Η πολυαισθητηριακή διδασκαλία είναι ένας τρόπος διδασκαλίας που εμπλέκει ταυτόχρονα περισσότερες από μια αισθήσεις του παιδιού. Για τα παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες, η ταυτόχρονη χρήση της όρασης, της ακοής και της αφής μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη κι αποτελεσματική.
Μια τεχνική που στηρίζεται στην πολυαισθητηριακή διδασκαλία είναι τα “Στικς Αφήγησης“. Ως τεχνική μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με δυσκολίες στην ανάγνωση και πιο συγκεκριμένα στην κατανόηση κειμένου. Το μόνο που χρειάζεται ο εκπαιδευτικός ή ο γονέας είναι γλωσσοπίεστρα διαφορετικού χρώματος και χρωματιστούς μαρκαδόρους.
Σε κάθε γλωσσοπίεστρο γράφει μία ερώτηση-κλείδί για την κατανόηση του κειμένου. Παραδείγματος χάρη μπορεί στο μπλε γλωσσοπίεστρο να γράψει την ερώτηση “Ποιοι είναι οι κεντρικοί ήρωες;” και στο κόκκινο “Ποιο είναι το θέμα του κειμένου;”.
Μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης, ο εκπαιδευτικός δίνει ένα ένα τα γλωσσοπίεστρα στον μαθητή και του ζητά να απαντήσει στις ερωτήσεις. Στη συνέχεια με το αντίστοιχο χρώμα μαρκαδόρου σημειώνουν την απάντηση πάνω στο κείμενο.
Κατά την ανάγνωση ο εκπαιδευτικός ή ο γονέας θα πρέπει να θυμάται πάντα τις παρακάτω γενικές αρχές:
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας
MSc Σχολική Ψυχολογία
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο