Ρομίνα Ξύδα
Η μελέτη με σκοπό τη μάθηση απαιτεί την επεξεργασία του εκάστοτε μαθησιακού υλικού, την αναγνώριση και κατανόηση των συμφραζομένων, αλλά και την κατάκτηση και κατάλληλη χρήση του υλικού που εμπεδώθηκε. Ωστόσο, συχνά, η διαδικασία της μάθησης επηρεάζεται από τη δυσκολία συγκέντρωσης, από προσδοκίες αποτυχίας, προσωπικά προβλήματα, καθώς και από πολλούς άλλους παράγοντες, κάνοντας γονείς και μαθητές να ανησυχούν για την επίδοσή τους.
Η προσοχή, η συγκέντρωση και η επιμονή επηρεάζονται κατά κύριο λόγο από τα κίνητρα. Όποιος ενδιαφέρεται για κάτι και δουλεύει έχοντας έναν συγκεκριμένο στόχο, έχει καλές προοπτικές να το επιτύχει. Αντίθετα, η επιδίωξη μάθησης χωρίς την ύπαρξη ενδιαφέροντος συνήθως κάνει τον μαθητή να εγκαταλείπει την προσπάθεια.
Μερικές συμβουλές για τους γονείς:
Μερικές συμβουλές για τον μαθητή:
πηγή ygeiamou.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Είναι γεγονός ότι πολλοί γονείς συνηθίζουν να εμπλέκονται στη μελέτη των παιδιών τους για το σχολείο. Ο λόγος που το κάνουν αυτό είναι ότι θεωρούν πως η παραπάνω εμπλοκή θα έχει θετικά αποτελέσματα στη μάθηση των παιδιών τους. Από την άλλη πλευρά, όμως, ελλοχεύουν και ορισμένοι κίνδυνοι. Η υπερβολική ανάμειξη των γονιών στη μελέτη των παιδιών, που μερικές φορές φτάνουν μεχρι το σημείο να ολοκληρώνουν εκείνοι τις εργασίες αυτές αντί για τα παιδιά, προκαλεί εξάρτηση, καθυστερεί την ωρίμανση των παιδιών και εμποδίζει την καλλιέργεια των δυνατοτήτων τους, ενώ συγχρόνως απειλεί την αυτοπεποίθησή τους. Επιπλέον, σε αντίθεση με τους δασκάλους, πολλές φορές ο γονιός δεν διαθέτει το απαραίτητο παιδαγωγικό υπόβαθρο, καθώς και την ψυχραιμία & την υπομονή που χρειάζονται. Αποτέλεσμα αυτών είναι ότι, ορισμένες φορές, το διάβασμα μετατρέπεται σε πεδίο αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων με τα παιδιά, πράγμα που συνεπάγεται τη διατάραξη των οικογενειακών σχέσεων, καθώς επίσης και τη δημιουργία εντάσεων & αρνητικών στάσεων από τα παιδιά απέναντι στο διάβασμα και στο σχολείο γενικότερα. Τι πρέπει, λοιπόν, να γίνει; Και εδώ, η λύση είναι η εφαρμογή της ρήσης των αρχαίων προγόνων μας «παν μέτρον άριστον». Καλό είναι να υπάρχει μια γενική εποπτεία του διαβάσματος των παιδιών από τους γονείς και μια βοήθεια όπου χρειάζεται, χωρίς όμως υπερβολές που θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιδιώκουν οι γονείς.