Eίναι 3 χρονών και δεν έχει καθόλου αίσθηση του κινδύνου και του φόβου. Πότε σταματάει αυτό; Έχω ακούσει μέχρι τα πέντε αλλά και… ποτέ και η αλήθεια είναι ότι το «ποτέ» με τρομάζει!
Από μωρό τα έβαζε όλα στο στόμα του, κορίτσια… Για να καθαρίσω το σπίτι μου, θα πρέπει να πάρω σκαμπό -διότι είμαι 1.55- για να φτάσω τα καθαριστικά… Το σπίτι μου έχει μόνο έπιπλα και αυτά όχι πολλά, για παράδειγμα, στο σαλόνι υπάρχει μία τηλεόραση κρεμασμένη στον τοίχο, δύο καναπέδες και ένα τραπεζάκι το οποίο αλλάξαμε σε στρογγυλό χωρίς γωνίες, αλλά σκεφτόμαστε να το καταργήσουμε και αυτό γιατί ανεβαίνει πάνω και πηδάει στο… κενό με αποτέλεσμα να χτυπάει!
Στην κρεβατοκάμαρά μας μόνο το κρεβάτι και η τηλεόραση στον τοίχο. Τα κομοδίνα καταργήθηκαν γιατί άνοιγε τα συρτάρια να μπει μέσα με αποτέλεσμα ΠΑΛΙ να χτυπάει. Το ίδιο γίνεται και στο κρεβάτι, αφού λέμε να το λύσουμε και να μείνουμε με το… στρώμα!
Στην κουζίνα για να μαγειρέψω, πρέπει να ανοίξω το ντουλάπι για να βγάλω αλάτι, πιπέρι και τα σχετικά. Θα μου πείτε, όλες έτσι τα έχουμε! Ναθ, αλλά η δικιά μου κουζίνα δεν έχει ούτε ΕΝΑ καλαθάκι, τα πάντα μέσα στο σπίτι (συρτάρια, ντουλάπια) έχουν ασφάλειες αυτοσχέδιες δικιές μας με σύρτες, γιατί τα άλλα του εμπορίου τα έβγαζε off!
Τώρα θα με ρωτήσετε, γιατί δεν τον στέλνω παιδικό σταθμό…. Για οικονομικούς λόγους, μιας και εγώ δεν εργάζομαι και μέσω ΕΣΠΑ δεν μας πήραν.
Είναι υπάκουο και καλό παιδί, αλλά πολύ υπερκινητικό και περίεργο. Πώς γίνεται να είναι υπάκουο και όμως να τα κάνει όλα αυτά; Λοιπόν, όταν του πω «Μη αυτό, θα χτυπήσεις», αμέσως σταματάει, αλλά αν δεν είμαι μπροστά θα το κάνει οπωσδήποτε και ας έχει ξαναχτυπήσει στο παρελθόν.
Πηγαίνουμε δυο φορές βόλτα την ημέρα, παίζω μαζί του, αλλά και πάλι ΔΕΝ ΤΟΥ ΦΤΑΝΕΙ!
Το καλό είναι ότι 8:30 το βράδυ δεν μπορεί να πάρει τα πόδια του και το αργότερο στις 9:00 έχει κοιμηθεί.
Φοβάμαι κάθε μέρα, αλλά έχω κιόλας κουραστεί να τα κάνω όλα ορθια… Καφέ πίνω όρθια κάθε πρωί στο δωμάτιό του, το μεσημέρι επίσης τρώω όρθια όπου βρίσκεται, στην ντουλάπα πάντα μαζί μου, στις δουλειές του σπιτιού πάντα τον απασχολώ καθαρίζοντας και πάει λέγοντας…
Τις εμπειρίες σας, κορίτσια!
Ευχαριστώ!
[divider]
Έχεις μια απορία, μια ερώτηση, μια ιστορία;
Μπορείς να τη στείλεις στο eimaimama@gmail.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Δεν τον σταματάει ούτε ο πόνος? Αν πέσει και χτυπήσει θα πονέσει. Αν πονέσει, δεν φοβάται? Επαναλαμβάνει την ίδια κίνηση? Εκτός όμως από το ότι είναι άφοβο, κατά τα άλλα στην ηλικία που είναι δεν είναι πια τόσο μικρό ώστε να μην μπορείς να συνεννοηθείς. Δεν μπορώ να κρίνω σοβαρά από 3 αράδες κείμενο αλλά σχημάτισα την εντύπωση ότι το παιδί δεν έχει όρια. Μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά ίσως πρέπει να αναλογιστείς την συμπεριφορά σου απέναντί του και να δεις μήπως του επιτρέπεις πολλά πράγματα που δεν πρέπει. Όσο άφοβο και να είναι, θα πρέπει όταν του απαγορεύεις κάτι να μην το κάνει και να σε ακούει.
όταν χτυπήσει κλαίει, δείχνει να πονάει ?και πέρα από το ότι τραβάει τα πάντα και πηδά από το τραπέζι τι άλλο κάνει που λες ότι είναι περίεργο? να του έπαιρνες ένα τραμπολίνο ή να του έφτιαχνες το δωμάτιο του με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ασφαλές, πχ να έβαζες στρώματα να κρεμούσες μια κούνια-λάστιχο,μια μικρή τσουλήθρα , το τραμπολίνο κτλ και να του έλεγες να πηγαίνει εκεί κάθε φορά που τον βλέπεις ζωηρό? να τον άφηνες να ανοίγει τα ντουλάπια αλλά να έβαζες πχ μέσα τaπερ, ώστε να του λυθεί η απορία και να μπορεί και εκείνο να ασχοληθεί με κάτι? αλήθεια με τι ασχολείται στο σπίτι πχ. βλέπει DVD , κάνει πως μαγειρεύει σκουπίζει, παίζει με τουβλάκια ή πάζλ, PLAYMOBIL? πως επικοινωνεί όταν θέλει κάτι, το λέει, το δείχνει, σε πηγαίνει εκεί που θέλει?τα βάζει όλα στο στόμα ακόμα?
otan xtipisei tha klapsei gia deyterolepta alla meta tha to ksanakanei den ton noiazei o ponos,den fovate to skotadi ta dvd pou vlepei einai nemo miki ntora paizei me paidika ergalia kanei oti mastoreuei otan thelei na epikoinonisei milaei milise apo enos milaei kathara kai sinonooumaste kanonika tou milao poli para poli kai tou eksigo ta panta i apantisi tou kathe foraeinai min stenaxoriese manoula m perase tora episis asxolite poli me paramithia na ta ksefilizei kai molis teleiosei ta kanei xartopolemo den ksero kai go posa exo agorasei paizei poli me ta aytokinitakia tou ta opoia omos nomizei oti petontas ta psila tha petaksoun kiolas me apotelesma na exei spasei dio fores tin lampa den tou aresei na perpataei mono na trexei kai na pidaei skarfalonei oli mera kai pantou vgainoume 2 fores tin imera volta kai edo kai 1 xrono exo katargisei to karotsi pao se 2 laikes tin evdomada gia na kourazete kai na ksedinei kai pali tipota souper market kathe mera den mpenei me tipota mesa sto karotsi ara kanei 3 voltes tin mera kai 2 fores tin evdomada 4voltes kai tis ores pou eimaste spiti asxoloume poli mazi tou paizoume paixnidia orthioi giati den mporei na katsei akinitos afou kai to fai tou orthios to troei den kathete stin karekla gia na katalavete eixe perasei persi kapoia episodia knismou kai tou xorigoysan atarax e oute auto ton ekane na iremisei otan arrostenei kai kanei pireto ftanei na xtipaei 40aria tote nai moro na po oti einai ligo iremos (ti na to kano omos na einai iremos me 40 pireto pali anxos exo gia ton pireto) sto 39 miso omos einai orthios kai trexei pano kato
για δες εδώ http://www.noesi.gr/book/syndrome/adhd μηπώς θα έπρεπε να ρωτήσεις το γιατρό σου ή έναν αναπτυξιολόγο, σε όλα τα περιβάλλοντα εκφράζεται το ίδιο πχ και στο σπίτι φίλων και στην γιαγία και στο σουπερμάρκετ?έτσι ήταν από πάντα? και οι πολλές βόλτες με πολλά ερεθίσματα πχ. σουπερ μαρκετ ,κούνιες με πολλά παιδία/φασαρία, μπορούν να προκαλέσουν το αντίθετο, υπερδιέργερση οπότε δεν σε βοηθούν .Μια βόλτα σε ένα πάρκο με μια μπάλα, να τρέξει ελεύθερος μπορεί να είναι και αρκετη,ουσιαστικά εσύ επιδιώκεις περισσότερη προσοχή και όχι περισσότερη εκτόνωση.(δηλ. δεν ξέρω αν υπάρχει αλλά δραστηριότητες τύπου τοίχος αναρρήχησης,πισίνα, καράτε που απαιτούν συγκεντρωση προσοχής αλλά εμπεριέχουν και κίνηση θα σε βοηθούσε).
to exo sizitisei me ton paidiatro kai m eipe oxi episis piga se paidopsixologo kai mou eipe einai poli iperkinitikos periergos kai oti megalonontas tha iremisei
Ότι και να συμβαίνει πρέπει να βρεις μια βοήθεια και αυτή δεν νομίζω πως είναι η «υπομονή θα περάσει» από την στιγμή που επηρεάζει όλη σου την καθημερινότητα, ότι θα τα καταφέρει στην ζωή του πιθανότατα θα τα καταφέρει αλλά σημασία έχει η πορεία και πως θα φτάσει με τον ποιο εύκολο τρόπο για να αναδείξει τις δυνατότητες του χωρίς να περάσετε αναγκαστικά πχ δραματικές ώρες για διάβασμα, είναι νωρίς μπορείς να περιμένεις του χρόνου εάν πάει σχολείο όμως να ξέρεις ότι όσο νωρίτερα κάνεις κάτι τόσο ποιο καλές προοπτικές έχεις(είτε έχει πχ διάσπαση και υπερκινητικότητα, είτε δεν έχει) και ο ειδικός που χρειάζεσαι είναι ένας παιδοψυχίατρος ή αναπτυξιολόγος, να αποκλείσεις το ενδεχόμενο για ΔΕΠ-Υ ή κάτι άλλο, να δεις τι θεραπείες εάν σου προτείνει(πχ. μπορεί να έχει και θέματα που χρειάζονται εργοθεραπευτή), και ύστερα εφόσον είναι συμπεριφοριστικό μόνο το θέμα να βρεις έναν θεραπευτή να σε βοηθήσει. Δεν θέλω να σε τρομάξω γιατί δεν υπάρχει λόγος όμως επειδή ασχολούμαι με αυτό όταν πλέον οι γονείς δουν το πρόβλημα και έχει ήδη ξεκινήσει το Δημοτικό είναι δύσκολο να βοηθηθεί ουσιαστικά το παιδί.
Βιβιάνα, εγώ θέλω να σε ρωτήσω κάτι. Μου είπαν πως ακόμη κι αν έχει κάποιο τέτοιο σύνδρομο, ακόμη κι αν το ξέρω από τα 2,5 και κάνω κάτι για αυτό, ποτέ δε φτιάχνει (το ξέραμε αυτό, εντάξει) και πως πάντα το παιδί αυτό θα χρειάζεται μια έξτρα βοήθεια, οι ώρες του διαβάσματος θα είναι πολύ περισσότερες από αυτές που χρειάζονται άλλα παιδιά. Δε μου είπε κανείς πως αν το πιάσεις από νωρίς δε θα γλιτώσεις το "μαρτυρικό" διάβασμα, χωρίς φυσικά να μου πούνε αν όντως έχει περίμενε να πάει δημοτικό για να κάνεις κάτι. Εσύ που το στηρίζεις ότι όταν το παιδί βρεθεί στο δημοτικό χωρίς προηγούμενη θεραπεία θα είναι δύσκολο να βοηθηθεί? Δηλαδή πως προκύπτει αυτό το ορόσημο, ότι αν δεν το κάνεις μέχρι το δημοτικό μετά οποιαδήποτε προσπάθεια δεν έχει αποτέλεσμα? Και ένα τελευταίο που με απασχολεί πολλές φορές.Η γενιά η δική μου, που εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις οι γονείς δεν το έψαχναν τόσο πολύ όσο το ψάχνουμε εμείς, πως προχώρησε? Πως σπούδασαν αυτά τα παιδιά? Η άποψη που άκουσα και μου φάνηκε λογική είναι ότι εμείς είχαμε πολύ περισσότερα ερεθίσματα. Παίζαμε στα χωριά ελεύθεροι τα καλοκαίρια, οι οικογένειες ήταν πολύ ανοιχτές στις επαφές (είχαμε φίλους από την πολυκατοικία, κοιμόμασταν από μικρά στο σπίτι του γειτονόπουλου), δε βλέπαμε όλη μέρα τηλεόραση. Κι εγώ που μεγάλωσα κέντρο στη χειρότερη για εκείνη την εποχή συνοικία της Αθήνας, θυμάμαι πως από την ώρα που γυρνούσαμε από το σταθμό μέχρι να κοιμηθούμε ήμασταν έξω για παιχνίδι ή για παιχνίδι στα διπλανά διαμερίσματα. Κανένα παιδί της πολυκατοικίας δεν έμενε ποτέ μόνο του ή με το αδερφάκι του. Μήπως όλα αυτά είναι και μια μέθοδος θεραπείας? Δηλαδή, δεν είναι κι αυτό εξίσου σημαντικό με τη συμβατική θεραπεία?
Εάν φτάσεις στην σχολική ηλικία όπου το παιδί πρέπει να καθίσει σε μια καρέκλα να ολοκληρώσει μια εργασία χωρίς να σηκώνεται χωρίς να πετάει πράγματα ,να φωνάζει κτλ δηλ. πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένους κανόνες και να παράγει εργασία είναι πολύ δυσκολότερο για αυτόν όταν έχει μάθει όλη του την ζωή μέχρι τώρα να λειτουργεί χωρίς όρια πχ. σε ένα άδειο σπίτι οπού μπορεί να σκαρφαλώνει στα τραπέζια, να πηδάει, να σκίζει τα παιχνίδια του κτλ. ναι είναι υπερκινητικό ναι δεν έχει μεγάλες δυνατότητες συγκέντρωσης όμως μπορεί να εκπαιδευτεί από μικρή ηλικία ώστε να μάθει με πρόγραμμα να δουλεύει λίγο δηλ. για πχ. δυο λεπτά φτιάχνω πύργο με τουβλάκια και μετά παίζω (πως παίζω με τα παιχνίδια;), να έχει δραστηριότητες που θα τον βοηθούν στην οργάνωση του (πχ. καράτε, κολύμβηση), να αντιμετωπίσει τυχόν αισθητηριακά θέματα που μπορούν να επιβαρύνουν την κατάσταση, και να έχει περιθώριο «πρόβας» στο νηπιαγωγείο ώστε να φάνουν οι πραγματικές του ανάγκες (δεν είναι όλα τα παιδία ίδια) ώστε να φτάσει στην Α Δημοτικού κατάλληλα προετοιμασμένο, με οριοθετημένη συμπεριφορά, με καλή μαθησιακή προετοιμασία, εξοικείωση στην ατομική εργασία και φυσικά την κατάλληλη βοήθεια (από το να σηκώνεται συχνά για διάφορες δουλείες στην τάξη, να έχει ένα μικρό αντικείμενο να «πειράζει» την ώρα του μαθήματος που θα τον βοηθά να είναι συγκεντρωμένος κτλ). Έτσι θα περιορίσει και τις δραματικές ώρες διαβάσματος δεν θα διορθωθεί το πρόβλημα αλλά θα μειωθούν οι αρνητικές συνέπειες. ’Αλλωστε μπορεί και να τα καταφέρει και χωρίς παρέμβαση (αν και πολλές έρευνες δεν το υποστηρίζουν) όμως για ένα πολύ έξυπνο παιδί που συνήθως είναι τα παιδία με ΔΕΠ-Υ θα τα καταφέρει όσο πηγαίνουν οι δυνατότητες του ή όσο τον αφήνει η διάσπαση? (δηλ. θα αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του?). Η γειτονία και η παρέα βοηθά ώστε να μην «φαίνεται ¨το πρόβλημα αφού το παιδί είναι σε κίνηση, επίσης τότε στα χρόνια μας αυτά τα παιδία ήταν οι κακοί μαθητές, τα τεμπέλικα παιδία ή οι νταήδες (την διαφορετικότητα του ένα έξυπνο παιδί μπορεί να την γυρίσει σε δημοτικότητα όχι πάντα θετική και το αντίθετο) ή τα θύματα.
Ευχαριστώ! Ναι, κάπως έτσι μου τα είπανε. Το ομαδικό παιχνίδι στη γειτονιά το συζητούσαμε από άλλη σκοπιά. Ότι έχει κανόνες που τους ακολουθούμε όλοι, ότι μαθαίνουμε να κάνουμε υπομονή, να παίζουμε ομαδικά με τους άλλους και να τους σεβόμαστε. Αυτό που λες για τα όρια. Έχω παρατηρήσει πως ακόμη και η κόρη μου που είναι αρκετά τσαούσω, όταν παίζει με τις φίλες της ελεύθερα χωρίς δικές μας παρεμβάσεις ανταποκρίνεται μια χαρά στους κανόνες που βάζουν μόνα τους τα παιδιά, και είναι σε θέση από μόνα τους να αποφασίσουν τι θα παίξουν, πως θα το παίξουν και ποιοι θα είναι οι κανόνες τους. Και αυτό που είδα με έκπληξη είναι ότι μπορούν ακόμη και να διαπραγματευτούν για όλα αυτά χωρίς τσακωμούς. Καμιά φορά λέτε θεραπείες και εσείς που έχετε γνώσεις για όλα αυτά καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν πολλών ειδών θεραπείες αλλά εμάς πάει το μυαλό μας στις μοναχικές. Το πάω το παιδί σε θεραπευτή που ασχολείται μόνο με αυτό. Έτσι όπως το βλέπω εγώ μου φαίνεται "απάνθρωπο" να βάλω το 2 χρονο ή 3χρονο που η μονη του έννοια είναι να βγει έξω να παίξει σε ένα πρόγραμμα με εβδομαδιαία ραντεβού όπου θα απασχολείται με έναν ενήλικα. Δε μιλάω για τις περιπτώσεις που αυτό είναι εντελώς απαραίτητο, αλλά για τα παιδιά που σε γενικές γραμμές είναι λειτουργικά και έχουν κάποιες αδυναμίες. Υπάρχουν και ομαδικά θεραπευτικά προγράμματα που δεν το ήξερα. Υπάρχουν και πολύ ωραίες παιδικές χαρές που έχουν και δύσκολα παιχνίδια για ισορροπία, αναρρίχηση κλπ. που από μόνα τους βοηθάνε την κίνηση και τη συγκέντρωση. Όπως και η κολύμβηση ή το καράτε που λες εσύ. Θέλω να πω υπάρχουν εναλλακτικές που μπορεί να είναι πιο φιλικές για ένα πολύ μικρό παιδί. Όπου χρειάζεται ειδικός θεραπευτής εννοείται ότι δεν μπορεί να υποκατασταθεί από άλλα, όμως κατάλαβα πως είναι και πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε εμείς μόνοι μας. Και μιας και σε βρήκα ανοιχτή για κουβέντα και είσαι και σχετική, θέλω να ρωτήσω και κάτι ακόμη που μου ήρθε μετά στο μυαλό. Λένε ότι το Ελληνικό σχολείο καταστρέφει τη δημιουργικότητα, μας βάζει σε καλούπια κλπ,ενώ άλλα συστήματα εκπαίδευσης ακολουθούν πιο βιωματικές εμπειρίες, δίνουν μεγαλύτερη ελευθερία στα παιδια και θεωρούνται πιο πετυχημένα συστήματα. Πόσο πρέπει εμείς να προετοιμάζουμε τα παιδιά μας να είναι ικανά να ενταχθούν ομαλά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα? Μήπως αφού είναι κατά γενική ομολογία αποτυχημένο είναι θεμιτό να μη μας πειράζει να έχουμε στο σπίτι τον λίγο κακό μαθητή? Δε μιλάω για το παιδί που όλο φέρνει αντιρρήσεις, αλλά για εκείνο που παίρνει 7 στην ιστορία γιατί αρνείτα να παπαγαλίσει και δεν το πιέζουμε κι εμείς. Για παράδειγμα, στον παιδικό σταθμό τους λένε να μη χαλάνε τα παιχνίδια και να τα προσέχουν. Αν έκαναν ζημιά έμπαιναν τιμωρία. Στο σπίτι κάποιες φορές (κυρίως όταν ήταν μικρότερη) ήθελε να σκίζει τα βιβλία της. Το έβρισκε αστείο, δεν ξέρω. Της άρεσε να τα κάνει κομματάκια και να τα βάζει σε μια τσάντα να τα πηγαίνει βόλτα. Την άφηνα. Της έλεγα μόνο ότι δε θα αγοράσουμε άλλο βιβλίο επειδή έσκισε αυτό που είχε. Όταν ήθελε να τα διαβάσουμε τα ενώναμε σαν παζλ και τα κολλούσαμε με σελοτέιπ για να διαβάζονται. Κάποια στιγμή φέτος (3 χρ.) με ρώτησε γιατί μερικά βιβλία της είναι κολλημένα. Της είπα ότι πέρσι τα έσκιζε, οπότε μετά έπρεπε να τα κολλήσουμε. Μου είπε πως δεν είναι ωραία έτσι και δε θα το ξανακάνει αυτό σε άλλο βιβλίο. Αν ήθελα να ήμουν εντελώς συμβατή με το σχολείο έπρεπε να μην την αφήνω να τα σκίζει. Το ίδιο και ο μικρός που είναι μοναχικός τύπος (και από εκεί ξεκίνησε η ανησυχία μας). Η δασκάλα του που είναι πολύ συζητήσιμη και ανοιχτόμυαλη κατά τη γνώμη μου, δεν την πειράζει όταν τους λέει να κάτσουν κύκλο να παίξουν αυτός να μην κάθεται. Τον αφήνει να γυρνοβολάει και να παίζει με ό,τι θέλει και δεν τον πιέζει να ακουλουθησει τους κανόνες της τάξης. Όταν παίζουν κάτι που του αρέσει πάει μόνος του και τους ακολουθεί, όταν δεν τον ενδιαφέρει αυτό που παίζει η ομάδα κάθεται και παίζει μόνος του με άλλα παιχνίδια. Είναι μικρά βέβαια (2-2,5 χρονών) και δύσκολα ακούνε όλους τους κανόνες. Αλλά στην περσινή τάξη της κόρης μου (σε αντίστοιχη ηλικία) η κυρία δεν έδινε αυτή την επιλογή σε κανένα παιδί. Όταν παίζανε κύκλο έπρεπε όλα να κάτσουν κάτω. Όποιο αντιδρούσε με φωνές και κλάματα έμπαινε τιμωρία. Πόσο ορθό είναι τελικά το σύστημα για το οποίο κάνουμε τόση προσπάθεια να τα προετοιμάσουμε ώστε να ενταχθούν ομαλά, χωρίς να φαίνονται οι αδυναμίες τους τις οποίες από πολύ μικρά φροντίζουμε να διορθώνουμε? Πολύ φιλολογική συζήτηση. Συγνώμη αν σε κούρασα. Πραγματικά έχω μπερδευτεί για το μέχρι που αξίζει να πιέσουμε ένα παιδί να βελτιωθεί.
Αχ, βρε κορίτσια καλά κάνετε και της τα λέτε, αλλά Σοφία μη μείνεις σε αυτά και κάνεις μόνη σου διαγνώσεις ή ψάχνεις πρόβλημα εκεί που μπορεί να μην υπάρχει. Εγώ τελευταία έβλεπα μερικά σημάδια στο μικρό που με έκαναν να σκεφτώ μήπως έχει κάποιο σχετικό σύνδρομο. Το συζήτησα με τη δασκάλα του και μου είπε πως και στο σχολείο είναι λίγο μοναχικός, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα κάτι όμως να το έχω στο νου μου. Το συζήτησα με τον παιδίατρο, με την παιδοψυχολόγο του σχολείου που βλέπει όλα τα παιδιά, με συγγενής μου που ξέρουν το παιδί και ασχολούνται χρόνια με ειδική αγωγή και λογοθεραπεία. Όλοι μα όλοι μου είπαν είναι μικρό, να το έχω στο νου μου και να περιμένω ακόμη μισό χρόνο να δω πως τα πάει. Και επίσης επειδή τα σημάδια που έχει δεν είναι καραμπινάτα μπορεί να είναι θέμα χαρακτήρα, αλλά ακόμη κι αν δεν είναι οποιαδήποτε διάγνωση θα είναι ασφαλέστερη σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία. Μην τρελαθείς και πριν πας οπουδήποτε για έλεγχο συζήτησέ το αρχικά με τον παιδίατρο και με όποιον άλλο μπορεί να σε βοηθήσει. Ειδικά για τη ΔΕΠΥ εγώ διάβαζα τα συμπτώματα και νόμιζα πως έχω κι εγώ. Το συζητούσα μια φορά με την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής που ξέρω και γέλαγε. Πάντως έτσι όπως περιγράφεις το παιδί σου ήταν και ένας ξαδερφός μου, τον οποίο δεν ξέρω αν τον ψάξανε ποτέ για ΔΕΠΥ (τότε δεν ήταν πολύ της μόδας όλα αυτά), αλλά ξέρω πως είναι πανέξυπνος, τη μάνα του την παίδευε μέχρι τα 18 (σου δίνω κουράγιο, ε?) και σήμερα μια χαρά άνθρωπος με επιχειρηματικό δαιμόνιο και το ίδιο ζωηρός με παλιά. Δεν κάθεται με τίποτα στα αυγά του.
Σοφία, λαχείο σου έτυχε. Είναι υπερδραστήριος. Σε αυτή την περίπτωση μάλλον μόνο υπομονή μπορείς να κάνεις. Δες το θετικό...εσύ θα είσαι κορμάρα από τα πάνω-κάτω και τα τρεξίματα και οι υπόλοιπες θα προσπαθούμε με δίαιτες.
Δύσκολη περίπτωση...η αλήθεια είναι ότι κι ο δικός μου ο μεγάλος ήταν πάρα πάρα πολύ ζωηρός και μετά τα τρία απέκτησε αίσθηση του κινδύνου. Εγω τί έκανα; Αν ήθελε να ψαχουλέψει τα ντουλάπια, του παραχωρούσα μόνο ένα στο οποίο είχα πχ μόνο τάπερ, οπότε να μην μπορεί να χτυπήσει. Ήθελε να παίξει με τα κατσαρολικά; του έδινα εγω τα πιο ελαφριά. ήθελε κουτάλες; του έδινα πλαστικές. Και εξηγούσα παράλληλα ότι θα σου δώσω αυτά γιατί τα άλλα είναι επικίνδυνα και να μη χτυπήσεις. Με την συζήτηση πιστεύω θα έχεις αποτέλεσμα, είναι πλέον σε ηλικία που καταλαβαίνει πολύ καλά. Μην αφήνεις να σου παίρνει τον αέρα, ούτε να τον κυνηγάς. Εγω του μιλάω για κάποια πράγματα ότι είναι επικίνδυνα και τον έχω σε ένα κάπως ασφαλές αλλά όχι αποστειρωμένο περιβάλλον, ούτως ώστε ακόμα και να χτυπήσει να είναι ελαφρά έτσι ώστε να αντιληφθεί ότι υπάρχει κίνδυνος. Αν τον έχεις σε απόλυτα ασφαλές περιβάλλον και είσαι συνέχεια από πάνω του, θα έχει τη σιγουριά πως ό,τι και να κάνει, θα τον σώσεις! Καλό κουράγιο και υπομονή!!!
Έτσι ακριβώς. Κι εμείς έτσι το ξεπεράσαμε. Φαίνεται ότι είναι εύκολο να σηκώσεις όλο το σπίτι στον αέρα, να εξαφανίσεις τα πάντα, να κλείνεις μονίμως την κουζίνα από το γενικό, αλλά τελικά ειναι εντελώς άχρηστο γιατί όσα και να κάνεις πάντα θα ανακαλύπτει και κάτι που δεν το έχεις σκεφτεί. Πρεπεί να εξαφανίσεις μόνο τα άκρως επικίνδυνα (π.χ.τοξικά απορρυπαντικά) και από εκεί και πέρα το σπίτι να λειτουργεί κανονικά και το παιδί μόνο του να αρχίσει να αποκτά την έννοια της επικινδυνότητας. Για την ιστορία, δύο φορές που βρεθήκαμε με ατύχημα στο Παίδων (όχι σοβαρό ευτυχώς) ήμουν μπροστά και δεν το πρόλαβα. Τη μία μάλιστα το κρατούσα το παιδί από το χέρι. Όσες φορές το έχω αφήσει ελεύθερο και το παρακολουθώ από απόσταση δεν έχει πάθει τίποτα.
Ισως θα πρεπει να μπουν ορια.Για το τι πρεπει να κανει και τι δεν πρεπει!π.χ. Οτι δεν πρεπει να ανεβαινει στο τραπεζι γιατι θα χτυπησει και δεν κανει να λεμε στα παιδια ΜΗ! Μονο απο αντιδραση θα το ξανακανει! Μηπως στα κανει για να σου τραβηξει την προσοχη; Καλημερα!!!:-)