Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου –οικογένειας, διοργανώνουν για δωδέκατη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»
Στις συναντήσεις αυτές θα συζητηθούν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό-άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 8 Μαρτίου έως και τις 15 Μαΐου 2017, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονεςκαι να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.
Δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στο 2310-300002 ή στο seminaria@protypa.gr – ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος!
Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης!
Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου.
Ποια είναι η κατάλληλη χρονικά παρέμβαση στην αγωγή του παιδιού, ώστε να βοηθηθεί για να συνειδητοποιήσει έγκαιρα τη σημασία της εργασίας; Παρουσίαση ενός πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος που αφορά μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από βιωματικές μεθόδους να σχηματίσουν μια ρεαλιστική εικόνα για τον εαυτό τους, ώστε να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην πορεία για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
Τσίτσελα Έλενα, MSc Επιστήμες της Αγωγής, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας
Ο γονεϊκός ρόλος αποτελεί μια βιωματική εμπειρία με πλούσια συναισθήματα και προκλήσεις για κάθε μέλος της οικογένειας. Πώς αντιμετωπίζουμε τις δικές μας συναισθηματικές αντιδράσεις και πώς μπορούμε να καλύψουμε όσο γίνεται αποτελεσματικά τις συναισθηματικές και ατομικές ανάγκες των παιδιών μας; Γιατί έννοιες όπως επικοινωνία, ενσυναίσθηση και κατανόηση αποτελούν τον πυλώνα παραγωγικών διαπροσωπικών σχέσεων; Τελικά, τι αντίκτυπο έχουν οι σχέσεις γονέα-παιδιού στην εξελικτική πορεία μιας οικογένειας; Θα παρουσιάσουμε και θα συζητήσουμε θέματα που αφορούν στη σύγχρονη οικογένεια μέσα από το πρίσμα της διαμόρφωσης των σχέσεων.
Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Οι γονείς, συνοδοιπόροι στο ταξίδι των παιδιών, ενθαρρύνουν και παρατηρούν τα παιδιά να εκφράζουν τους πρώτους άναρθρους ήχους ώσπου να γίνουν αποδέκτες εντυπωσιακών διηγήσεων ιστοριών φανταστικών ηρώων. Μέσα σε αυτή τη δημιουργική πορεία οι γονείς καθοδηγούν, απολαμβάνουν αλλά και διατυπώνουν απορίες σχετικά με τον ρόλο τους. Θα αναφερθούμε στα τυπικά στάδια απόκτησης του προφορικού λόγου και τρόπους ενίσχυσής του στο πλαίσιο της οικογένειας.
Κακκίδου Κατερίνα, ΛογοθεραπεύτριαMSc
Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αποτελούν αγαπημένα παιχνίδια των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων με τους συνομηλίκους. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση παιχνιδιού, που, ενώ από τη σκοπιά των παιδιών φαίνεται να πληρούν την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, από την οπτική των ενηλίκων έρχονται σε αντίθεση με τα κριτήρια που ορίζεται κάποιο παιχνίδι, ως «καλό», δημιουργώντας σύγχυση στους γονείς. Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών «μόδας» στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία των συγκεκριμένων παιχνιδιών και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.
Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Υπάρχει παιδική και εφηβική σεξουαλικότητα; Τι πρέπει να ξέρουν τα παιδιά και οι έφηβοι για το σεξ κι από πού πρέπει να το μάθουν; Τι επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν από το να κοιμούνται τα παιδιά με τους γονείς τους και όταν τους βλέπουν γυμνούς; Τι είναι η δυσφορία του φύλου; Υπάρχει σεξουαλική δραστηριότητα ανάμεσα στα παιδιά; Πώς μπορώ να υποπτευθώ ότι το παιδί μου έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση; Ποια πρέπει να είναι η στάση μου απέναντι στα σεξουαλικά θέματα των παιδιών μου; Σ’ αυτά και σε άλλα ερωτήματα θα επιχειρήσουμε να απαντήσουμε και να συζητήσουμε με τους γονείς και να αφουγκραστούμε τους συλλογισμούς και τυχόν προβληματισμούς.
Αθανασιάδης Λουκάς, Αναπληρωτής Καθηγητής Ψυχιατρικής-Ψυχοσεξουαλικότητας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πολλά είναι τα ερωτήματα που δημιουργούνται όταν κάποιος βρίσκεται τυχαία μπροστά σε έναν άνθρωπο που χρήζει άμεσης βοήθειας: Να τον αγγίξω; Μήπως θα του κάνω κακό; Μήπως να μην παρέμβω; Μήπως συμβεί και σ’ εμένα ή σε κάποιο δικό μου πρόσωπο;
Δεν έχω ψυχραιμία …Τι να κάνω; Η έλλειψη ψυχραιμίας πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Οι απαντήσεις υπάρχουν και μπορούμε να σας τις παρέχουμε. Θα μιλήσουμε για καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα-παιδί-βρέφος, θέση ανάνηψης.
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης – Πλήρωμα ασθενοφόρου, εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών HUMANACT
Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών.
Κοτσαμπασίδης Αθανάσιος, Διασώστης – Πλήρωμα ασθενοφόρου, εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, υπεύθυνος εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών HUMANACT
Στην πολύπλοκη και απαιτητική καθημερινότητά μας ενσαρκώνουμε ποικίλους ρόλους, είμαστε ταυτόχρονα παιδιά των γονιών μας, αδέρφια, σύζυγοι, γονείς, υπεύθυνοι ενήλικες, επαγγελματίες… Ανάμεσα σ’ αυτούς τους πολλούς και συχνά απαιτητικούς ρόλους παρασυρόμαστε στη ροή του χρόνου της ζωής μας, χάνουμε και παραμελούμε τον αληθινό εαυτό μας. Όμως, υπάρχει μια φωνή μέσα μας που λαχταρά να ακουστεί, να τροφοδοτηθεί, να παίξει! Είναι η φωνή του παιδιού, η αγνή, ελεύθερη και αυθόρμητη φωνή μας. Αυτό το παιδί, αν μάθουμε να το ακούμε, θα γίνει η πηγή της δημιουργικότητάς μας, της αλήθειας μας, θα γίνει η καλύτερη πυξίδα στη ζωή μας. Η δική μας προσωπική πυξίδα! Στη συνάντηση αυτή θα μας δοθεί η ευκαιρία, βιωματικά, με την αρμονία των ήχων να συντονιστούμε στην υπέροχη μουσική της ψυχής μας.
Πολύνα Κάβουρα, ΜΑ NRMT (Master of Arts Nord off Robbins Music Therapist), Υπεύθυνηκέντρου «Melotropio»
Πώς μέσα από την αθλητική παιδεία και την ένταξη σε έναν φορέα αθλητικής δομής μπορεί να αναδειχτεί η μοναδικότητα ενός παιδιού; Πώς μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων μπορεί το παιδί να διδαχθεί την αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας; Θα αναφερθούμε και θα συζητήσουμε τρόπους ανάδειξης της ατομικής ιδιαιτερότητας που μπορεί να προάγει ο αθλητισμός μέσα από καταθέσεις εμπειριών και εφαρμογή επιτυχημένων προπονητικών προγραμμάτων.
Γαρέφης Χρήστος, παγκόσμιος πρωταθλητής τριάθλου, διευθυντής αθλητικών προγραμμάτων Δημοτικού Κολυμβητηρίου Πανοράματος.
Ποια είναι τα οφέλη της χρήσης του διαδικτύου και πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε κάνοντας «μπλοκ» στους κινδύνους; Τι είναι ο εθισμός από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια; Ποιοι παράγοντες ευνοούν την ανάπτυξή του και ποιοι αντίστοιχα λειτουργούν προστατευτικά; Μαζί με την εγκαθίδρυση της χρήσης του διαδικτύου στη σύγχρονη ζωή αναδύονται και οι κίνδυνοι από τη χρήση του. Μέσα σ’αυτή την πραγματικότητα η πρόληψη αποκτάει μεγάλη σημασία, αναπτύσσοντας δράσεις σε μαθητές, γονείς και την ευρύτερη κοινότητα.
Δρακοπούλου Μαριάννα, Κλινική Ψυχολόγος MR, Χοροθεραπεύτρια, Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας ανατολικής Θεσσαλονίκης «ΕΛΠΙΔΑ»
«Θέλουμε πόλεμο και εμείς ειρήνη»: Η δυναμική των σχέσεων μεταξύ των παιδιών στο σχολείο και στην οικογένεια.
Οι πρώτοι φίλοι γίνονται στο σχολείο. Μπορούν να αναπτυχθούν ποιοτικές σχέσεις μεταξύ των συνομηλίκων και ποιος είναι ο ρόλος της οικογένειας; Με ποιο τρόπο αντιμετωπίζουμε
τις προσπάθειες ατομικότητας των παιδιών μας σχετικά με τις επιλογές των φίλων στο σχολείο και ποιος είναι ο ρόλος των ενηλίκων όταν υπάρχουν διαφορές ή συγκρούσεις ανάμεσα στα παιδιά; Ποια είναι η στάση των εκπαιδευτικών και η επίδραση των γονιών στην κοινωνικοποίηση των παιδιών; Η δυναμική της παιδικής φιλίας θα παρουσιαστεί σε μια διαδραστική συζήτηση με τους γονείς.
Λάρα Σουές, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
• Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
•Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο