Σε νέα εγκύκλιο που αφορά συνολικά τις διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) παρέχει ειδικές διευκρινίσεις για τις διαφημιστικές εκστρατείες υπέρ του εμβολιασμού.
Όπως ρητά αναφέρεται «οι απαγορεύσεις δεν εφαρμόζονται στις εκστρατείες εμβολιασμού που διενεργούνται από τη βιομηχανία και έχουν εγκριθεί από τον ΕΟΦ».
Ο λόγος εξαίρεσης των εμβολίων από την απαγόρευση είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού, με στόχο την αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού. Με αυτό το σκεπτικό, οι εν λόγω διαφημίσεις θεωρείται ότι έχουν ως κύριο χαρακτήρα την προβολή του εμβολιασμού και όχι του εκάστοτε φαρμακευτικού προϊόντος.
Σε κάθε διαφημιστική εκστρατεία υπέρ των εμβολίων, θα πρέπει να ορίζονται η χρονική διάρκεια της εκστρατείας και η ενδεχόμενη επανάληψή της ανά συγκεκριμένα διαστήματα. Επιπλέον, θα πρέπει να διευκρινίζεται εάν το εμβόλιο έχει ενταχθεί στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού.
Τα σχετικά αιτήματα πρέπει να κατατίθενται απευθείας στη Γραμματεία Επιτροπής Ελέγχου Εντύπων Ιατρικής Ενημέρωσης και Διαφήμισης (μέσω του πρωτοκόλλου του ΕΟΦ), τουλάχιστον 60 ημέρες πριν την έναρξη της εκστρατείας.
Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΦ επιχειρούν να εντείνουν τις προσπάθειες ενθάρρυνσης του εμβολιασμού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η κάλυψη παραμένει χαμηλή.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του αντιγριπικού εμβολιασμού, ο οποίος τόσο φέτος όσο και τα προηγούμενα χρόνια κρίνεται ανεπαρκής. Στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ εμφανίζονται για αυτή την περίοδο περίπου 1,6 εκατομμύρια συνταγές αντιγριπικών εμβολίων, ενώ οι ομάδες υψηλού κινδύνου αριθμούν συνολικά πολύ περισσότερα άτομα.
Είναι ενδεικτικό ότι στις ηλικίες άνω των 60 – την πρώτη και πολυπληθέστερη ομάδα υψηλού κινδύνου – εμβολιάζεται κάθε χρόνο περίπου 30%.
Η ίδια εγκύκλιος ρυθμίζει και μια σειρά από άλλα ζητήματα που αφορούν τις διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων,
Δείτε λεπτομέρειες εδώ.
πηγή onmed.gr
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο