νασυλλαβιζουν γιατι απλα ειναι λιγο πιο προχωρημενα νοητικα απο αλλα και αυτα που τους μαθαινουμε στο νηπιαγωγειο τους ειναι αρκετα για να κατανοησουν το μηχανισμο της αναγνωσης. Μερικα μαλιστα (σπανια) διαβαζουν ολοκληρα παραμυθια. Αλλα γυρω στο Δεκεμβρη της Α Δημοτικου ολα σχεδον ξερουν να διαβαζουν και να γραφουν, οποτε γιατι προτρεχετε μαμαδες? Απο κει και περα. Εργασιες για το σπιτι δεν πρεπει να υφιστανται, ειναι παρανομο. Χρηματα για ζεσταμα φαγητου πρωτη φορα ακουω, εμεις τουλαχιστον δεν εχουμε ζητησει ποτε. Λιστα ειναι επισης παρανομη αλλα ειθισται, καθως τα χρηματα που δινει το κρατος για τη λειτουργια των νηπιαγωγειων δεν επαρκουν ουτε για τα απαραιτητα, οποτε αναγκαζομαστε να ζηταμε υλικα απο τους γονεις. Ως εκ τουτου, το μεγεθος της λιστας ειναι στη δικαιοδοσια καθε νηπιαγωγου. Απο κει και περα, εθνικες εορτες ειναι υποχρεωτικες,, οχι ομως χριστουγεννιατικη και καλοκαιρινη. Η ησυχια την ωρα προσελευσης ειναι περιεργη, να μας πει τον τρπο η δικη σας κυρια γιατι σ εμας γινεται χαμμος :-) και οχι μονο την ωρα προσελευσης!! Το οτι βασικο μελημα ειναι να καθονται στην καρεκλα για καποιο χρονικο διαστημα ειναι γεγονος αλλα δυστυχως η καθε συναδελφος το αντιλαμβανεται με το δικο της τροπο αυτο. Δυστυχως ή ευτυχως σαφη ορια στην υλη του νηπιαγωγειου δεν υπαρχουν, υπαρχουν στοχοι και μεθοδοι διδασκαλιας αλλα ολα ειναι ενδεικτικα και απο τη στιγμη που δνε υπαρχει καποιου ειδους ελεγχος ή αξιολογησης καθε συναδελφος εχει δικαιωμα να κανει τη δουλεια της οπως θεωρει καλυττερα. Γνωμη μου; Δψστε της λιγο χρονο, συνηθως η ταξη οργανωνεται μετα τα χριστουγεννα. Αν δε φερνει κατασκευες κλπ στο σπιτι δε σημαινει οτι δεν κανει κι ολας. Αν δε βλεπετε φωτοτυπιες, ειναι ακομα καλυτερα, τα παιδια μαθαινουν καλυτερα εμπειρικα, πχ 5 μαρκαδοροι στη σειρα θα του διδαξουν καλυτερα τον αριθμο απο οτι ο αριθμος 5 στο χαρτι. Ειδαλλως, ο συμβουλος σε περιπωση καταγγελιας σιγουρα δε θα αδιαφορησει.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 200 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΦΕΚ 161 13 Ιουλίου 1998
Θα συμφωνησω με τα παραπανω σχολια! Το μονο που ξερω να σου πω με σιγουρια ειναι οτι τα παιδια του νηπιαγωγείου εχουν συγκεκριμένη ύλη που θα πρεπει να διδαχθούν απ'την νηπιαγωγό! Ειναι υποχρεωτικό! Υπαρχουν παιδια που φεύγοντας απ'το νηπιαγωγείο ξέρουν να συλλάβιζουν πια!
Νομίζω ότι θα πρέπει να μιλήσετε με άλλες μαμάδες / μπαμπάδες και να κάνετε μια έγγραφη διαμαρτυρία από κοινού. Είναι δικαίωμα μας να έχουν τα παιδάκια μας σωστά σχολεία και αν έχουμε στοιχεία ότι δεν γίνεται δουλειά πρέπει να το καταγγέλλουμε. Το ότι είναι όλοι μια κλίκα και που να τρέχω τώρα και σιγά μη βγάλω άκρη δεν ισχύει πάντα. Υπάρχουν πολλοί σύμβουλοι που ενδιαφέρονται και μπορούν να παρέμβουν. Σε τελική ανάλυση ας μην καταθέτουμε τα όπλα για πράγματα που δικαιούμαστε.
Η δικιά μας δασκάλα τα ίδια μας έκανε.το αποτέλεσμα ήταν ότι πολύ γονείς δεν στέλνανε τα παιδιά τους στο νηπιαγωγ.
Εχεις απευθυνθει στον συλλογο γονεων του νηπιαγωγειου σας? Στο τμημα παιδειας του δημου? Ελλειψεις υπαρχουν και ειναι πολλες, σε ολα τα νηπιαγωγεια, αλλα για να ξερεις τι γινεται στο σχολειο του παιδιου σου πρεπει να αναλαβεις πρωτοβουλια μονη σου και να ενημερωθεις απο τον δημο που υπαγεται το σχολειο. Ο συμβουλος γιατι να ερθει αν δεν εχεις μιλησει προσωπικα με τις δασκαλες η ιδια? Με την διευθυντρια/διευθυντη του σχολειου σας το εχεις συζητησει το θεμα "καθονται στις καρεκλες"? Για τις γιορτες τωρα,..συνηθως Χριστουγεννα και προς τον Μαρτη κανουν ανοιχτη γιορτη στα νηπιαγωγεια. ΟΚ, ειναι παιδακια 4 και 5 ετων εκει δεν ειναι και τοσο παιδαγωγικο να τα βαζουμε στην διαδικασια να παρουσιαζουν θεαμα 4 με 5 φορες τον χρονο σε κοινο. Και ειναι το μικροτερο προβλημα αυτο σε ενα νηπιαγωγειο, μολις ενημερωθεις σωστα θα καταλαβεις ποσο ανουσιο ειναι να κανουν γιορτη ανοιχτη οταν τρεχουν αλλα θεματα πολυ σοβαρα.
Θα σου πω τι κανουν στο δικο μας καθως η κορη μου παει νηπιο ολοημερο κι αυτη. Την 28 κ στις 17 Νοεμβρη πηγαν 8.30 με 10.00 κ κανανε γιορτουλα με τραγουδακια κ ποιηματακια χωρις γονεις ομως. Εφερε κ καποιες κατασκευες στο σπιτι. Καθε Παρασκευη τους δινουν ενα βιβλιο να το διαβασουν, να ζωγραφισουν τι τους αρεσε, να γραψουν τον τιτλο κ το ονομα τους. Το επιστρεφουν μεχρι την επομενη Πεμπτη. Επισης πληρωσαμε 6 ευρω για να βγαλουν φωτοτυπιες ενα βιβλιο με γραμματα κ αριθμους ωστς να τα μαθαινουν κ καθε παιδακι να χει το βιβλιο τους. Ακομα να σιυ πω οτι μια φορα το μηνα παμε εκδρομη σε μουσεια, θεατρα κ.α. .Λεφτα για ζεσταμα φαγητων δε ζητησαν κ κοιμουνται σε στρωματακια κατω βεβαια αλλα τους εχουμε παει σεντονια κ μας τα δινουν για πλυσημο καθε τοσο. Σε γενικες γραμμες ειμαι ευχαριστημενη για δημοσιο νηπιαγωγειο κ με τοσα που ακουμε. Παντως οπως τα λες εσυ μου φαινεται οτι κατι δεν παει καλα στο δικο σας.
Γνωρίζοντας από διοικητικά θέματα στην εκπαίδευση θα σου πρότεινα να τηλεφωνήσεις στη γραμματεία του Δ/ντη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ανήκεις και να ζητήσεις το τηλέφωνο του Σχολικού Συμβούλου που ασχολείται με τα εκπαιδευτικά θέματα του δικού σας νηπιαγωγείου. Όσον αφορά την απεργία καταλαβαίνω το πρόβλημα των γονέων να μην γνωρίζουν εάν θα κάνουν μάθημα τα παιδιά εκείνη την ημέρα ή όχι, αλλά ο νόμος στο θέμα αυτό είναι απόλυτος "η απεργία είναι δικαίωμα και όχι υποχρέωση"..Επομένως είναι δικαίωμα του κάθε εργαζομένου να το αποφασίσει και τελευταία στιγμή..Το να ενημερώνει κάποιος από την προηγούμενη ημέρα και πάλι δικαίωμά του είναι.. Δεν είναι όμως υποχρεωμένος.Δεν συμφωνώ με αυτό βέβαια γιατί και οι γονείς των παιδιών εργαζόμενοι είναι και πολλές φορές αναγκάζονται να χάνουν το μεροκάματό τους όταν συμβαίνουν απεργίες στα σχολεία εάν δεν έχουν καμιά βοήθεια από γύρω..Όσον αφορά τις σχολικές γιορτές είναι υποχρεωμένες οι νηπιαγωγοί να τις εφαρμόζουν!Είναι υποχρέωσή τους σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 200/1998!Εάν δεν κάνουν γιορτή για συγκεκριμένους λόγους που είναι υποχρεωμένες να αναφέρουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τότε προχωρούν κανονικά στη λειτουργία του νηπιαγωγείου ως έχει!Απαγορεύεται να κλείσουν το νηπιαγωγείο!ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ! Είναι υπάλληλοι του κράτους και το νηπιαγωγείο δεν τους ανήκει.Όσον αφορά τα χρήματα για το ζέσταμα των γευμάτων είναι παράνομο αλλά είθισται να εφαρμόζεται παντού..Και για τα χρήματα που ζήτησαν για υλικά π.χ. χαρτόνια, μπογιές κ.α. και αυτό παράνομο είναι αλλά τα τελευταία χρόνια λόγω κρίσης το εφαρμόζουν για να έχουν υλικά να κάνουν τη δουλειά τους..Δεν είσαι όμως υποχρεωμένη να τα δώσεις..Για περισσότερα μπορείς να ζητήσεις εγγράφως (το τονίζω εγγράφως!) τι είναι νόμιμο και τι παράνομο από όλα αυτά και από τη Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και από το Νομικό Τμήμα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού σου..Αυτά...
εγω θα ρωταγα το υπουργειο και μαλιστα πηγαινοντας εκει,γιατι απο το τηλεφωνο...αστα απο τη στιγμη που ειναι υποχρεωτικο το νηπαιγωγειο,τοτε πρεπει επισημα να υπαρχει και η αναλογη λειτουργια /εκπαιδευση καταλαβαινω τι εννοεις διοτι στον παιδικο,περυσι κανανε ΠΡΑΓΜΑΤΑ φετος ΤΙΠΟΤΑ,στο σπιτι εχει φερει μονο μια εργασια, αλλα τι να πεις; δεν ειναι υποχρεωτικη εκπαιδευση!!(τα χρηματα ομως χρηματα,για να μην ξεχνιομαστε)-παει στου δημου..
Σε ποιό σχολείο πάει το μικρό σου γιατί νομίζω πως γράφεις για το δικό μας!!!Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει..έχω την αίσθηση πως το μόνο που κάνει φέτος το παιδάκι μου είναι να πήγαίνει και να έρχεται..όποτε και να το ρωτήσω..δεν έκαναν τίποτα..ευτυχώς που στον απιδικό είχαμε μια εκπληκτική απιδαγωγό και διδάχτηκαν τα παιδιά μας όλη την ύλη του νηπιαγωγείου..φέτος κάνουν διάλειμμα..!
Από άλλη μαμά που το έβαλε σε σχόλιο άλλου άρθρου, το link του παιδαγωγικού ινστιτούτου: http://www.pi-schools.gr/preschool_education/odigos/nipi.pdf Eπίσης υπάρχει και επιπλέον υλικό στην ενότητα της προσχολικής αγωγής στη σελίδα του Π.Ι. Οργανωθείτε οι γονείς για να δείτε τι συμβαίνει και παρέμβετε ευγενικά αν χρειαστεί. Να σου πω μόνο ότι πέρσι στο σταθμό των παιδιών όσες φορές πήγα εκτέκτως μέσα στη μέρα για να τα πάρω, τα πετύχαινα απλώς να κάθονται στα τραπέζια χωρίς να κάνουν τίποτα. Ζωγραφιές είχαμε πάρει ελάχιστες μέσα στη χρονιά και νόμιζα πως δεν κάνουν τίποτα. Και στο τέλος της χρονιάς μας έδωσαν ένα φάκελο γεμάτο με τις κατασκευές και ζωγραφιές που είχαν κάνει και ήταν πάρα πολλές. Ρωτήστε και τα παιδιά τι κάνουν στο σχολείο.
Πάντως, αυτά τα σχολάσματα στις 9 το πρωί βρωμάνε ότι είναι παράτυπα. Να το πας το παιδί μία ώρα για να μην κάνει τίποτα? Εδώ κάνουν γιορτές στους παιδικούς σταθμούς.
Αυτό το link http://www.pi-schools.gr/preschool_education/yp_yliko/odig_gonea.pdf δίνει πολλές απαντήσεις.
Το σίγουρο είναι κορίτσι μου ότι κάτι δεν πάει καλά με αυτό το νηπιαγωγείο! Ο μικρός μου ο γιος είναι τώρα στην Α δημοτικού και τα έχω φρεσκα τα του νηπίου. Κάνανε και γιορτές κι εργασίες! Δεν μπορώ να σε κατατοπίσω για την "ύλη" του νηπιαγωγείου καθ'ότι αλλάζει χρονιά με τη χρονιά κι έχει να κάνει - δυστυχώς- και με την όρεξη της κάθε παιδαγωγού. Παρόλα αυτά μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως οι παιδικές φωνούλες ακούγονταν μεχρί το άλο τετράγωνο στην ώρα της προσέλευσης των μικρών μαθητών.... Και ήταν κι αυτό που χάραζε ένα μεγάλο χαμόγελο στα πρόσωπα των παιδαγωγών τους... Επέμεινε να συναντηθείς με τον/την σύμβουλο κι αν δεις ότι δεν γίνεται τπτ επικοινώνησε γραπτώς - με έγγραφο πρωτοκολλημένο δλδ. - με την Αβαθμια που ανήκει το σχολείο σας! κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει όλο αυτό... Πρέπει να καταλάβουν πως τα παιδιά δεν ευθύνονται για τη μείωση μισθού τους ή το κόψιμο των επιδομάτων τους...πρέπει να καταλάβουν πως τα παιδικά χαμόγελα ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ.... Μία απορία μόνο έχω...Στις δασκάλες μιλήσατε ξεκάθαρα; Τους είπατε τι σας ενοχλεί; Έτσι για να δούμε την οπτική τους γωνία βρε αδερφέ... πφφφ.... :(