Έχω δυο παιδάκια, ενα κοριτσάκι 7.5 ετών και ένα αγοράκι 6.5 ετών. Ηθελα εδώ και παααρα πολυ καιρο να γραψω κι εγω την δικια μου «περιπετεια» που αντιμετωπισα και αντιμετωπιζω ακομα με το γιοκα μου! Οχι τιποτε σοβαρο βεβαια, αλλα σημαντικο για την υπολοιπη ζωη του και θα σας πω το γιατι.
Ειναι γεννημενος Οκτωβρη του 2007. Οταν ηταν 3,5 χρονων καταλαβα οτι εχει διασπαση προσοχης (λογω οτι εχουμε στο περιβαλλον μας παιδακι με αυτισμο και το ζω απο κοντα μου ηταν πιο ευκολη η «δικια μου διαγνωση»!) Κλεινω ραντεβου σε ενα ιδιωτικό κεντρο (εμπιστοσυνης) για αξιολογηση. Η διαγνωση ηταν διασπαση προσοχης και φτωχο λεξιλογιο. Αυτο σημαινε οτι πρεπει να ξεκινησουμε λογοθεραπειες και εργοθεραπειες. Λεω εγω: μωρε μηπως ειναι μικρος ακομα, να του δωσουμε λιγο περισσοτερο χρονο να παει σχολειο κτλ; και μου λενε «Ναι, μπορεις να περιμενεις λιγο ακομα αλλα σε παρακαλω μην τον αφησεις γιατι αν δεν βοηθηθει με θεραπειες οταν θα ερθει η ωρα για το δημοτικο, θα δυσκολευτει και δεν θα τα καταφερνει, θα απογοητευεται και ετσι θα ειναι για ολα του τα σχολικα χρονια«
Σκεφτομαι «Καλε τι μου λεει αυτος; Ιδιωτικό κεντρο, τι περιμενες; Θα παω σε ενα δημοσιο!«
Κατι το οτι το αμελησα να κλεισω ραντεβου σε δημοσιο (θελεις… 1 χρονο για να σου κλεισουν), κατι οτι περιμενα να τελειωσει το προνηπιο και να εχω μια πιο σφαιρικη αποψη, κατι οτι με καθησυχαζαν οι νηπιαγωγοι, αλλαξαμε και νηπιαγωγειο, καινουρια νηπιαγωγος να μου πει και αυτη τη γνωμη της…. Φτασαμε στα Χριστουγεννα του νηπιου πια και εγω αρχισα να αγχωνομαι πραγματικα! Παιρνω τηλεφωνο στο κεντρο ψυχικης υγειας της περιοχης μου και μου κλεινουν ραντεβου μετα απο 2 μηνες ευτυχως (το ραντεβου κλειστηκε τοσο γρηγορα επειδη το παιδι θα πηγαινε Α’ δημοτικου και δινουν «προτεραιοτητα», ατυπα φυσικα).
Διαγνωση η ιδια ακριβως. Και μου λενε οτι καλο θα ειναι να κανει επαναληψη νηπιου για να ωριμασει ο λογος του και η γραφη του! (δεν θα του προσφερει κατι περισσοτερο το νηπιο, απλα ενας χρονος ακομα να ωριμασει το ιδιο το παιδι)
Ξεκιναμε αμεσως λογο και εργο μηπως και προλαβουμε για αν παει κανονικα στην Α’ Δημοτικου (δυστυχως ηδη ηξερε οτι πρεπει να παει δημοτικο κανονικα). Μετα απο πολλη συζητηση με την καταπληκτικη ψυχολογο του ιδ. κεντρου και μετα τα αποτελεσματα του τεστ σχολικής ετοιμότητας που καναμε, ειδαμε οτι καλο θα ηταν να περιμενουμε ακομα μια χρονια για την Α’ Δημοτικου. Σκεφτηκαμε οτι αυτο θα ηταν το καλυτερο για τον γιοκα μας γιατι αν δε δεχομασταν να κανει επαναφοιτηση, θα του ηταν πολυ δυσκολο σε ολα τα σχολικα του χρονια και παντα θα στεναχωριοταν και θα απογοητευονταν πολυ ευκολα και αυτο θα τον εκανε ακομα χειροτερο μαθητη!!!
Η ανακοινωση στο παιδι ηταν πολυ δυσκολη, οπως και η αντιμετωπιση προς τους συμμαθητες του που προχωρησαν στο δημοτικο, αλλα με τις σωστες συμβουλες της παιδοψυχολογου του κεντρου και με την «ακομπλεξαριστη» συμπεριφορα την δικια μου και του αντρα μου το ξεπερασε και προχωραει! Τωρα κανουμε θεραπειες ακομα και προετοιμαζομαστε γραφικα για την Α’ δημοτικου. Η γραφη του ειναι ανωριμη ακομα αλλα πραγρατικα προσπαθει! Ελπιζω μεχρι τον Ιουνιο να «ξεμπερδεψουμε» με ολα αυτα!
Ολα τα παραπανω τα γραφω γιατι:
Δεν αφορα τις μανουλες που εχουν παρει διαγνωση αλλα τις μανουλες που υποψιαζονται κατι. Να μην το αφησουν, να το ψαξουν και να μην επαναπαυονται με τις δασκαλες! Οι νηπιαγωγοι μας ειναι καταπληκτικες και τον εχουν βοηθησει πολυ, αλλα δεν εχει καμια τους γνωσεις για κατι περισσοτερο! Μονο οταν ειναι κατι πολυ εμφανες το καταλαβαινουν (εμας η αληθεια ειναι οτι δεν ειναι εμφανες καθολου).
Οταν πια επρεπε να πω σε καποιες μαμαδες οτι δεν θα παμε Α’ Δημοτικού, αλλες δεν το ειχαν ακουσει ποτε οτι μπορει να γινει επαναληψη νηπιου και αλλες μου ελεγαν «καλα εκανες» και «οτι καλυτερο για το παιδι εκανες» και «το δικο μου ποσο παιδευτηκε» και «εισαι τυχερη που το καταλαβες νωρις… εμεις το καταλαβαμε στην Β Δημοτικου» και αλλα πολλα τετοια!! Mια αλλη ειχε καταλαβει οτι το παιδι της δυσκολευεται αλλα δεν ειχε ακουσει ποτε οτι μπορει να γινει ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ!
Μανουλες… για ολα αυτα αν υπαρχει καποια υποψια να εχετε υποψιν σας το τεστ σχολικης ετοιμοτητας!! Σε δημοσιο για ραντεβου 8 μηνες πιο πριν, σε ιδιωτικο αμεσως!!
Αν βοηθησω εστω και μια. θα χαρω πολυ!!!
μαμα Τ.
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Τα τελευταία 13 χρόνια εργάζομαι ως νηπιαγωγος σε δημόσιο νηπιαγωγείο της Αθήνας. Από τον σεπτεμβρη Φροντίζω να ενημερώνω τους γονείς για την δυνατότητα επανάληψης φοίτησης στο νηπιαγωγειο,και πάντα τονίζω πως αν με προβλημάτισε κάτι με κάποιο νήπιο, να έχουν στο νου τους ότι με αγάπη και ενδιαφέρον θα τους ενημερώσω για να αναζητήσουν βοήθεια. Όσο για το τεστ σχολικής ετοιμότητας. ...ενημερώνω πάντα πριν το Πάσχα, ελάχιστοι το κάνουν. Εμπιστευτεί τε τις νηπιαγωγούς. Για να μιλήσει κάποια συνάδελφός σε γονείς σχετικά με επαναφοιτηση,σημαίνει πως είναι σίγουρη, έχει παρατηρήσει το παιδί, έχει κάνει ότι καλύτερο μπορεί. Πολλοί γονείς δυστυχώς γίνονται εχθρικό στο άκουσμα της επαναφοιτησης,κατηγορούν τις νηπιαγωγούς κλπ,έχει συμβεί σε όλες μας.εγω θα κλείσω ραντεβού μετά το Πάσχα για να κάνει η κόρη μου το τεστ σχολικής ετοιμότητας. Εσείς?
?
Ηθελα να σας ρωτησω στην περιπτωση που το κεντρο επιμενει για επαναφοιτηση και η νηπιαγωγος λεει τα καλυτερα ποιον πιστευουμε βρε κοριτσια? Γιατι εγω αυτο εχω παθει. Φυσικα και στο κεντρο δεν εχουν κανεναν λογο να μου πουν να το ξαναπαω νηπιο χωρις αιτια, αλλα η νηπιαγωγος γινεται να μην εχει καταλαβει τιποτα? Με εχουν πραγματικα αγχωσει και δεν ξερω τι πρεπει να κανω....
Καλησπερα σας. Προσωπικη μου αποψη να ακουσεις το κεντρο. Παρολα αυτα αν η νηπιαγωγος ειναι ανοιχτομυαλη σιγουρα θα συμφωνησει για επαναφοιτηση. Εχω διδυμα κοριτσια καναμε επαναφοιτηση στο νηπιαγωγειο και ηταν η καλυτερη αποφαση που πηραμε για το μελλον τους. Παμε πρωτη δημοτικου κσι ειναι πια εξαιρετικες μαθητριες. Εχουμε ΔΑΔ
Θα ήθελα να προσθέσω ότι πρέπει να προσέχουμε πόση ώρα αφήνουμε το μωρό μας να βλέπει τηλεόραση. Δυστυχώς, έχει βρεθεί μεγάλη συσχέτιση μεταξύ του χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης και της εμφάνισης διάσπασης προσοχής σε μεγαλύτερες ηλικίες. Η τηλεόραση δεν είναι εκπαιδευτική, ειδικά για μωράκια. Οι εικόνες τρέχουν με τέτοιο ρυθμό που πιθανολογείται ότι επαναπρογραμματίζουν τον εγκέφαλο των μωρών....Κανονικά τα μωρά μέχρι δύο ετών δεν επιτρέπεται να παρακολουθούν καθόλου τηλεόραση!
Πολυ καλα έκανες και ο δικός μου θα παει φέτος προνηπιο αλλα θα κάνει και δυο φορές το νήπιο ... Και τι εγηνε αντί να τελειώσει το σχολειο στα 18 θα τελειώσει στα 19 δεν χάθηκε και ο κόσμος !!! Το καλύτερο για τα παιδια μας να σκέφτομαστε!!!
3 χρονών ηθελα να γράψω ότι γίνεται ο γιος μου , αλλα μάλλον το έσβησα κατά λάθος
Και ο δικός μου εχει καθηστερηση λόγου και εκφοράς και αν και είναι ακόμα 3 μισή σκέφτομαι να τον βάλω να κάνει 2 φορές νήπιο !! Δεν με νοιάζει τι θα πούνε οι παρατρεχάμενοι το μόνο που με νοιάζει είναι το παιδί μου και μόνο αυτο !!! Μπράβο σου που το επίσημενεις !!!
μα ειναι ακομα πολυ μικρος για να κρινεις.μπορει να κερδισει εδαφος και να ειναι μια χαρα στα 6.οι νοητικες δυνατοτητες του παιδιου μετρανε και οχι οι ικανοτητες.δε χρειαζεται να γραφει στα 6!θα μαθει ενα ενα τα γραμματακια στην α δημοτικου.αρα πως κρινεις την ετοιμοτητα;;απο τη γενικοτερη νοητικη του κατασταση.
Ελευθερια επαναφοιτηση νηπιου δινουν οι ειδικοι με την συμφωνη γνωμη των γονιων εφόσον δουν ότι το παιδι δεν ειναι ετοιμο.. μακαρι να είναι γερα όλα τα παιδακια .... και το τελευταιο πραγμα που πρεπει να μας απασχολει να είναι αν θα τελειωσει το σχολειο ένα χρονο πριν ή μετα...
Καλησπέρα απαντώ μετά από 3 χρόνια και ναι από τότε ήξερα ότι χρειαζόταν επαναφοιτηση στο νήπιο το έχουμε κάνει είδη και όχι δεν περίμενα κανέναν ήξερα κορίτσι μου μιας και ο μικρός είναι γεννημένος 27/12 όποτε δεν θα περίμενα τι θα μου πουν επέμεινα αν άκουγα ακόμα και την παιδίατρο που ήταν του στιλ περίμενε και θα δούμε θα το είχαμε χάσει το παιχνίδι και επειδή τυγχάνω του ιατρικού κλάδου και αρκετά ψαγμένη στα ΑΜΕΑ δεν περίμενα να φτάσει στα 5 ή 6 γιατί τότε το παιχνίδι θα είχε χαθεί συμβουλή μου μην αφήνεται τίποτα στην τύχη ακόμα και αν επιμένει ο παιδίατρος καλύτερα να πάει το παιδί σε κάποιον παιδοψυχίατρο ή αναπτυξιολογο και αυτός να δώσει συμβουλή παρά ο οποιοσδήποτε
σαν νηπιαγωγος,το μονο που εχω να πω ειναι πως επαναφοιτηση στο νηπιαγωγειο κανουν παιδια που εχουν διαγνωση απο επισημο ιατροπαιδαγωγικο κεντρο,μετα απο την συμφωνη γνωμη της νηπιαγωγου και της σχολικης συμβουλου. Κάνω αυτη τη διευκρινιση γιατι μου εχει τυχει μαμα να επιμενει να επαναφοιτησει το παιδι της επειδη ηταν γεννημενο Δεκεμβριο και ηταν το ''μικροτερο'' ηλικιακα σε σχεση με τα υπολοιπα του τμηματος του. Τέλος,θα ηθελα να εκφρασω την αποψη μου για το Α τεστ(σχολικης ετοιμοτητας). Πιστευω πως ολα τα παιδια θα πρεπει να το κανουν-εγω προσωπικα το προτεινω στους γονεις των νηπιων που εχω καθε χρονια- καθως η προληψη ειναι η καλυτερη αντιμετωπιση....Τα δικα μου παιδια παντως,σιγουρα θα το κανουν!
εμεις παλια που πηγαιναμε με τα παιδια της προηγουμενης χρονιας αν ημασταν γεννημενοι μεχρι και τελος μαρτιου,γιατι δεν ειχαμε προβλημα;;τωρα θεωρουν τα γεννημενα νοεμβρη-δεκεμβρη ανωριμα...τα παιδια δεν ωριμαζουν μεσα σε λιγους μηνες.δε διαφερει το δικο μου που γεννηθηκε δεκεμβρη απο το δικο σας που γεννηθηκε ιουνιο.οσο νωριτερα το εκπαιδευσεις τοσο καλυτερα θα παει.τωρα αρχιζουν ξενη γλωσσα απο 4 χρονων!και τα παιδια ανταποκρινονται αψογα.οτι δωσεις στο παιδι,αυτο θα παρεις.αν το θεωρεις ανωριμο και το εκπαιδευεις ως μωρο..μωρο θαμεινει..
Όχι όλα τα παιδιά. Εμείς στα 4 ακόμη θα παλεύουμε με τη σωστή άρθρωση στα Ελληνικά. Μου φαίνεται ανέκδοτο να πω ότι θα μπορέσω να της μάθω και Αγγλικά σε αυτή την ηλικία τη στιγμή που ακόμη προσπαθεί με τα Ελληνικά. Κάποιες Aγγλικές λέξεις τις έχεις μάθει από τα παιδικά που βλέπει στο youtube, αλλά καταλαβαίνεις για τι χάος μιλάμε στο κεφαλάκι της αν πάω να την μπλέξω από τώρα και με τα Αγγλικά. Συμφωνώ μαζί σου ότι όποια παιδιά αντέχουν στο σπρώξιμο καλό είναι να μην τα αφήνουμε να χαλαρώνουν. Αλλά είναι και άλλα που δεν αντέχουν και κουμπώνονται. Εγώ το 1ο παιδί αν πέσω ποτέ στο 50-50 να πάει ή να μην πάει στην Α΄Δημοτικού στην ώρα της θα πω μάλλον να πάει γιατί τον ξέρω το χαρακτήρα της και τη βλέπω ότι έχει και τάσεις να επαναπαύεται ή να κοροϊδεύει (π.χ. υπάρχει λέξη που στο σχολείο τη λέει σωστά και στο σπίτι τη λέει λάθος...πείσε με τώρα ότι αυτό δεν το κάνει επίτηδες!). Το δεύτερο όμως το παίρνει πολύ προσωπικά αν δει ότι απέτυχε κάπου και κλείνεται πιο εύκολα στον εαυτό του. Σε αυτό το παιδί θα το αντιμετώπιζα αλλιώς το ενδεχόμενο να πάει ένα χρόνο μεγαλύτερο στην Α΄Δημοτικού. Αλλά το βλέπεις το παιδί που δυσκολεύεται. Αν το δικό σου δε σου έχει δώσει σημεία ανησυχίας προφανώς και δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Εγώ και χωρίς Α τεστ θα το έστελνα στο Δημοτικό αν έβλεπα ότι όλα είναι εντάξει. Αν προβληματιζόμουν ακόμη και για κάτι μικρό θα πήγαινα να το κάνω το τεστ. Πάντως ένας χρόνος πίσω δε λέει τίποτα στα τόσα χρόνια που έχουν μπροστά τους, ούτε είναι κάτι που θα κάτσει να ψάξει ποτέ κάποιος στο βιογραφικό τους και να κάνει αφαιρέσεις για να δει πότε πήγαν Α' Δημοτικού.
Σκέψου μόνο ότι ένα παιδί που έχει γεννηθεί Δεκέμβριο του τάδε έτους καλείται να πάει στην ίδια τάξη με ένα παιδί που έχει γεννηθεί Ιανουάριο του ίδιου έτους, ενώ ουσιαστικά έχουν έναν χρόνο διαφορά. Δεν είναι το ίδιο. Επίσης παλιότερα τα κριτήρια για το σχολείο ήταν διαφορετικά... τα τελευταία χρόνια τα αλλάξανε και τα βάλανε κατά απόλυτο έτος. Με αποτέλεσμα να βλέπεις μέσα στην τάξη διαφορές από παιδί σε παιδί ανάλογα με το αν έχουν γεννηθεί αρχές ή τέλη του χρόνου. Πόσο μάλλον αν το παιδί έχει ήδη προβλήματα που πρέπει να λυθούν για να καταφέρει να πάει στο δημοτικό και να ανταπεξέλθει. Μ'αρέσει πολύ πόσο απόλυτες είναι οι μητέρες εκείνες που τα παιδιά τους δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσουν τέτοιες δυσκολίες. Μ'αρέσει πάρα πολύ (με πολύ μεγάλο σαρκασμό στη φωνή!)
ioanna κι εγώ πήγα σχολείο 5 μιση χρονών και προφανώς τελικά τα έβγαλα πέρα μια χαρά, αλλά την πρώτη χρονιά ζορίστηκα και γενικά δεν πίστευα στον εαυτό μου ακόμα κι όταν πλέον έβγαζα 18 μέσο όρο. Κανείς δεν αντιλέγει πως τα παιδιά θα τα βγάλουν πέρα, αλλά τι λόγο έχουμε να τα ζορίσουμε; Όπως έγραψα και παραπάνω έχω μέτρο σύγκρισης μιας και το πρώτο μου παιδί έχει τελειώσει πρώτη δημοτικού. Υπήρχαν παιδιά που ήταν ήδη ώριμα στα 5 μιση και άλλα που ωρίμασαν μετά τα 6. Δεν έχει σχέση με τον μήνα γέννησης - είναι στο παιδί...
μαμαΤ εκανες το καλυτερο που μπορουσες για το παιδακι σου.... θα ηταν πολυ πιο δυσκολο να πηγαινε πρωτη και να μην καταφερνε να κανει αυτά που θα εκαναν οι συμμαθητες του..... να ξερεις θα ειχες ένα πρόβλημα ακομα..ολο αυτό θα ειχε επιπτωσεις στην ψυχολογια του παιδιου!! μπορει να μην ηταν αποδεκτος από τους φιλους του λογω αυτης της "ανωριμότητας" δες το θετικα και αισιοδοξα.....ένα χρονο μετα θα είναι πιο ωριμος και πανω απ όλα ετοιμος!!! μαμα ioanna όλα τα παιδακια δεν είναι ιδια....αλλα ωριμαζουν γρηγορα και αλλα αργα.... τα παιδακια που είναι δεκεμβρη πχ.του 5 είναι πιο μικρα από τα παιδακια του ιανουαριου του 5.....είναι ενας χρονος στην πλατη... η αναπτυξη τους και η ωριμανση τους κανει μπαμ!!!! σε παιδια του ιδιου χρονου με διαφορα 2-3 μηνων δεν μπορεις να δεις διαφορες συμπεριφορας-αναπτυξης.... οσο για την εκπαιδευση από τους γονεις....μεχρι ένα σημειο εχεις δικιο.... στην προκειμενη δεν ισχυει.....ένα παιδι γεννιεται με διασπαση προσοχης και δεν φταινε οι γονεις και η εκπαιδευση τους.... υπαρχει κληρονομικοτητα!!!
αν εχεις χρονο και διαθεση μπορεις να μας γραψεις πως καταλαβες εσυ αυτα τα σημαδια? που αν θυμαμαι και καλα εγραψες καπου παραπανω οτι δεν ηταν εμφανη σε σας.. πχ το να θελει ενα παιδι ανα 20 λεπτα να αλλαζει παιχνιδι ειναι ενα απο αυτα?
μπηκα στην προηγουμενη σελιδα και ειδα αυτα που εγραψες..ειμαι οκ
Νίνα κ mama T ευχαριστω πολύ για τις πληροφορίες. Και το είμαι μαμά που μας δίνει την ευκαιρία να συζητάμε τέτοια Θέματα. Νίνα αν δεν σου είναι κόπος -κ μένεις Αθηνα- μπορείς να μου στείλεις μήνυμα στο fb με συγκεκριμένα ονόματα. Θα με βρεις Mania Lit. Η αν δεν με βρίσκεις στο KIKOmania. Αν θελεις. :-)
Μανια, συγνωμη θα σου πω γιατι δεν μπορω να σου δωσω ονομα. Απο αυτους που βρηκα και ηταν συζητησιμοι στην τιμη, ξεχωρισα μια της οποιας τα στοιχεια κρατησα και θα συνεργαστουμε. Εχουμε συναντηθει κιολας μερικες φορες.Προς το παρον δεν κανουμε τιποτα αλλα μας ειπαν απο εκει που την εξετασαν οτι θα την επαναξιολογησουν το σεπτεμβρη. Με αυτη την κοπελα συμφωνησαμε τιμη 20 ευρω και λεει αυτη θα ισχυει και αν τη χρειαστουμε αποΣεπτεμβρη, ομως η τιμη της ειναι 40. Δεν ξερω γιατι συμφωνησε στα λιγοτερα, μπορει να της ταιριαξαμε και να ηθελε να το κανει. Οταν αρχισα να ψαχνω, πρωτα τηλεφωνησα εκει που κανει η γνωστη μου μ 15 ευρω και θεωρησα πως ισως μας εκανε και εμας καλυτερη τιμη. Δεν το συζητουσε ομως και υποθετω οτι δεν πηρε κι εμας με χαμηλη τιμη γιατι ετσι θα ηταν σαν να αλλαζε την τιμη της γενικα. Ξερεις μετα και ο τριτος που θα πηγαινε πιθα θεωρουσε δεδομενο οτι θα παει με λιγα. Επειδη δε με τη “δικια“ μας δεν εχουμε μεγαλη οικειοτητα ακομη μου ειναι ακομη πιο δυσκολο. Εγω να καταλαβεις εχω και συγγενη που την κανει τη δουλεια και ενω μιλαμε ντρεπομαι να παω ιατι μπορει να μη θελει να χαμηλωσει την τιμη και να δεχτει μονο επειδη τον εφερα σε δυσκολη θεση.Συγνωμη που δε σε βοηθησα περισσοτερο, την ιδεα ηθελα να σου πω και οτι στις μερες μας ολες οι τιμες ειναι πια διαπραγμετευσιμες. Εγω εψαξα σε 3 δημους που ειμαστε κοντα και βρηκα αρκετους λογοθεραπευτες. Πρεεπει να τους πηρα ολους τηλεφωνο και μερικους τους ειδα κια απο κοντα. Θα φας μερικα απογευματα αλλα ελπιζω να βρεις ακρη και τουλαχιστον αξιζει να δοκιμασεις.Στη θεση σου θα εκανα και μια κουβεντα με το κεντρο που ηδη πας. Χωρις να απαιτω και με διαθεση συνεργασιας θα ελεγα ξεκαθαρα τι θελω και θα εβλεπα αν μπορουσαμε να βρουμε μια μεση λυση. Με συγχωρεις που δε βοηθησα περισσοτερο. Ελπιζω να καταλαβαινεις γιατι μου ειναι λιγο δυσκολο.
νομιζω εκανες πολυ καλα. Δεν ειναι καλο να ζοριζουμε τα παιδια και στη τελικη ενας χρονος ειναι μονο, δε χαθηκε ο κοσμος ;)
μαμα Τ Σε ευχαριστώ παρά πολυ! Το κέντρο πάντως είχε όφελος να με καθογησει σε 2 συνεδρίες λογοθεραπειας κ 2 εργοθεραπειας. Όταν κατάλαβαν ότι δυστυχώς λόγου οικονομικών μου δεν μπορούσαμε να πούμε σε τέτοιο προγραμμα μου είπαν ότι οι ανάγκες που έχει το παιδί είναι πολύ μεγαλύτερες κ να κατευθυνθούμε προς τα εκει! Επίσης μου είπαν όπως κ σε άλλΑ κέντρα που πηγα ότι το παιδί δεν έχει κάποιο θέμα με λεπτούς χειρισμούς στα χέρια κ στη κίνηση. Επίσης ζωγραφίζει όπως πρέπει για την ηλικία του. Οπότε δεν επείγει η εργοθεραπεια. Για αυτό ρωτάω μήπως ξέρει κάποια μανούλα πως χειρίζονται το θέμα της διάσπασης προσοχης. Ευχαριστώ
Μανια συγνωμη που επεμβαινω. Επειδη εχω το ιδιο προβλημα (το οικονομικο) και επειδη αυτη τη φορα ημουν σιγουρη οτι τελικα θα κανουμε λογοθεραπεια μεχρι να ερθει η ωρα για το ραντεβου με το δημοσιο για να μας εγκρινουν το ποσο για τις λογοθεραπειες εκανα μια ερευνα αγορας. Τα οργανωμενα κεντρα ηταν πολυ ακριβα, αλλα σε μερικους λογοθεραπευτες που τηλεφωνησα απο τον τηλ. καταλογο, ενω στην αρχη μου ελεγαν τη γνωστη ακριβη τιμη οταν τους ελεγα οτι θελουμε λογοθεραπεια κοντα στην τιμη που εγκρινει το δημοσιο καποιοι δεχτηκαν. Εχω παρει μια ιδεα για το τι παιζει με τις τιμες και πως σου λενε οτι δε θα πληρωσεις μεν παραπανω απο αυτα που σου εγκρινει το δημοσιο, αλλα σου κοβουν σε συνεδριες. Δεν περιμενα να βρω λογοθεραπεια σε τετοια τιμη, γιατι αρχικα ειχα παρει την ιδεα οτι η τιμη ειναι σχεδον η ιδια παντου. Την ιδεα μου την πεταξε μια αλλη μαμα που εδινε επισης χαμηλη τιμη σε λογοθεραπεια και ειχε μεινει ευχαριστημενη. Στο λεω απλως σαν ιδεα, γιατι ειναι κριμα αν εχεις παρει εγκριση και για λογοθεραπεια και για εργοθεραπεια να κανεις μονο το ενα απο τα δυο, ενω ισως με τα ιδια λεφτα να μπορουσες να κανεις και τα δυο. Για εργοθεραπεια δεν ξερω γιατι δεν το εχω ψαξει ακομη...εμεις εχουμε και τον 2ο που περιμενω να παει για ελεγχο και εκει ισως χρειαστει. Με τη μεγαλη προς το παρον δεν κανουμε κατι, αλλα μας ειπαν να ξαναπαμε για επανελεγχο με τη νεα σχολικη χρονια.
5η γραμμη:στην τιμη που οριζει το δημοσιο ηθελα να πω (τα 15 ευρω εννοω)
να μερικα πραγματα που μπορεις να κανεις: του μιλας αργα και σταθερα με λιγες λεξεις ουσιαστικες! πχ."βαλε πιτζαμες να κοιμηθεις " και οχι "ελα αγαπη μου βγαλε τα ρουχαλακια σου και φορα τις μπιτζαμουλες σου να πας για υπνο"! με λιγα λογια να του δινεις εντολες! και μη νομιζεις οτι αυτο ειναι σκληρο! απλα ετσι πρεπει να μιλαμε. καποιος αλλος μπορει να νομιζει οτι το μαλλωνουμε! δεν ειναι ετσι ομως!και το επαναλαμβανεις αρκετες φορες, για να "ξυπνησει απο τον "ληθαργοτων σκεψεων του " που βρισκεται εκει τη στιγμη. οταν κανει τις τρελες του δλδ υπερκινητικοτητα και θες να σταματησει εγω του λεω "τελος τωρα".μπορει να χρειαστει να το πεις πολλες φορες βεβαια! googlαρησε μηπως βρεις και κατι πιο οργανωμενο για τους τροπους αντιμετωπισης της διασπασης γιατι εγω στο γραπτο δεν ειμαι και σουπερ! απο κοντα θα σου τα 'λεγα διαφορετικα!
Κορίτσια, είμαι χρόνια μέσα στις θεραπείες κι όλα αυτά λόγω των παιδιών μου. Προσέξτε πάρα πολύ με τους θεραπευτές που επιλέγετε. Το καταλαβαίνω το οικονομικό θέμα, το αντιμετωπίζω κι εγώ κάθε μέρα, κάθε μήνα επί χρόνια, Αλλά το να βρούμε το σωστό θεραπευτή είναι το πιο σημαντικό. Έχω συναντήσει θεραπευτές που είναι να τραβάς τα μαλλιά σου. Γι'αυτό καλύτερα να βρείτε κάποιον που έρχεται από σύσταση, τη δουλειά του οποίου μπορείτε να "τσεκάρετε" από πριν, από το να βρείτε κάποιον από τις αγγελίες γιατί είναι οικονομικός, αλλά στην πορεία να αντιληφθείτε ότι όχι μόνο δεν τα άξιζε, αλλά και καθόλου βοήθεια δεν προσέφερε. Φιλική συμβουλή δίνω, γιατί την έχω πατήσει.
αναρωτιεμαι τι θα παρει στο νηπιο που δεν το πηρε τα 2 χρονια που φοιτησε.εγω πιστευω πως η καλυτερη λυση θα ηταν η α δημοτικου με καθημερινη βοηθεια απο δασκαλα ειδικη στο σπιτι.εξαλλου,αυτα τα παιδια εχουν παντα προβλημα στο σχολειο,ακομα και οταν πανε μεγαλυτερα.γιατι λοιπον να μην τους δωσουμε νωριτερα τα εφοδια με οση βοηθεια χρειαζεται;
την επαναφοιτηση την καναμε για να ωριμασει το παιδι και οχι οτι θα προσφερε κατι παραπανω το νηπιαγωγειο! αυτο μου το ξεκαθαρησαν απο την αρχη! ωριμασε ο λογος του ,η γραφη του (πιο σταθερο το χερι του) και γενικως θα ειναι πιο ωριμος για την α δημοτικου! και δασκαλα να ειχα στο σπιτι παλι θα δυσκολευοταν το παιδι να γραψει τα γραμματα ή να κανει το "σκεφτομαι και γραφω" με "πλουσιο λεξιλογιο" (για την πρωτη δημοτικου εννοω). θα πιεζοταν ακομα πιο πολυ με τη δασκαλα!
Δεν μπορείς να στείλεις παιδί στο δημοτικό που δεν είναι ώριμο και έτοιμο να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του σχολείου, και να περιμένεις από τη βοήθεια που μπορεί να του δώσει ένας ειδικός παιδαγωγός που θα έρχεται στο σπίτι (κι αυτό, αν μπορείς να το "σηκώσεις" οικονομικά, γιατί στοιχίζει). Το παιδί θα τραβήξει μεγάλο ζόρι μέσα στην τάξη, και δυστυχώς πάντα θα είναι ένα βήμα πίσω. Σαφώς και θα κερδίσει πάρα πολλά αν το κρατήσεις έναν επιπλέον χρόνο στο νηπιαγωγείο. Ούτως ή άλλως, ο νόμος το προβλέπει αυτό και σου δίνει το δικαίωμα επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο για αυτό ακριβώς το λόγο. Προφανώς δεν έχεις παιδιά με κάποιο αντίστοιχο θέμα, γι'αυτό και μιλάς έτσι. Αν είχες, θα καταλάβαινες ότι είναι απολύτως λάθος η συμβουλή σου.
Είναι ζήτημα ωριμότητας ioanna. Kάποια παιδιά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φτάσουν στο σημείο που θα δέχονται την πληροφορία του δημοτικού εύκολα. Είναι ένα κλίκ που έχω δει να κάνει ο εγκέφαλος κάθε παιδιού και το βασανίζεις πολύ αν το πάς νωρίτερα... Το πρώτο μου παιδί θα πάει τώρα δευτέρα δημοτικού και το δεύτερο θα πάει νήπιο. Το πρώτο μας παιδί είναι τυχερό γιατί είναι γεννημένο Φεβρουάριο και πήγε πρώτη Δημοτικού 6,5 ετών. Παρατήρησα πως έγινε ένα κλίκ στον εγκέφαλό της και κατάλαβε την αντιστοιχία των γραμμάτων με ήχους ξαφνικά δύο μήνες πριν κλείσει τα έξι κι έτσι προχώρησε πολύ εύκολα την πολύ απαιτητική πρώτη δημοτικού.... Είχαμε ήδη παρατηρήσει πως το δεύτερο παιδί μας αναπτυσσόταν λεκτικά με διαφορετικό ρυθμό από το πρώτο, φτάνοντας στο ίδιο επίπεδο ωριμότητας με καθυστέρηση περίπου 1,5 χρόνου (λχ. το πότε τραγούδησε ολόκληρο τραγουδάκι, πότε διηγήθηκε μια ιστοριούλα κοιτώντας εικόνες κτλ). Όταν μας είπαν από τον παιδικό σταθμό πως δεν ακολουθεί εντολές και δεν συμμετέχει στην ομάδα, πήγαμε σε δημόσιο διαγνωστικό κέντρο (παράρτημα του Παίδων). Ακόμα δεν έχουμε τελική διάγνωση, πάντως παρατηρήθηκαν σαφή προβλήματα ωριμότητας και μου είπαν πως θα μας καθοδηγήσουν για τις αναγκαίες θεραπείες φέτος και το καλοκαίρι θα γίνει επανεκτίμηση της κατάστασης και ίσως επαναλάβει το νήπιο. Καταλαβαίνω πως έτσι θα κερδίσει τον χρόνο που έχει δείξει γενικώς οτι χρειάζεται για να ωριμάσει και να της έρθει πιο εύκολα η πρώτη δημοτικού, οπότε το θεωρώ λογικό!
Επίσης να συμπληρώσω πως είναι καλύτερα -κατά τη γνώμη μου- να γίνει επαναφοίτηση πριν πάνε δημοτικό. Το παιδί θα ενταχθεί εξ' αρχής σε μία νέα ομάδα νηπίων και θα συνεχίσει μαζί τους όλες τις επόμενες χρονιές χωρίς να γίνει δακτυλοδεικτούμενο...
ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ!! ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ..ΑΝ ΔΕΝ ΕΤΟΙΜΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!! ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΙΤΣΙΡΙΚΟ ΣΟΥ
επειδη πολλοι γονεις δεν γνωριζουν γι αυτο εγραψα το κειμενα αυτο! γιατι ο ενας με τον αλλο κατι θα συζητηθει και θα ακουστει.
Μπράβο σου γι'αυτή σου την απόφαση! Εγώ έχω τελειώσει νηπιαγωγός και τα τελευταία τρία χρόνια ασχολούμαι με baby sitting και δημιουργική απασχόληση.Μου έτυχε λοιπόν να κρατήσω παιδάκι για 10 μέρες στις διακοπές του Πάσχα που μας πέρασαν, το οποίο είχε διάσπαση προσοχής. Ήταν νήπιο και έκανε ήδη εργοθεραπεία και λογοθεραπεία. Το βοηθούσα όσο μπορούσα κι εγώ. Φέτος που με ξαναχρειάστηκε κάποια στιγμή η μητέρα του και με πήρε, μου είπε ότι της είχε προτείνει η εργοθεραπεύτρια να επαναλάβει το νήπιο, το σκέφτηκε λίγο αλλά μετά σκέφτηκε "τι θα κερδίσει άλλο ένα χρόνο στο νηπιαγωγείο;" και δυστυχώς προχώρησε κανονικά στην πρώτη, με αποτέλεσμα και το ίδιο να ζορίζεται και να πιέζεται πολύ, αλλά και να είναι ανώριμο και σε γραφή και σε σκέψη και σε όλα. Κρίμα που δεν μου το είχε πει νωρίτερα να την πείσω κι εγώ να το αφήσει. Μόνο κέρδος θα έχει το παιδάκι σου :)
αχ μωρε παιδευεται το παιδακι!μπορει ομως να προχωρησει και να τους καταπληξει ολους! ποτε δεν ξερουμε!
Μα δεν καταλαβαίνω γιατί να νιώσεις άσχημα, εσύ,όποια άλλη μανούλα ή ακόμα και τα παιδιά. Τα παιδιά αισθάνονται την δική μας αμηχανία και φόβο και αυτό είναι που τα δυσκολεύει σε αυτήν την περίπτωση. Είμαι νηπιαγωγός. Γέννησα το γιο μου τέλη Δεκέμβρη.Νομίζω οτι θα είναι ότι καλύτερο για εκείνον η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο. Το έχω πει απο την πρώτη στιγμή σε όλους και η μόνη που δυσανασχέτησε ήταν η γιαγιά του... Οι νηπιαγωγοί όπως και οι παιδίατροι θα πρέπει να αναγνωρίζουν τα σημάδια που συνιστούν ψάξιμο απο ειδικούς. Το πλούσιο λεξιλόγιο, ο σχηματισμός ολοκλγρωμένων προτάσεων, οι αφηγήσεις, ακόμα και οι χρήση συμβάσεων της ανάγνωσης, ο χειρισμός του μολυβιού' μαρκαδόρου, ψαλιδιού, η περιγραφή των εικόνων, η δημιουργία μια απλής ιστορίας, απάντηση σε απλές ερωτήσεις, αφήγηση γεγονότων που έχει ζήσει, η περιγραφή μιας φωτογραφίας είναι κάποια μόνο απο τα ‘’σημάδια‘’ που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας για ένα παιδί 5 ετών. Ακόμα πρέπει να προσέχουμε την κίνησή του. Το συντονισμό των μελών του, τον τρόπο που περπατά, ισορροπεί, ανεβαίνει ή κατεβαίνει τα σκαλιά. Άν μπορέι να πετάξει και να πιάσει μια μπάλα, αν συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια κίνησης, αν ανταποκρίνεται γρήγορα με κίνηση. Κάποτε, όταν ο γιος μου ήταν 4 μηνών, μια φίλη φυσιοθεραπέυτρια που τον είδε μου είπε ‘’πες μου τι βλέπεις. κάθε μαμά ξέρει κατα βάθος‘’ Δεν το πιστεύω. Η μαμά και ο μπαμπάς βλέπουν στο παιδί τους την πρόοδο, όποια και αν είναι αυτή και πάντα καμαρώνουν. Δεν μπορούν πάντα να ξέρουν πιο είναι το φυσιολογικό και ποια η απόκλιση. Όταν πια αντιληφθούν κάτι, τις περισσότερες φορές έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Απο την άλλη, υπάρχουν και γονείς που δεν είναι δεκτικοί, που προσβάλλονται, που δεν θέλουν να ακούσουν, που ξέρουν αλλά τους είναι δυσβάσταχτο να το ‘‘σκαλίσουν’’. Μου έχει τύχει πολλές φορές, δυο όμως οι πιο ενδεικτικές. Μαμά παιδιού με αυτισμό μου είπε ‘’ δεν θέλω να ξέρω, δεν μπορώ να το δεχθώ, δεν μπορώ να το αντέξω‘‘ κι ας την παρακαλούσα να κάνουμε κατι για το παιδί που ήδη παρουσίαζε τεράστια πρόοδο, με τη λογική οτι με παραπάνω βοήθεια και σωστούς χειρισμούς το παιδί θα έχει θεαματική εξέλιξη. Και το πιο φοβερο, κατά την άποψή μου, μαμά παιδιού χωρίς διαπιστωμένο θέμα, αλλά με μια εικόνα που χωρούσε ερωτηματικά και που ήθελε δουλειά. Δουλειά στο νηπιαγωγείο θέλει ένα παιδί που δεν μπορεί να ολοκληρώσει μια ζωγραφιά, δεν ολοκληρώνει ένα πάζλ, βαριέται σύντομα και αλλάζει παιχνίδια, ή φίλους, δεν κάθεται την ώρα της ανάγνωσης. Όχι κάτι απο αυτά, όχι μια φορά, π.χ. γιατί είναι κουρασμένο. Σαν συμπεριφορά που να το χαρακτηρίζει. Όταν λοιπόν προτείναμε στη μαμά να μείνει το παιδί στο ολοήμερο πρόγραμμα ( Στο οποίο και φοιτούσε αλλά φρόντιζε να το παραλαμβάνει κάθε μέρα και νωρίτερα), μόνο που δεν μας έβρισε και μας είπε οτι τη θίξαμε ανεπανόρθωτα και ότι δεν ξέρουμε τίποτα... Τα θέματα των παιδιών θέλουν ανοιχτά μυαλά και συνεργασία. Δεν θέλουν ενοχές, άγχος και ντροπή. Τα περισσότερα όσο γρηγορότερα διαπιστωθούν και αντιμετωπιστούν ορθά και με τον ίδιο τρόπο απο γονείς, παππούδες, εκπαιδευτικούς , θεραπευτές, γιατρούς, σχεδόν παύουν να υπάρχουν ή να αποτελούν πρόβλημα για το παιδί και την οικογένειά του.
Πολυ ωραια μας τα ειπες. Ειχα την εντυπωση οτι οι γονεις σημερα ειναι υπερενημερωμενοι. Οχι ακριβως εδω που μενω αλλα εκει που παω τα παιδια για παιχνιδι συζητας με μαμαδες και βλεπεις οτι ψαχνουν και γνωριζουν τα παντα. Ισως και σε βαθμο που δε χρειαζεται τοσο.Αλλα γνωριζουν τα σημαδια. Περα απο το σχολειο εμενα με εχει βοηθησει πολυ το να οηγαινω τα παιδια σε παρκα που μαζευονται αρκετα παιδια της ιδιας ηλικιας. Αν τα αφησεις να αλληλεπιδρασουν και να παιξουν μονα τους με τους αλλους χωρις να επεμβαινεις και τα παρατηρησεις μπορεις να δεις πολλες λεπτομερειες. Δε μιλαω για την αγχωτικη συγκριση γιατι το δικο μου δεν κανει ετσι , αλλα για αυτη που σου δινει το ερεθισμα να αναρωτηθεις για κατι. Και στο σπιτι που ειναι ευκολο να ελεγξεις ενα και δυο παιδια, δινω τα παντα απο κολλες μεχρι κι ψαλιδια ακομη. Απο εκει και περα οι παιδιατροι πρεπει να ειναι σε θεση να ανγνωριζουν τις ενδειξεις. Δεν ειναι πια και τοσο φοβερο να ενημερωνονται που και που για τετοια θεματα, αλλα δυστυχως πολλοι παιδιατροι ειναι του 20λεπτου ραντεβου που τι να προλαβουν να δουν και να συζητησουν με τους γονεις. Ισως θα ηταν ωραιο για μερικα θεματα αναπττξης να διοργανωναν και τα σχολεια απογευματινες συναντησεις γονιω και ειδικων. Ειδικους ιδιωτες φανταζομαι οως βρισκεις ευκολα γιατι ειναι μια καλη ευκαιρια να διαφημισουν και τη δουλεια τους. Το θεμα ειναι να θελουν και οι γονεις να παρακολουθησουν. Εμας το εκανε φετος αυτο ο σταθμος του δημου (2 απογευματα) και ειχε πολυ καλη συμμετοχη απο την πλευρα των γονιων. Παντως δασκαλα που να τα λεει ετσι αναλυτικα οπως εσυ δε μου εχει τυχει μεχρι στιγμης. Συνηθως ο γονιος πρωτος εντοπιζει κατι και το συζηταει με τη δασκαλα. Μαακαρι να ηταν ολοι οι εκπαιδευτικοι τοσο ενημερωμενοι οσο εσυ και μακαρι να σας εκπαιδευαν πανω σε αυτα.
πολυ ωραια ιδεα αυτη με την ενημερωση ιδιωτων! και μπραβο στο δημο! μακαρι να γινοταν πιο συχνα!
εεε ενταξει εσυ εισαι προτυπο νηπιαγωγου!!! :P μπραβο σου! παντως δεν εχουν ολες τις ιδιες γνωσεις με εσενα! στενομυαλοι γονεις υπαρχουν δυστηχως ακομα! φοβουνται να δουν την αληθεια και να βοηθησουν το παιδι τους! τραγικο!! οσο για την ντροπη...δεν ενιωθα ντροπη φυσικα απλα ειχα αγχος για το παιδι...πως θα το παρει πως θα το αντιμετωπισει ολο αυτο! τον ρωταγαν "εσυ δεν θα ερθεις στο δημοτικο? νομιζα οτι ησουν νηπιο" (που να ξερει ο καθενας) ηταν δυσκολα πολυ στην αρχη αλλα ειπαμε πανω απο ολα το παιδι!!! δεν ξερω αν συμφωνεις μαζι μου αλλα οι νηπιαγωγοι.....οι πιο πολλες.... για να δουν τα σημαδια θα πρεπει να ειναι πολυ εμφανη! στον δικο μου δεν ειναι καθολου εμαφανη... ακομα και την λογοθεραπευτρια του ΚΨΥ την μπερδεψε τα πρωτα λεπτα οπως μου ειπε αλλα αργοτερα καταλαβε που το "εχανε"!!!
Πραγματικά δεν είμαι πρότυπο. Στο νηπιαγωγείο, όπως και σε κάθε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης υπάρχει το Αναλυτικό Πρόγραμμα για κάθε τομέα ανάπτυξης. Όλα όσα αναφέρω παραπάνω, είναι απο το ΔΕΠΠΣ, το Αναλυτικό του Νηπιαγωγείου, με απλά λόγια, το οποίο ορίζει ξεκάθαρα και απλά ποιοι είναι οι στόχοι της φοίτησης ενός παιδίου. Ακόμα, τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να δίνονται στους γονείς τα ‘’portfolios" ή αλλιώς φάκελοι αξιολόγησης των νηπίων. Στόχος αυτών των φακέλων είναι η ,απο κοινού με τους γονείς και ταίδια τα παιδιά, καταγραφή της προόδου που σημείωσε το κάθε παιδί στον κάθε τομέα ανάπτυξης. Γιατί είναι σαφές οτι κάθε παιδί αυτής της ηλικίας έχει άλλα ταλέντα, άλλο τρόπο να μαθαίνει και αλλίως επεξεργάζεται κάθετι. Τα παραπάνω είναι υποχρέωση κάθε νηπιαγωγού δημόσιου νηπιαγωγείου και όχι, το να τα τηρεί δεν την κάνει καλή ή πρότυπο, απλά συνεπή στη δουλειά της.Η τήρηση των φακέλων αξιολόγησης βρήκε αντιδράσεις απο πολλούς, κόμματα, νηπιαγωγούς και αλλά και γονείς. Μίλησαν πολλοί για φακέλωμα των παιδιών και διαχωρισμό των καλών και κακών μαθητών. Χωράει συζήτηση το πράγμα. Πάντως, η δική μου γνώμη και εμπειρία λέει ότι όπου εφαρμόζεται σωστά βοηθά στην πρόληψη, πρώιμη παρέμβαση, απο κοινού συζήτηση και αντιμετώπιση δυσκολιών και θεμάτων. Αλλά και πιο απλά, στην ανάδειξη της μοναδικής πορείας κάθε παιδιού.
Ανδρομάχη , συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ,και πολλά συγχαρητήρια στην Μαμά Τ και σε όλες τις μανούλες που κάνουν το καλύτερο για τα παιδάκια τους.Εγώ έχω ένα αγοράκι που στις 7 Απριλίου γίνεται χρονών.Αλλά εδώ θέλω να ρωτήσω την γνώμη σας για ένα ''φίλο'' του.Καταρχήν ,να σας πω ότι ο γιος μου ,μιλάει κανονικά με μεγάλες προτάσεις ,κάνει αφηγήσεις κλπ.Για παράδειγμα λεει ''σημερα δεν μπορούμε να πάμε ούτε στις κούνιες ,ούτε στη γιαγιά γιατί βρέχει''.'' Στο σχολείο φάγαμε ,μακαρόνια με κιμά, ψωμάκι κ τυράκι.'' Το μεσημέρι που περνούσαμε έξω από το τζαμπο,μου ειπε ''μαμα,θέλεις να σταματήσεις και να παμε στο τζαμπο να παρουμε παιχνίδια ?''Συννενοούμαστε μια χαρα. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι για ένα αγοράκι -που γινεται 4 χρονών στις 9 Αυγούστου- και ουσιαστικά άρχισε να κάνει προτάσεις μετά τα 3 και κυρίως όταν ξεκινησε τον παιδικό.Επίσης μιλάει για τον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο, πχ ''Δημήτρης να φάει ?'' Για να μην σας κουράζω με λεπτομέρειες ,η μεγαλύτερη πρόταση του είναι 3-4 λέξεων.Η δασκάλα του παιδικού έχει πει στην μαμά του ότι χρειάζεται λογοθεραπεία γιατί λέει και κάποιες λέξεις ανάποδα ,αλλα η ίδια δεν έκανε τίποτα. Επίσης , μετά από τόσο καιρό στον παιδικό , δεν ζητάει τα παιχνίδια από άλλα παιδια, αλλα αρπάζει, φτύνει ,ουρλιάζει πιο πολύ από το να μιλάει , και βέβαια χτυπάει τα παιδια. Όλα αυτά πως σας φαίνονται για παιδάκι σε αυτή την ηλικία ? Η μαμά προφανώς αρνείται να αναγνωρίσει οτιδήποτε ακομη και ότι χτυπάει τα παιδια (ενώ την Παρασκευή ,μπροστά της χτύπησε το γιο μου στο κεφάλι ,που απλα καθόταν δίπλα του)
Μπραβο βρε κοριτσια. Τι ακομπλεξαριστες μαμαδες που εισαστε! Κι εγω που ολο λεω να μην υπερβαλουμε με τα θεματα αναπτυξης αυτο θα το εψαχνα. Αυτο που εχω καταλαβει απο τις δικες μας αναζητησεις ειναι οτι γυρω στα 3 οποια σημαδια μας προβληματιζουν και εμμενουν καλο ειναι να ελεγχονται και οτι ο λογος καλο ειναι να καθαρισει εντελως πριν πανε πρωτη δημοτικου για να μην εχουν μετα προβληματα και στη γραφη (οπως τα λενε, ετσι και τα γραφουν). Αν καποιο παιδι εχει πιο εντονα σημαδια μπορει να πρεπει να ξεκινησει και νωριτερα απο τα 3, αλλα πιστευω πως αυτο το καταλαβαινει και απο μονη της η μαμα αρκει να μην την πιασει πανικος και θεωρει τεραστιο προβλημα την οποια φυσιολογικη καθυστερηση μπορει να εχει το παιδι. Ευτυχως με το internet πια ολοι ξερουμε τι ειναι αυτα στα οποια πρεπει να δινουμε προσοχη. Μερικα κεντρα στις ιστοσελιδες τους μπορει λιγο να υπερβαλουν, αλλα υπαρχουν πολυ καλοι οδηγοι απο πηγες που δεν εχουν οφελος απο το να σε τρομοκρατησουν. Η Μαριλενα επισης που γραφει εδω για θεματα λογου τα γραφει πολυ καλα και χωρις υπερβολες. Δεν ειμαι ειδικος αλλα ψαξε-ψαξε στο τελος τα μαθαινεις κι εσυ τα βασικα. Κατα τα αλλα ψυχραιμια. Και βοηθαει παρα πολυ στις συναντησεις που εχεις με αναπτυξιολογους η αλλους ειδικους να πηγαινεις διαβασμενος. Δηλαδη, να λες εσυ ακριβως ποια σημαδια σε προβληματιζουν τα οποια εχεις τσεκαρει απο πριν κατα ποσο ειναι ενδειξεις ενος προβληματος και να εισαι σε θεση να πεις ακριβως τι προοδο εχεις παρατηρησει σε αυτα το τελευταιο π.χ. εξαμηνο. Εμεις ετσι καπως γλιτωσαμε προς το παρον τις λογοθεραπειες. Και λεω γλιτωσαμε μονο και μονο απο οικονομικης αποψης, γιατι διαφορετικα δε μου φαινεται προβλημα να πρεπει να το πας το παιδι για θεραπειες.
ποσο δικιο εχεις! εγω επειδη ηξερα ακριβως τα θεματα του μικρου μου και πηγα διαβασμενη, η παιδοψυχολογος μου ειπε οτι ηταν η πιο ωραια συζητηση που ιεχε κανει με γονεα!!! φανταζομαι εννοουσε η πιο ευκολη...δλδ μιλαγαμε την ιδια γλωσσα!!! την λατρευω! ειναι καταπληκτικη! της λες "5 λεξεις", το καταλαβαινει και σου δινει λυσεις!!!
Συγγνώμη εννοούσα εργοθεραπειες! :-)
η εργοθεραπεια γινεται για την διασπαση προσοχης (και για πολλα αλλα ακομα), γι αυτο δεν εχεις δει διαφορα! δεν μπορει να τον βοηθησει η λογοθεραπεια! να ξεκινησεις συντομα! στο ΚΨΥ μου ειχαν πει οτι στα ιδ.κεντρα δεν σου λενε παντα οτι χρειαζεται το παιδι τοοοσες πολλες ωρες την εβδομαδα θεραπειες για να μην "βαρυνουν" το γονιο οικονομικα και να φαινονται "καλοί". και το διαπιστωσα οταν πηγα σε 3 κεντρα και τα 2 μου ελεγαν δεν χρειαζεται 4 ωρες την εβδομαδα...ειναι υπερβολη! βεβαια κανουμε 4 ωρες, 2 λογο και 2 εργο!
Μπράβο σου πω το εψαξες και ασχολήθηκες με το πρόβλημα! Επισης πέρα από το θέμα της γνωσης το παιδάκι πιστεύω θα απόκτησει κ μεγαλύτερη αυτοπεποιθηση. Το δικό μου ειναΙ σχεδόν 5 κ κάνει ένα χρόνο λογοθεραπεια κ πάμε για το δεύτερο. Στο κέντρο ψυχικής υγιεινής του ΙΚΑ μας διέγνωσαν εκτός από τα θέματα άρθρωσης κ ότι διέγνωσαν κ σε σας! Στο λεξιλόγιο βλέπω μεγάλη βελτίωση στην διάσπαση προσοχής όχι! Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις την διάφορα λογοθεραπειαΣ κ εργασιοθεραπΙΑΣ Σε ρωτάω διότι στο κέντρο του ΙΚΑ μας είπαν χρειάζεται εξίσου κ τα δύο. Στο Ιδιωτικό κέντρο που κάνει τις λογοθεραπειες τώρα μας είπαν να κάνουμε μονο λογοθεραπειες. Σημειώνω ότι το ιδιωτικό κέντρο δεν είχε συμφέρον στο να μας κατευθύνει προς το ένα ή το άλλο γιατί εκείνοι παρέχουν κ τα δύο! Σε ευχαριστώ πολύ!
Πολύ ενδιαφέρον το κειμενό σου κοπέλα μου,σας εύχομαι τα καλύτερα!!
ευχαριστω πολυ!!!!
Κατ' αρχήν συγχαρητήρια, κι εμένα η κόρη μου έχει γεννηθεί Οκτώβρη του 2007. Από 2,5 χρονών ψαχνόμουν αλλά είχα έναν μεγάλο αντίπαλο, τον άντρα μου (δεν το δεχόταν), τελικά μετά από μεγάλη επιμονή δική μου πήραν όλα το δρόμο τους. Κάναμε πάρα πολλές λογοθεραπείες και όλα πήγαν μια χαρά ΑΛΛΑ αν είχαμε αρχίσει νωρίτερα θα ήταν και πιο έτοιμη για να πάει στο δημοτικό. Συζητώντας με τις νηπιαγωγούς, το Κ.Ψ.Υ, και το κέντρο που έκανε τα μαθήματα πήρα από όλους την ίδια απάντηση " είναι οριακά έτοιμη ". Τελικά έμεινε στο νηπιαγωγείο για άλλη μια χρονιά και τώρα ευχαριστώ όλους αυτούς που με βοήθησαν. Ξέρει κατά κάποιο τρόπο την αλήθεια το παιδί μου. Μπράβο σου που το έκανες και εσύ γιατί πολλοί γονείς κλείνουν τα μάτια και το θεωρούν μειονέκτημα να τους συμβεί αυτό, κρίνουν αρνητικά τα πάντα που δεν είναι γι΄αυτούς "φυσιολογικά" πολλοί με πολέμησαν αλλά τελικά ΕΓΩ και η ΚΟΡΗ μου νικήσαμε
μιας γνωστης μου ειχε συμβει το ιδιο! δεν συμφωνουσε ο συζηγος πριν 14 χρονια βεβαια και το παιδι παιδευτικε παρα πολυ μεχρι το λυκειο! μπραβο σου που το πηρες πανω σου!!! ευτυχως εμενα ο αντρας μου συμφωνησε κι ετσι δεν μπηκα σ'αυτη τη διαδικασια να διαφωνησω!!!
εμενα απο το κεντρο επεμεναν να παει Α' δημοτικου απο το κεντρο ψυχικης υγειας επεμεναν για επαναληψη την αποφαση την πηρα μετα απο συζητηση με την νηπιαγωγο η οποια πιστευε οτι της μικρης θα της εκανε πιο καλο να παει δημοτικο παρα να επαναλαβει το νηπιαγωγειο (η νηπιαγωγος αν και μικρη σε ηλικια ηξερε πολλα παραπανω σε θεματα που ειχαν να κανουν σε παιδακια με τετοιου ειδους προβληματακια)με μιση καρδια πηγαμε δημοτικο,τον πρωτο καιρο καναμε γεματο τριωρο για να κανουμε τις εργασιες ηθελε πολυυυυ υπομονη εως τα χριστουγεννα πηγαιναμε σερνωντας!!!αρχισαμε να μειωνουμε το χρονο σιγα σιγα και αυτη τηνεβδομαδα εχουμε φτασει στο μισαωρο περιπου!!!!!πεταμεεεε!!!φυσικα κανουμε λογοθεραπεια δυο χρονια και η λογοθεραπευτρια ηξερε το παιδι πηρα χαρτι απο το κεντρο αναπτυξης και απο τις πρωτες μερες μπηκαμε στο τμημα ενταξης του σχολειου και δεν τη ζορισα να κανει ολα αυτα που ηθελε η δασκαλα (εχω δευτερο παιδι και βλεπω μεγαλη διαφορα στο φορτο μαθηματων μετα απο 5 χρονια)εφτανα εως εκει που μας επαιρνε και εχθες μιλησα με τη δασκαλα ενταξης και μου ειπε οτι τελικα ενα σπρωξιμο ηθελε,γνωρισα την περασμενη εβδομαδα στο νοσοκομειο (μπηκαμε με αφυδατωση)ενα κοριτσακι (και αυτο με αφυδατωση)που ειχαν επαναλαβει το νηπιο και τωρα παει πρωτη, νομιζω οτι η μικρη μπροστα στη δικη μου πεταγε επειδη ενα παιδακι μεγαλυτερο μπορει να μαθει πιο ευκολα ολα αυτα που βαζουν στην πρωτη και με λιγοτερο ζορι ,επειδη εμεις ζοριστικαμε αρκετα οποιος ακουσει επαναληψη νηπειου μη φοβηθει να ξερει οτι βοηθαει το παιδι!!!
ευχομαι τα καλυτερα για την κορουλα σου μεσα απ΄την καρδια μου!!! εμενα η νηπιαγωγος δεν το θεωρουσε απαραιτητο να κανει την επαναληψη (δεν ηταν και αρνητικη βεβαια) αλλα οπως εγραψα και στο κειμενο θα ακουσω τη γνωμη των νηπιαγωγων αλλα δεν μπορω να βασιστω σε αυτες!!! καλυτερα ο καθενας στην ειδικοτητα του!!!
ευχαριστω μαμα Τ η νηπιαγωγος που με βοηθησε ειχε πολλες γνωσεις στο θεμα παιδιων με τετοιου ειδους προβληματα γι αυτο και αποφασισα (με μιση καρδια) να προχωρησουμε επειδη η μικρη μου εχει προβληματα κατανοησεις και στον προφορικο λογο, γνωστοκινητικα προβληματα, συναισθηματικη ανωριμοτητα ,ηπιες δυσκολιες προσαρμογης στα ορια και μερικα ακομα που γραφει η διαγνωση εγω ηθελα να επαναλαβω το νηπιαγωγειο επειδη εχω μια φιλη που ειχε φοβερα προβληματα σε ολο το δημοτικο με την κορη της και το παιδι παει καλα τωρα στο γυμνασιο (αλλαξε περιοχη στο γυμνασιο δεν ειναι με τους παλιους συμμαθητες,της δημιουργησαν μεγαλα προβληματα στο δημοτικο)ηταν ενα συνεσταλμενο παιδακι και τα παιδια ειδικα στο δημοτικο γινονται σκληρα.Ακομα δεν ειμαι σιγουρη αν εκανα καλα σιγουρα παμε καλα αλλα εχουμε κι αλλα μπροστα μας σε δυο χρονια θα μπει το σκεφτομαι και γραφω η ιστορια μαθηματα που θελουν σκεψη και η δικη μου ακομα μου λεει για το αυριο την αλλη μερα...ή για το χθες την αλλη μερα... δεν ξερω ελπιζω να παμε καλα,οπως και να 'ναι ειναι μια δυσκολη αποφαση καταλαβαινω τις σκεψεις των γονιων που αρνουνται την επαναληψη αλλα να ξερουν οτι τα παιδια τα βοηθαει εμεις θεωρω οτι για την ωρα ειμαστε τυχεροι η πορεια θα δειξει και κατι που ισως να παιζει ρολο η κορη μου ειπε η δασκαλα ενταξης (οταν της ειπα οτι φοβαμαι επειδη δεν μιλαει καλα και δε θα την θελουν για παρεα)ειναι πολυ κοινωνικη και εχει ηγετικες ικανοτητες κατι που στην περιπτωση της ειναι καλο,η αληθεια ειναι πως για καποιον λογο κερδιζει τους αλλους η δασκαλα της οταν μου μιλαει γι αυτην λαμπουν τα ματια της (και ας ειναι γλωσοκοπανα μεσα στην ταξη) ακομα και στο κολυμβητηριο ο προπονητης την προσεχει περισσοτερο και την διορθωνει απ'οτι οταν εκανε λαθη ο γιος μου ισως ειναι τυχερη!μακαρι!!!αυτα,συγνωμη σας κουρασα αλλα μη φοβαστε καθε παιδακι εχει καποια χαρισματα, αυτα πρεπει να βρισκουμε και να τα βοηθαμε οσο μπορουμε να τα ανακαλυψουν υπαρχουν πολυ πιο σοβαρα προβληματα απο μια επαναληψη νηπιαγωγειου να ειναι μονο γερα και εμεις το ιδιο για να ειμαστε διπλα τους ωσπου να παρουν τον δικο τους δρομο !!!
το οτι ειναι ηγετικη ειναι παρα πολυ καλο!!! μπραβο της !!!
μερικα σημαδια ειναι: -ΓΡΑΦΗ: αν δεν πιανει σωστα το μολυβι (δεν ζωγραφιζει μεσα σε πλαισιο,ζωγραφιζει στο ιδιο σημειο με το μαρκαδορο και επιμενει εκει (αρκετα ομως) χωρις να προχωραει παρακατω,δεν του "αρεσει" να ζωγραφιζει,δεν ειναι οτι δεν του αρεσει απλα τον δυσκολευει και το παραταει! -ΦΤΩΧΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: ο δικος μου 3,5 χρονων του εδειξαν μια φωτο απο ενα παιδακι που εκανε την κινηση οτι κολυμπαει και αυτος απαντησει οτι "σπρωχνει τη θαλασσα" 5,5 χρονων τι δουλεια κανει ο μπαμπας σου? φτιαχνει τους δρομους απο καφε... τους κανει γκρι (στρωνει ασφαλτο δλδ)και βεβαια κι αλλα πολλα! μη νομιζετε οτι ηταν μικρος και απαντουσε ετσι γιατι μονο μια μαμα που εχει παιδι σάυτη την ηλικια μπορει ισως να το καταλαβει! προχθες 6,5 καθαριζα το κρεας και του λεω να σηκωσει το τηλ. τον ρωταει η φιλη μου: η μαμα που ειναι? και θα επρεπε να τις πει: εχει λερωμενα χερια, ή μαγειρευει ή κοβει κρεας....αλλα αυτος ειπε:αυριο θα φαμε κρεας! δεν ξερω αν καταλαβαινετε κοριτσια..... 6 χρονων δεν ηξερε πως λεγεται ο απορροφητηρας και ελεγε στην λογοθεραπευτρια οτι εκει μαγειρευουμε και οτι ειναι ο φουρνος!!! η ψυχουλα μου!!! -οταν καθεται στην καρεκλα να ζωγραφισει ή να γραψει ειναι σαν να καθεται σε πινεζες...στριφοργιναει συνεχως -οταν διαβαζετε παραμυθι χανεται συχνα και δεν μπορει να κανει μια "περιληψη" στα τελευταια λογια που του διαβασες γιατι ηταν "αλλου". (διασπαση) αυτα ειναι καποια που ειχε ο δικος μου γιος! αμα κι εσεις δειτε κατι ψαξτε το λιγο παραπανω μην επαναπαυομαστε οτι ειναι μικρο το παιδι κτλ. και βεβαι οι παιδιατροι καλοι και αγιοι αλλα δεν ειναι γνώστες πανω σε αυτες τις διαγνωσεις που δεν ειναι πολυ εμφανη τα συπτωματα!!!
Τα ίδια συμπτώματα έχει και η δική μου κόρη.. τώρα είναι σχεδόν 4 ετών. Έχουμε ξεκινήσει πριν από τα 3 έτη πρώιμη παρέμβαση με λογοθεραπείες, εργοθεραπείες και Ψυχοκινητική αγωγή. Η παιδοψυχίατρος που την παρακολουθεί μας μίλησε για σημάδια ΔΕΠΥ αλλά την διάγνωση θα την κάνει επίσημα στα 7 της χρόνια -δεν γίνεται νωρίτερα. Προς το παρόν η διάγνωσή της είναι: σημασιολογική- πραγματολογική διαταραχή. Και αυτούς τους τομείς δουλεύει με τη λογοθεραπεύτριά της. Με την εργοθεραπεύτρια δουλεύει την λεπτή της κινητικότητα και άλλα πολλά. Εγώ ευτυχώς το κατάλαβα πολύ-πολύ νωρίς...εξαιτίας του ότι είμαι κι εγώ του επαγγέλματος (λογοθεραπεύτρια και εγώ!) Η κόρη μου έχει πάει πολύ καλά γιατί από 1 έτους είχε μπει ήδη σε πρόγραμμα από εμένα...!!!! Κάποια στιγμή θέλω να γράψω και εγώ την δική μου ιστορία γιατί πιστεύω ότι θα βοηθήσει πολλές μαμάδες... Ελπίζω το παιδάκι σου μαμά Τ. να τα πάει πολύ καλά...!!!!και έκανες πολύ καλά που πρότεινες να ξαναπάει στο νήπιο...από την εμπειρία μου σου λέω.. ότι μόνο θετικό μπορεί να είναι αυτό!!!
σ'ευχαριστω μανουλα!!!
Αχ το πουλάκι μου, είναι ποιητής! Τι ωραία που τα λεει! Άκου " σπρωχνει τη θαλασσα" και "βάφει τους δρόμους"! Πολυ μου άρεσε! Η δικιά μου όταν ηταν τεσσαρων έλεγε πως όταν κάνει κούνια, όλα γύρω της λιώνουν!
Εγω δεν εχω δειγματα προβληματος αλλα επειδη το παιδι μου ειναι γενημενο τελη του 2008 και εχουν δυσκολεψει πολυ οι απαιτησεις στο δημοτικο δε θα μουν αρνητικη στην επαναληψη του νηπιου.Να του δωσω λιγο χρονο ακομα να οριμασει συνολικα.Αραγε μπορω να το διεκδικησω εστω κι αν δεν υπαρχει ιατρικο η αναπτυξιακο προβλημα;
θα πρεπει να εχεις ενα χαρτι απο καποιο φορεα...νομιζω οτι δεν ειναι απαραιτητα μονο απο δημοσιο! και οταν θα κανεις την αιτηση στι νηπιαγωγειο θα πρεπει να υπογραψουν και οι δυο γονεις ! επεισεις αν εχεις κατι τετοιο υπ΄οψιν σου το αναφερεις στη δασκαλα πιο νωρις ωστε να μην αναφερει στα παιδια εσυ εισαι νηπιακι του χρονου θα πας α δημ και τα προνηπια να θα γινουν νηπια του χρονου! να μη δημιουργησει τοσο μεγαλο προβλημα στο παιδι! οχι βεβαια οτι δεν θα το καταλαβει!!!
τι δειγματα εχεις?
Και εγώ θα είμαι από τις μαμάδες που θα σου πουν πως καλά έκανες γιατί πάνω απολα θα πρέπει κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας και να είναι αυτά καλα. Να.σε ρωτήσω μερικά "σημάδια" που μπορούμε να προσέξουμε εμείς σαν γονείς ?
Nαι!Κι εγώ θα σε ρωτήσω ποια ήταν τα σημάδια. Πχ.άργησε να μιλήσει;
εχω γραψει τα σημαδια παρακατω. δεν αργησε ιδιαιτερα να μιλησει. 3 χρονων εκανε προτασει 3 λεξεων....."γιαγια παει νανι"
ακομα: αργησε να κατεβει σκαλες , να πιασει το ψαλιδι και να κοψει να σταθει στο ενα ποδι "πελαργος"...αμα θυμηθω θα γραψω κι αλλα ....ενα ενα μου έρχονται!!!!
To να κατέβει σκάλες εννοείς μόνο του χωρίς χεράκι, έτσι? Αυτό και το να σταθεί στο ένα πόδι θυμάσαι από ποια ηλικία και μετά θεωρούνται καθυστέρηση στην οποία πρέπει οπωσδήποτε να επέμβεις? Ευχαριστώ
ηλικιες δεν μπορω να πω γιατι δεν ειμαι ειδικη! για πατα google μηπως βρεις κατι ....καποιο αρθρο! παντως οι σκαλες ειναι πολυ σημαντικο στην αναπτυξη του παιδιου! η εναλλαγη των ποδιων στα σκαλοπατια ειναι βασικο!