Ο Sir Ken Robinson είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας και δημόσιος ομιλητής. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικός σύμβουλος σε διεθνές επίπεδο, προκειμένου να συμμετέχει στην βελτίωση των συστημάτων Παιδείας διαφόρων χωρών.
Σε μία από τις εισηγήσεις του, πολύ πριν την πανδημία του Covid-19, ο ίδιος είχε απαριθμήσει 5 σημαντικούς λόγους για να επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα εκτός σχολικής τάξης. Οι τελευταίες εξελίξεις, με τον φόβο ενός δεύτερου lockdown το φθινόπωρο να καραδοκεί, κάνουν τους λόγους αυτούς πιο επίκαιρους από ποτέ:
1. Μαθαίνουμε πολλά περισσότερα από το εξωτερικό περιβάλλον και από τους διπλανούς μας παρά από τις σχολικές αίθουσες
Κοιτάζοντας το φυσικό περιβάλλον κατά την διαδικασία της μάθησης, η εκπαιδευτική διαδικασία εμπλουτίζεται. Η φύση είναι η ισχυρότερη πηγή γνώσης και θέλουμε τα παιδιά μας να εξοικειωθούν με αυτήν και τα έμβια όντα της, να καταλάβουν πώς λειτουργεί ο κόσμος στον οποίον ζουν και να τον αγαπήσουν.
2. Το να μαθαίνεις «κάνοντας» αποτελούσε ανέκαθεν ισχυρή μέθοδο εκπαίδευσης
Η σημασία της ενεργής ενασχόλησης με την κόσμο, με ενεργά projects, όχι μόνο με θεωρίες, αλά με το να βάζεις τις θεωρίες και τις ιδέες σε πράξεις είναι τεράστια στην εκπαιδευτική διαδικασία.
3. Αυτό που πραγματικά κινητοποιεί την επιτυχία είναι η περιέργεια
Τα παιδιά, κατά την διαδικασία της μάθησης, προσπαθούν να γεμίσουν κενά με απορίες για το πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν αφιερώσουν αρκετό χρόνο εκτός τάξης σε φυσικά περιβάλλοντα που θα δώσουν τις περισσότερες απαντήσεις στην περιέργειά τους.
4. Τα παιδιά είναι βαθιά κοινωνικά πλάσματα
Αυτός είναι και ο λόγος που τα παιδιά μαθαίνουν πολύ καλύτερα το ένα από το άλλο, αλλά και ενώ παίζουν και συνεργάζονται. Η διαδικασία αυτή εκτός τάξης ανεβάζει τρομερά την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
5. Η εκπαίδευση καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του χρόνου των παιδιών –είναι σημαντικό να γίνεται με τρόπο διασκεδαστικό
«Αυτά είναι τα παιδικά τους χρόνια –είναι τα μόνα παιδικά χρόνια που θα έχουν», λέει χαρακτηριστικά ο Sir Robinson και το να βρίσκονται τα παιδιά έξω είναι διασκεδαστικό, το να δουλεύουν μαζί, να παίζουν μαζί είναι για εκείνα απολαυστικό, δίνει ποιότητα στη ζωή τους και τις εμπειρίες τους και είναι πολύ σημαντικότερο από τα να γράφουν τεστ και να ανησυχούν για τους βαθμούς τους.
Όλα τα στοιχεία, εξάλλου, δείχνουν, ότι οι πιο δραστήριες μορφές μάθησης ενθαρρύνουν και βελτιώνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων, όμως αυτό δεν αποτελεί τον μοναδικό λόγο για να προτιμήσει ο δάσκαλος το μάθημα έξω. Είναι για τη φύση, την ποιότητα και την χαρά της ίδιας της παιδικότητας. «Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, σκεφτείτε να αφιερώσετε λίγο παραπάνω χρόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία εκτός τάξης με τους μαθητές σας», καταλήγει ο Sir Robinson.
πηγή φωτο: education-reimagined.org
πηγή infokids.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο