Είμαι φύση αισιόδοξος άνθρωπος! Βρίσκω τρόπο να περνάω καλά ακόμα κι όταν δεν είναι όλα ωραία… Έχω καλές αναμνήσεις, μιας και πάντα έβρισκα τρόπο να βρίσκω μια καλή πλευρά!
Η ζωή τα έφερε έτσι που το δεύτερο παιδί μου να είναι διαφορετικό… και να παλεύω να μείνω αισιόδοξη, και να λυγίζω και το πρωί να βάζω μια τελεία και να δείχνω δυνατή… και να μην απελπίζομαι… και να μη θυμώνω όταν μου έλεγαν οι άλλοι «μα γιατί δε μιλάει; Πότε θα μιλήσει σας είπαν; Πότε θα το ξεπεράσει;» και άλλα τέτοια… και κατέληξα να απαντώ: Όπως κάθε άνθρωπος είναι απολύτως διαφορετικός από τους άλλους, έτσι και το δικό μου το παιδί. Κανένας άνθρωπος δε μίλησε ακριβώς την ίδια χρονική στιγμή και με την ίδια σειρά λέξεων ή φωνούλων. Άρα δεν υπάρχει και χρονοδιάγραμμα για τις δυσκολίες που έχει το παιδί αυτό. Όπως κάθε χαρακτήρας είναι μοναδικός, έτσι είναι μοναδικό κι εκείνος! Κι έφτασα να λέω ότι πλέον δε μιλάμε για την πρόοδό του. Αυτός είναι ο ρυθμός του και τέρμα!!
Διάβαζα πολλά κείμενα, όταν ο τίτλος ήταν σχετικός με το παιδί μου! Γραμμένα από άλλες μαμάδες για να νιώθω ότι δεν είμαι μόνη μου, ότι και το παιδί μου θα προοδεύσει όπως και τα άλλα… Ότι δε φταίω εγώ που δε βάζω όρια… πόσα όρια πια;; στρατιωτάκι να γίνει;; Τρώει στην κουζίνα και όχι αλλού, καθισμένος στο τραπέζι, τα παιχνίδια δεν υπάρχουν στο σαλόνι, τα ρούχα δεν είναι πεταμένα… κοιμόμαστε την ώρα που πρέπει… Τι άλλα όρια πια;;
Είμαι η μαμά ενός ιδιαίτερου παιδιού. Ενός παιδιού με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες. Είναι στο φάσμα…. και δεν είναι!! Πότε μας λένε ότι βρίσκεται στη διάχυτη, πότε μας λένε ότι η κοινωνικότητα και η καλή βλεμματική επαφή δείχνουν ότι δεν είναι αυτισμός … αλλά τι είναι τότε;
Μαθήματα από 3 ετών… Λογοθεραπεία, εργοθεραπεία… Τα άλλα παιδάκια τα απογεύματα πάνε στο πάρκο, βόλτες κι εμείς έχουμε μάθημα και διάβασμα… Να πάμε μια επίσκεψη, μα θα χάσει το μάθημα! Να αργήσουμε σε μια βόλτα; Θα κουραστεί και δε θα αποδώσει στο μάθημα!
Πότε το παίρνουμε ζεστά και διαβάζουμε συστηματικά, πότε χαλαρώνουμε και τον αφήνουμε να παίζει… και μετά νιώθουμε τύψεις που έπαιζε τόσες μέρες και δεν κάναμε επανάληψη τα άρθρα που δεν τα βάζει στο λόγο του και δεν απαιτήσαμε να γράψει κι άλλες γραμμές… Λες και δεν είναι μικρό παιδάκι που πιέζεται… Κι ας ξέρω ότι πρέπει να τον πιέσω πολύ για να κάνει κάτι που τα φυσιολογικά παιδάκια το κάνουν αυθόρμητα…
Κι ας νιώθω τύψεις ότι θα παραμελήσω το μεγαλύτερο αδερφάκι… γιατί κλείνω την πόρτα να μην αποσπάται η προσοχή του για να διεκπεραιώσει όλες του τις εργασίες! Και νιώθω ότι «κλέβω» όταν του πιάνω το χέρι και το κουνάω εγώ για να χρωματίσει γιατί εκείνος αρνείται πεισματικά να το κάνει μόνος του…
Και μέσα σε όλα αυτά, να φαινόμαστε στους άλλους ότι δε μας πειράζει, ότι το αντιμετωπίζουμε, το διαχειριζόμαστε κι ας κλαίω ξανά όταν γράφω τις σκέψεις αυτές! Και να έχουμε και τις μικροσυγκρούσεις με τους συγγενείς που σε εμάς ξεθωριάζουν αμέσως μιας και η ανησυχία μας για το μικρό μας δε μας αφήνει να ασχοληθούμε με κανέναν άλλο…
Και για καιρό ήθελα να παίρνω δύναμη και να διαβάζω άλλα κείμενα… Αλλά συνήθως δεν τα τελείωνα, γιατί έκλαιγα για όλα αυτά… και τελικά δε διαβάζω ούτε βλέπω άλλες ταινίες σχετικές! Έψαξα, έψαξα… και νιώθω ότι πλέον το αποδέχτηκα και δε θέλω να διαβάσω τίποτα άλλο. Το παιδί είναι ΑΥΤΟ που είναι, είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ και κάνω ό,τι χρειάζεται για να βελτιώσω τις συνθήκες που το περιορίζουν!
Κι ας υπάρχουν στιγμές που λυγίζω και στεναχωριέμαι και πλέον είμαι εξαιρετικά ευσυγκίνητη… ποια εγώ, που κορόιδευα όποιον έκλαιγε και δάκρυζε με το παραμικρό!
Πλέον προτιμώ να διαβάζω αισιόδοξα κείμενα, για την αλλαγή της ζωής μας και της εμφάνισής μας προς το καλύτερο! Και η ζωή μου αλλάζει προς το καλύτερο! Ένα τρίτο παιδάκι φώτισε τη ζωή μας, το νέο χαμόγελο έδωσε άλλη πνοή στον καθημερινό μας αγώνα! Κι ας έχω φάσεις που με παίρνει από κάτω, πλέον δεν ενδίδω!!
Το παιδί κάποια στιγμή κάνει ένα μεγάλο άλμα και καταφέρνει αυτό που δουλεύαμε τόσους μήνες! Κατάφερε πολλά λεκτικά και κινητικά… Είχαμε αμφιβολία αν η δυσπραξία θα του επιτρέψει να γράψει… Και ξαφνικά κατάφερε να ζωγραφίσει σωστά! Κι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα αλλά πλέον έχει μια ανοδική κλίση χωρίς να φαντάζει απότομη ανηφόρα… κι ας μιλάμε για παράλληλη στήριξη… Το παιδί προχωράει και μαζί ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ μπροστά κι εμείς!!
Όλα θα πάνε καλά! Το κάθε παιδί με το ρυθμό και με τον τρόπο που σκέφτεται! Κι εμείς είμαστε οι γονείς που τα αγαπάνε και θα τους προσφέρουν ό,τι ακριβώς έχει ανάγκη το κάθε ένα ξεχωριστά!!
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Στα μάτια μου είστε φοβεροί μαχητές και ο γιος σου και εσύ..! Θα τα πάτε άψογα, είμαι σίγουρη! Αγάπη, υπομονή και κατανόηση. Αυτό μόνο χρειάζεται ο υπέροχος γιος σου για να είναι ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ. Για αυτό άλλωστε δεν παλεύουμε όλες οι μητέρες..; Για την ευτυχία των παιδιών μας και όχι για τα σχόλια των υπολοίπων! Σας στέλνω την πίστη και την υποστήριξή μου! :)
Σε διαβασα κ σε νιωθω. .. Γι αυτο θα σου πω την δικια μας αισιοδοξη ιστορια !!με δακρυα στα ματια θυμαμαι τον μεγαλο μου γιο στα 3 του να μην μιλαει να αρχιζουμε λογο εργο κ μετα διαγνωσεις για δυσπραξια,δυσαρθρια και αλλα δυσ.. πολυ δυσκολα να μην ξερουμε πως θα εξελιχθει.Με πολυ δουλεια κ πολυ προσπαθεια απο τον ιδιο μπορω να πω τωρα πια στα 8 του πως τα παει πολυ καλα. Του αρεσει το διαβασμα εχει φαντασια κ αιδιοδοξω. Θυμαμαι ετρεμα την 1η δημοτικου...καποια στιγμη μου λεει η δασκαλα αρχες της ταξης ειστε η μητερα του ....? Λεω ωχ σκεφτηκα, συγχαρητηρια μου λεει ειναι αστερι! Τοτε πια μπορω να πω οτι ανεπνευσαΔεν διορθωθηκαν ολα καποια θεματακια στην αρθρωση εχει κ μια αδεξιοτητα οπως ειπε ο νευρολογος αλλα η πορεια του ηταν εκπληκτικη. Αυτο που εμαθα απο ολο αυτο κ απο το 2ο παιδακι μου με λεκτικη ανωριοτητα κ αυτος ειναι οτι κανεις δεν μπορει να προβλεψει τπτ .τα παιδια μπορουν να σε εκπληξουν κ θα το κανουν!!! Μονο σε εμας μενει το παραπονο γιατι συνεβη αυτο,τι δεν καναμε καλα,τι το προκαλεσε κλπ. Δεν κολλαω πια ουτε σε αυτο,δεν ωφελει τα παιδια απλα συνεχιζεις γιατι μονο αυτο μπορεις να κανεις.
Μπορείς να μου πεις τι ηλικία έχει το παιδί σου; Η κόρη μου σε ηλικία 3 ετών και 3 μηνών διαγνώστηκε με στοιχεία ΔΑΔ. Το καταλάβαμε στα 2,5 που ενώ μιλούσε σχεδόν κανονικά έκανε μεγάλο πισωγύρισμα και έπαψε να απαντάει σε ερωτήσεις και να να έχει βλεμματική επαφή. Εννοείται πως από το Φεβρουάριο κάνει 2 φορές την εβδομάδα λογοθεραπεία και εργοθεραπεία και υπάρχει σημαντική βελτίωση (σε αυτό βοηθάει το ότι υπάρχει άψογη συνεργασία του κέντρου με το σχολείο και το σπίτι)...Είμαι φύσει αισιόδοξη αλλά ,όσο πλησιάζει η αξιολόγηση από το ΚΕΔΥ, κάνω ακούσιες συγκρίσεις με συνομηλίκους και απελπίζομαι...
Ο γιος μου είναι 6 ετών!Επειδή ο γιατρός μου δεν ήθελε το ΚΕΔΔΥ ξεκινήσαμε από το Ιατροπαιδαγωγικό στο Παίδων Αγ. Σοφία και αφού πάρουμε από εκεί γνωμάτευση, θα την πάμε στο ΚΕΔΔΥ. Από ό,τι έμαθα από άλλους, ακόμα και στο ΚΕΔΔΥ πρέπει να επιμείνεις στη δομή εκπαίδευσης που θέλεις και να τους πιέσεις. Άλλωστε έχουμε ήδη θεραπευτές που το παρακολουθούν και το ξέρουν καλύτερα!
Εγώ μένω στη Β.Ελλάδα και μέσω του Noesis έμαθα για τη διαδικασία. Τι εννοείς "δομή εκπαίδευσης" ; Φαντάζομαι ότι θεωρείται δεδομένη η φοίτηση σε σχολείο τυπικής ανάπτυξης αλλά στο ΚΕΔΔΥ θα κρίνουν τις λεπτομέρειες (αν θα χρειαστεί παράλληλη στήριξη κ.λπ. )