γράφει ο Γιάννης Καφάτος
Όπως ως πολίτες έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν, κλπ, έτσι και ως γονείς έχουμε το γιατρό που μας ταιριάζει.
Όταν γεννήθηκε ο Αντώνης μας, είχαμε ήδη έναν παιδίατρο που μας πρότειναν από έναν παιδικό σταθμό που εργάζεται η αδελφή μου και ξέραμε ότι ήταν καλός. Είπαμε το φυσιολογικό: τον ξεκινάμε και βλέπουμε και έτσι ο κύριος Παναγιώτης εμφανίστηκε με το βαλιτσάκι του ένα μεσημέρι που ο γιόκας μας ήταν μερικών ημερών για τον πρώτο έλεγχο. Αφού με δέος των ψαρωμένων και ήδη κουρασμένων γονιών παρακολουθήσαμε τον πρώτο έλεγχο του παιδιού –που εμείς οι ψάρακλες πιάναμε σαν μπιμπελό μη σπάσει- κάτσαμε στο σαλόνι να κουβεντιάσουμε με τον γιατρό.
Ακούσαμε ό,τι είχε να μας πει, ρωτήσαμε λίγα από τα εκατομμύρια των αποριών που έχεις όταν μια ζωή μπεί στο σπίτι σου … μας απάντησε, μας ηρέμησε και μας έδωσε και μια κάρτα του και σηκώθηκε να φύγει. Στην κάρτα του ο γιατρός είχε τηλέφωνα: ιατρείου και σπιτιού.
Στο τραπεζάκι υπήρχαν ένα κινητό της γυναίκας μου, ένα προσωπικό μου κι ένα επαγγελματικό (σήμερα έχω συσκευή με διπλή κάρτα γιατί αυτή η γελοιότητα με τσάκισε) και φυσικά το ασύρματο σταθερό.
Ο γιατρός έφυγε και εμείς κάναμε το πρώτο συμβούλιο για την τύχη του. Φυσικά το γεγονός ότι δεν είχε κινητό και άρα το άγχος, το επίκτητον από τη δεκαετία του 90, “πώς θα τον βρούμε αν τον χρειαστούμε επειγόντως;” μας επηρέασε.
Το γεγονός ότι και η αφεντιά μου και η γυναίκα μου είχαμε επιζήσει επειγόντων περιστατικών, μαζί με εκατομμύρια άλλων παιδιών την εποχή που δεν υπήρχαν κινητά… υπέβοσκε μέσα μας κι έτσι για καλή μας τύχη είπαμε: καλός μας φάνηκε ο γιατρός.
Κουλ, μας ηρέμησε, σε όποια αγωνιώδη απορία είχαμε ως νεοφώτιστοι γονείς. Ό,τι θέλετε πάρτε με τηλέφωνο, αν δεν απαντήσει, αφήστε μήνυμα στον τηλεφωνητή.
Από εκείνη την πρώτη κουβέντα μέχρι σήμερα που σου γράφω αυτές τις σκέψεις έχω ακόμη ένα παιδί, τη Μαρινού μας, ο μεγάλος είναι οκτώμισι ετών και φυσικά έχουν υπάρξει πολλά επείγοντα: νοσοκομεία, χτυπήματα, τσιμπήματα, κοκκινίσματα, κλπ κλπ.
Ο κύριος Παναγιώτης ήταν πάντα παρών. Ποτέ δεν καταλάβαμε ότι δεν έχει κινητό.
Και μαζί με εμάς το κατάλαβαν και οι φίλοι μας. Ο γιατρός που δεν έχει κινητό για τους ασθενείς του, όταν αρρωστήσει το παιδί και το δει ή μιλήσουμε μαζί του μας βομβαρδίζει με τηλεφωνήματα, για να σιγουρευτεί ότι έπιασε η αντιβίωση, υποχώρησε ο βήχας, έφυγε η κοκκινίλα. Τηλεφωνεί ακόμη κι όταν εμείς έχουμε ξεχάσει ότι πριν από τρεις μέρες ήταν άρρωστο το παιδί μας. Φαντάσου ότι μας πήρε ένα βράδυ τις πρώτες μέρες των διακοπών και μας βρήκε στην παραλία, επειδή πριν φύγουμε του είχαμε τηλεφωνήσει για έναν υγρό βήχα των παιδιών. Η έκπληξη στα μάτια των φίλων μας στις ξαπλώστρες, είναι η αιτία που σου γράφω αυτές τις σκέψεις. Τη θυμήθηκα τώρα που κάνει ζέστη και που θα ήθελα να είμαι εκεί, στην ξαπλώστρα να στεγνώνω από τη θάλασσα …
Τέλος πάντων, ας επιστρέψει και το μυαλό στο γραφείο και στο πληκτρολόγιο μου…
Στο ίδιο διάστημα, λοιπόν, έχω ζήσει τα νεύρα-τσατάλια φίλων που έπαιρναν το γιατρό τους και στα δύο του κινητά, άφηναν μηνύματα, και δεν τον έβρισκαν και στο τέλος – σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις πήραν το παιδί τους και το πήγαν στο νοσοκομείο, ή και άλλαξαν γιατρό.
Ο δικός μας ο παιδίατρος μας έχει εκπαιδεύσει να είμαστε ψύχραιμοι, να μην αλαφιαζόμαστε με τον πρώτο πυρετό και να θυμόμαστε ότι η επικοινωνία δεν είναι θέμα μηχανημάτων. Είναι θέμα διάθεσης, και στην περίπτωση του γιατρού, και οργάνωσης.
Ξέρεις, η μόνη συμβουλή που έχω δώσει σε νέους γονείς –αφού μου την έχουν ζητήσει εννοείται– είναι αυτή: να βρουν τον παιδίατρό τους και να τον εμπιστευθούν και να εκπαιδευτούν μαζί του. Να μην ακούνε τις χιλιάδες γνώμες για τα πιο απίθανα πράγματα από όλους τους πρόθυμους ξερόλες. Και φυσικά να είναι τυχεροί να το πετύχουν!
Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε για παιδίατρο τον κύριο Παναγιώτη Κανικλίδη –γιατί να μην το πω το όνομά του! Αφού είμαστε τόσο ευχαριστημένοι και ήσυχοι για τα παιδιά μας μαζί του!
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Μπράβο στον κύριο Παναγιώτη που σας εχει εμπνέυσει εμπιστοσύνη και δεν αναζητάτε κάθε φορά αλαφισμένοι απάντηση στα αγωνιώδη ερωτήματα περι αρρωστιας των παιδιών! Ειναι πολύ σημαντικό να ξερεις οτι ανα πάσα στιγμή ο γιατρός σου είναι εκεί για σένα, να σε βοηθήσει! Το ίδιο κάνει και για εμάς η δική μας εξαιρετική πραγματικά παιδίατρος, η γλυκύτατη Κλέλια Τσενέ! Μου το έλεγαν και δεν το πίστευα! Χαράματα να ξυπνάει η μικρή μου απο το βήχα και τον πυρετο και να μου λέει μαμα να πάρουμε την Κλέλια, ειμαι άρρωστη...Και ειναι μονο τριών (η κόρη μ οχι η Κλέλια). Η Κλέλια ειναι για εμας ο άγγελος μας, μας καθησυχάζει οπως ακριβώς ο κύριος Παναγιωτης, και μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε όλες τισ δυσκολίες! Εμας έχει κινητό και ακόμα κ απαντάει πάντοτε και παντου! Αυτο που μου έκανε εντύπωση είναι οτι μας πάιρνει πάντα πίσω τηλ για να δει οπως ειπατε και εσεις αν ο βήχας υποχώρησε, αν ο πυρετός έπεσε, πως ειναι η Κατερίνα...και αυτό δεν το χω ποτε συναντήσει σε παιδίατρο..να σε πάρει πίσω να δει πως ειναι το παιδι...!!!Η Κατερίνα τη λατρευει!! Κ χαίρεται , χοροπηδόντας πάμε στην Κλέλια οταν είναι άρρωστη!!! Μάλιστα λέει οταν μεγαλώσει οτι θα γίνει παιδίατρος σαν την Κλέλια!!!! Ειμαστε πραγματικά πολύ τυχεροι! Δυσκολο να βρεις σωστο παιδίατρο , που να σε εμπνέει και να μη σε βλέπει σαν ευρώ!!
Εμάς ο γιατρός μας έχει κινητό! Και δεν το χωνεύει καθόλου! Αλλά δεν τον αδικώ.. Όταν έρχεται να κάνει επίσκεψη στο σπίτι μας, την στιγμή που χτυπάει το τηλέφωνο τον βλέπω να τινάζεται και να νευριάζει! Υποθέτω ότι κάνει το ίδιο όταν στην άλλη πλευρά της γραμμής είμαι εγώ (!? ελπίζω όχι !?). Η αλήθεια όμως είναι ότι τα τηλεφωνήματα που δέχεται σε ένα μεγάλο ποσοστό είναι βλακώδη, όπως μου έχει πει. Και τον πιστεύω! Έχει τύχει να είμαι παρούσα (σε κάποια από τις επισκέψεις του στο σπίτι μου για εμβόλιο και έλεγχο) όταν τον κάλεσε η ίδια μητέρα 4 φορές (χτύπησε το τηλέφωνο 4 φορές μέσα σε 10 λεπτά) για να τον ρωτήσει ξανά και ξανά το ίδιο πράγμα: πως λένε το σιρόπι που πρέπει να δώσει στο παιδί της! Υποθέτω ότι δεν το σημείωσε την 1η φορά που της το είπε και το ξέχασε! Οι επόμενες 3 φορές??? Την τελευταία φορά της την είπε (αρκετά ευγενικά... εγώ θα την είχα βρίσει μάλλον)! Και κάποια στιγμή το συζήτησα μαζί του και μου δηιγήθηκε απίστευτες ιστορίες απείρου κάλους από τηλεφωνήματα, με TOP 1 το εξής: μητέρα του τηλεφώνησε ένα βράδυ στις 3 τα ξημερώματα για να του πει ότι ανησυχεί γιατί νομίζει ότι το 8 μηνών βρέφος της κατάπιε μια βίδα πριν 3 μέρες και ακόμα δεν την έχει βγάλει στα κακά!!!!!!!! Απορίες: 1) γιατί δεν τον πήρε αμέσως μόλις συνέβη αυτό? και 2) γιατί τον πήρε 3 τα ξημερώματα ενώ είχε 3 ολόκληρες μέρες να το κάνει?? Κανείς δεν κατάλαβε.. Προφανώς τότε την έζωσαν τα φίδια και σήκωσε το τηλέφωνο και κάλεσε τον παιδίατρο! Την έστειλε στο Παίδων φυσικά, αλλά τελικά το παιδάκι ΔΕΝ είχε καταπιεί τίποτα! Απλώς αυτή η βίδα χάθηκε, δεν την έβρισκαν και ΣΥΜΠΕΡΑΝΑΝ ότι την κατάπιε το μωρό!!!! Τελικά Γιάννη μάλλον ο γιατρός σας έχει επιλέξει τον σωστότερο τρόπο διαχείρησης κλήσεων!!! Ίσως πρέπει να την προτείνω και στον δικό μου! :)
Εγώ πάντως δεν είχα το κινητό ούτε του γυναικολόγου μου ούτε του παιδιάτρου τώρα. Αν υπάρξει σοβαρή ανάγκη μέσα στη νύχτα θα πάω στο νοσοκομείο στα επείγοντα. Αν δεν είναι σοβαρό θα περιμένω την επόμενη. Ο γιατρός δεν είναι 24/24 σε βάρδια! Ποτέ δεν μου φάνηκε φυσιολογικό να απαιτήσω να είναι έτοιμος να μου απαντήσει όλη μέρα κι όλη νύχτα (γι αυτό υπάρχουν και τα επείγοντα άλλωστε). Φυσικά να σημειώσω ότι ούτε ο γυναικολόγος όυτε η παιδίατρος πήρε ποτέ περισσότερα λεφτά απ'ότι δικαιολογεί ο ασφάλιση (ζω στο εξωτερικό). Εμένα αυτό μου φαίνεται το σωστό, ούτε εγώ απαιτώ περισσότερα απ'την καθημερινή εργασία του ούτε αυτός μου ζητάει περισσότερα! Της μαίας μου το κινητό το είχα αλλά το χρησιμοποίοησα μόνο μία φορα που είχα συνεχείς συσπάσεις στο 6ο μήνα. Και βέβεια μου έδωσε συμβουλές αλλά μου είπε κι αυτή "αν χρειαστείς έλα στα επείγοντα" τι άλλο να κάνει δηλαδή??? Τέλος πάντων γνώμη μου, υπάρχουν άλλοι που θέλουν συνεχλή αποκλειστικότητα...
Γιατρός! Πάνω απ' όλα Άνθρωπος (με Α) !!!Μπράβο σας!!Τί κι αν δεν έχει κινητό; Αυτή η νέα "ανασφάλεια" με το κινητό είναι μύθος και "κατατρώει" πολύ κόσμο. Δηλ , εμείς που ζήσαμε τόσα χρόνια χωρίς κινητό και ακόμα περισσότερο οι γονείς μας πώς επικοινωνούσαν με τους γιατρούς; Πώς ζούσαν χωρίς αυτό; Όποιος θέλει να επικοινωνήσει ,επικοινωνεί , με ή άνευ κινητού...Ωραίο θέμα θίγετε!!!Μπράβο σας. Ό,τι καλύτερο εύχομαι και για σας και για τα παιδάκια σας...Να τα χαίρεστε και να είναι καλότυχα !