Είμαι Μαμα 2 παιδιών, της Ελένης ετών 6 και του Σωτήρη, ετών 2.
Αντιμετωπίζω πρόβλημα με την Ελένη μου. Παει πρώτη δημοτικού, εχει κανει καλή αρχη στο σχολείο, πηγαίνει με χαρα, διαβάζει με χαρά. Το πρόβλημα όμως είναι οι κοινωνικές της σχέσεις, οι φιλίες στο σχολείο. Ήταν απο μικρη ενα ντροπαλο παιδί, κλειστό και λιγομίλητο μπροστά σε κόσμο, ενώ αντίθετα, στο σπίτι με εμένα είναι μες την ΤΡΕΛΗ ΧΑΡΑ!!! Δεν χαζογελάει χωρίς λόγο, δεν βρίζει, ειναι οπως λέει η δασκάλα της, ενα ώριμο παιδί σαν να ειναι 20 χρόνων και όχι 6.5.
Δεν εχει όμως φωνή δική της, δε λέει τη γνώμη της μπροστά σε τρίτους, στο σχολείο δεν ακούγεται καθόλου η φωνούλα της, παρά μονο αν την ρωτήσει ΚΑΤΙ η κυρία.
Καθημερινά που την ρωτάω «Πώς πέρασες στο σχολείο;» μου λέει πάντα «Μια χαρά«
Χθες που την έγραψα σε Ωδειο για να μάθει μουσική, μεσα στην τάξη είχε μονο αγόρια, οποτε βγαίνοντας άρχισε να κλαίει και εκεί πανω στο παράπονό της μου είπε πως περίμενε να εχει και κοριτσάκια στη μουσικη για να κανει φίλες επιτέλους, γιατι στο σχολείο δεν έχει. Άρχισε να μου λέει ότι την αποφεύγουν τα κοριτσάκια της τάξης της, χωρίς κάποιο λόγο. Ρώτησε μια, ρώτησε δυο «Θελεις να παίξουμε;» και εκείνα της είπαν όχι. Έκτοτε, οπως μου αποκάλυψε και στο διαλειμμα περιφέρεται ΜΟΝΗ στην αυλή, και στην τάξη δεν μιλάει με τα κοριτσάκια, ενώ εκείνα μεταξυ τους μιλάνε.
Να σημειώσω εδώ οτι ειναι πολυ ευγενικό παιδι, γυμνασμένο, παίζει τένις, ευδιαθετο, απλα εχει μια φυσική συστολή, δεν ξέρω κατα ποσο ειναι καλό ή κακό αυτο. Μου ζήτησε να πάω στην δασκάλα της και να τους πω να αλλάξει τμήμα, γιατι τα κοριτσάκια που είχε και πέρυσι και ήταν φίλες της και μπορει και μιλάει μαζί τους ειναι στο διπλανό τμήμα.
Δώστε μου μια συμβουλή. Τι να κάνω; Η ίδια αν την ρωτήσεις τι φταίει και δεν σε παίζουν τα παιδάκια, λέει πως αυτές μεταξυ τους ανταλλάσσουν αυτοκόλλητα, είχε και η Ελένη στην τσάντα της, δικα της αυτοκόλλητα. Ζήτησε το ενα παιδάκι να τα παρει, και επειδη η Ελενη είπε «όχι δεν σου τα χαρίζω, δικα μου ειναι«, είπε και εκείνο «Και εγώ δεν θα σε παίζω και θα πω σε όλους να μην σε παίζουν» Μετά ρώτησε ενα αλλο παιδάκι για να παίξουν στο διαλειμμα, και εκείνη είπε να ρωτήσω την τάδε (την αρχηγό της τάξης, έτσι την αποκαλούν) και εκείνη είπε «Όχι μην την παίζεις«. Απο τότε μου είπε οτι την αποφεύγουν ολα τα κοριτσάκια.
Βοηθήστε με, τι να κάνω; Τι να πω στην δασκάλα της; Να της αλλάξουν τμήμα;
Ευχαριστω για το χρόνο σας.
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Σχεδόν το ίδιο προβλημα είχα κι εγω με τη μικρη μου,τα κοριτσάκια που είχε παρέα πήγαν σε άλλο τμήμα και αυτά που ηταν στο τμήμα δεν την παίζανε.μιλησα με τη δασκαλα της,προσπαθήσε κι εκείνη αλλα ηταν δύσκολο.ητσν αρκετά τσαουσες οι μικρές της τάξης,είχε φτάσει να παίζει μόνη της με τα δάχτυλα της.προς το τέλος της Δευτέρας ξεκίνησε να κανει λίγο παρέα με κάποιο κοριτσάκι...!και η Τρίτη ηταν λίγο δύσκολο,αφου στεναχωριομουν.το μόνο που θα πω,ειναι πολυ κουβέντα,να μάθει να μιλάει και ν’ανοιγεται και προσπαθησε να φέρνεις παιδια στο σπιτι ή έξω.εκτος σχολείου κοινωνικοποιούνται πιο πολυ.μιλησε και με κάποιες μαμάδες και ζητά τη βοήθεια τους,βοηθαει(φτάνει να υπαρχει κατανοήσει).φετος ειναι Τετάρτη δημοτικου,δεν εχει κανένα προβλημα.εχει κανει παρέες,ειναι δυναμική και δε κανει πίσω οταν κατι δεν της αρέσει.θελει όμως πολυ κουβέντα να πάρει τα πάνω της,αυτο που βοήθησε πολυ ειναι συναντήσεις εκτος σχολείου!κι εμένα μου ηταν δύσκολο στην αρχή με παιδια στο σπιτι κτλ.,αλλα ειναι πολυ καλο γι’αυτην Οποτε...!θπομονη και κουράγιο,πιστευω θα βρήκε την λύση.
Εγώ συμφωνώ οτι όσο κλειστό είναι ανα παιδάκι τόσο πρεπει η μάμα να ανοίγεται.Προσπάθησε να γνωρίσεις πρωτα εσύ κάποιες μαμαδες,κάλεσε σπίτι ή βγειτε εξω για καφέ με τα παιδιά.Πήγαινε την σε γενέθλια συμμαθητών της.Γενικά σ'εμενα έπιασε η γνωριμία με μανάδες και το παιχνιδι στο σπίτι. Η αλλαγή τμηματος δεν ξέρω αν βοηθήσει με την έννοια οτι είναι η εύκολη λύση σε ενα θέμα τόσο σοβαρό. Και παλι δεν ξέρεις αν πιασει.Απ'την αλλη και η δασκάλα παιζει το ρολο της.Δώσε χρονο στη μικρούλα σου και στάσου πλάι της με υπομονή και αγάπη που μονο εμείς οι μανουλες έχουμε.Εύχομαι να λυθεί σύντομα το θέμα σου.
εμεις προσφατα αλλαξαμε τοπο,αλλαξαμε σχολειο,αλλαξαμε φιλεναδες!η μικρη αρχισε το δημοτικο και δεν γνωριζε κανεναν.τα αλλα κοριτσακια δεν την επαιζαν γιατι ειχαν παρεες ,αυτη οπου κ αν ρωτησε βρηκε τοιχο!καποια στιγμη βρηκε ενα κοριτσακι μετα απο 2 μερες να κλαιει και να φωναζει δεν μ αρεσει το σχολειο.την ψιλοπιεσα κ μου ειπε η ταδε δεν θελει να παιζει καθε μερα μαζι μου αλλα καθε μερα με διαφορετικο κ μονοι τους!μεχρι που δεν αντεξε κ εβαλε τα κλαμματα πριν την ωρα που την επαιρνα απο το σχολειο και με ειδοποιησαν.εγω ελεγα να το παρω το παιδι να μην καθεται κ μονο(ολοημερο)η δασκαλα ελεγε οχι εχετε κ ενα μωρο πρεπει να βρουμε λυση.εγινε βαβουρα, ηρθαν κατι κοριτσακια της ειπαν μην σε νοιαζει αννα δεν το καταλαβαμε οτι εισαι μονη την πηραν κ απο τοτε η μικρη τα ξεχασε ολα!θελω να σου πω οτι καμια φορα ειναι καλο να το λεμε στις δασκαλες αλλα απο την αλλη τα παιδια εχουν δικους τους κωδικες και τα βρισκουν καλυτερα!
καλημερα. η δικια μου συμβουλη ειναι να αλλαξεις τμημα την κορη σου. αν πιστευεις οτι δεν ειναι σωστο τοτε πες της να προσπαθησει να ειναι πιο ανοικτη με τις κοινωνικες τις παρεες γενικα. ετσι ολοι και ολες θα την δουνε με αλλο ματι . επισης, να προσπαθησει να ερθει κοντα με ενα κοριτσι που και αυτο βρισκεται μονο του, και δεν πεζει με τα αλλα κοριτσι, θα δειτε οτι και οι 2 θα νιωσουν μεγαλη ευχαριστηση, πολυ μεγαλη. Τελος, μην προσπαθησετε σε καμια περιπτωση να λετε στην κορουλα σας να πιεστει και να κανει παρεα με κοριτσια που δεν θελουν. απο προσωπικη εμπειρια σας λεω οτι καλυτερα να εισαι μονος, παρα να εχεις φιλες που δεν σε θελουν. δεν υπαρχει κανενα προβλημα, δεν σε θελουν αυτες μια. εσυ δεν τους θες 10! τελως παντων, καλο θα ηταν να αλλαξετε τμημα το παιδι να αλλαξει παραστασεις και εικονες για να βρει καποια φιλη:) σας ειπα την δικια μου γνωμη (προσωπικες εμπειριες) και τις δικες μου συμβουλες. Να ειστε παντα καλα ολοι και να περνατε υπορεχα:) καλη σας μερα.
Μαμα της Ελενης ειμαι κι εγω εκπαιδευτικ0ς και μαμα μιας μικρ0υλας π0λυ ντρ0παλης.Θελω να σε πρ0τρεψω να διαβασεις π0λλες φ0ρες τα σχ0λια της Μαρινας π0υ σ0υ εγραψε πριν απ0 μενα.Ειναι τ0σ0 σωστα...αφ0υ κι εγω για να β0ηθησω τη δικη μ0υ μικρη ηδη τα εχω διαβασει δυ0 φ0ρες...τ0 μ0ν0 π0υ θελω να σ0υ ξαναπω εγω ειναι να μην την συγκρινεις με κανενα παιδι.Τ0 καθε παιδι εχει τ0υς δικ0υς τ0υ ρυθμ0υς πρ0σαρμ0γης.
Μαμά της Ελένης, επειδή έχω κι εγώ ένα αγοράκι ντροπαλό και είμαι εκπαιδευτικός , σου γράφω τα συμπεράσματα μου από τις παρατηρήσεις μου και αυτά που έχω διαβάσει. Τα παιδιά που είναι εσωστρεφή και δυσκολεύονται στις σχέσεις έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. -Δεν μοιράζονται εύκολα τα πράγματά τους. -Δεν υποχωρούν από αυτό που θέλουν για χάρη της ομάδας ( π.χ. αν θέλουν να παίξουν κρυφτό και όλοι οι υπόλοιποι κυνηγητό , θα προτιμήσουν να μην παίξουν) -Είναι ανταγωνιστικά, θέλουν να είναι σε όλα πρώτη, και στενοχωριούνται πάρα πολύ όταν χάνουν. -Έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. -Είναι ντροπαλά γιατί φοβούνται να μην γίνουν ρεζίλι. -Συνήθως είναι άψογα στις υποχρεώσεις τους δεν κάνουν ποτέ αδικίες, και όταν βλέπουν άλλα παιδιά μέσα στην ομάδα που δεν συμπεριφέρονται σωστά, δεν ξέρουν πώς να το διαχειριστούν και κλείνονται στον εαυτό τους. (συνηθισμένη φράση"δεν παίζω με αυτούς κάνουν ζαβολιές") -Συχνά είναι πιο αργά, σε σχέση με τα άλλα παιδιά, στην προσαρμογή, στις αλλαγές. -Πολλές φορές χωρίς να το καταλαβαίνουν συμπεριφέρονται αλαζονικά ή με περιφρόνηση στα άλλα παιδιά ή η συμπεριφορά τους δίνει αυτήν την εντύπωση (π.χ. δεν χαιρετάνε τους συμμαθητές τους, γελάνε όταν κάποιος κοροϊδέψει ένα παιδί. -Δυσκολεύονται να συχωρέσουν και κρατάνε μούτρα. Φυσικά σπάνια ένα παιδί έχει όλα τα παραπάνω. Κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά θα έχει. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε.(εκτός από τη συνεργασία με τη δασκάλα) ΠΟΤΕ δεν χαρακτηρίζουμε το παιδί ντροπαλό, εσωστρεφή κ.τ.λ. Γιατί αν κρεμάσουμε μια ταμπέλα στο παιδί μας αυτή συνήθως επιβεβαιώνεται. Ποτέ δεν το συγκρίνουμε με άλλα παιδιά. Του δίνουμε το χρόνο του. Προχωράμε με μικρά βήματα( π.χ.Ένα παιδί που δεν έχει ούτε έναν φίλο, δεν το βάζουμε σε μια τεράστια παρέα, θα αισθανθεί χαμένο). Με την συμπεριφορά μας του περνάμε το μήνυμα "σ άγαπώ, όχι γιατί είσαι έξυπνος, όμορφος καλός, αλλά γιατί είσαι εσύ" . Μαθαίνουμε στο παιδί να μπαίνει στην θέση του άλλου. Παίζουμε με το παιδί μας παιχνίδια πώς είμαστε με τους φίλους μας. Μαθαίνουμε στο παιδί μας να καλοπιάνει τα άλλα παιδιά, και να κάνει συμφωνίες. (π.χ. πάρε κι εσύ αυτοκόλλητα , παίξτε μαζί. Και αντί να της πεις "δικά μου είναι , δεν στα δίνω" πες της " έχεις πολύ ωραία αυτοκόλλητα, θέλεις να ανταλλάξουμε;" ή "θα παίξω μαζί σας κρυφτό, αλλά μετά θα παίξετε κι εσείς κυνηγητό"). Βάζουμε το παιδί να σκέφτεται για τους άλλους (π.χ. όταν ψωνίζουμε μπορούμε να της πούμε να διαλέξει και κάτι για την διπλανή της , στην αρχή, και αργότερα για όλους τους συμμαθητές της). Μαθαίνουμε στο παιδί να δείχνει την αγάπη του αρχίζοντας από τους συγγενείς και από αυτούς που έχει ήδη σχέση νονά (π.χ. να τους πάρει ένα τηλέφωνο, ένα δωράκι). Λέμε στο παιδί ιστορίες σχετικές με την φιλία "το αρκουδάκι που δεν έδινε τα παιχνίδια του" 'Το παιδάκι που έλεγε σε όλους ωραία λόγια". Κάνουμε καμιά φορά "τρέλες μαζί με το παιδί μας , ώστε να μάθει να μην ντρέπεται το ρεζιλίκι π.χ. τραγουδάμε περπατώντας στο δρόμο και ας κοιτάνε οι περαστικοί! Μαθαίνουμε στο παιδί να ζητάει συγνώμη. Κάθε βράδυ πριν κοιμηθούμε ζητάμε συγνώμη ο ένας από τον άλλο, μπαμπάς -μαμά- παιδιά,σίγουρα κάτι μικρό ή μεγάλο θα έχει γίνει μέσα στην μέρα, έτσι ξέρουμε ότι μούτρα κρατάμε το πολύ μέχρι το βράδυ, κοιμόμαστε αγαπημένοι. Τέλος το πιο σημαντικό είναι να δούμε ποια είναι η δική μας σχέση με τους φίλους μας. Είμαστε καλοί φίλοι; Κατηγορούμε τους φίλους μας από πίσω τους; Θεωρούμε σημαντικό τη σχέση, με οποιονδήποτε άνθρωπο ή αυτό που παίρνουμε από τη σχέση; Πώς θα κάνει φίλους ένα παιδί το μαθαίνει κυρίως από το παράδειγμα. Όσο πιο κλειστά είναι τα παιδιά μας τόσο πρέπει να ανοίγουμε εμείς. Σε ζάλισα! Μην τρομάξεις αυτά που σου έγραψα είναι για να' χεις δουλειά μια ζωή!!!
Ποπο Μαρίνα πόσο χρήσιμα είναι αυτά που έγραψες!! Σε ευχαριστούμε πολύ! Πιστεύω θα βοηθήσουν όλες τις μαμάδες!!
Πάρα πολύ χρήσιμα όσα λες!!!!!!Έχεις απόλυτο δίκαιο!
Ισως ένα από τα ποιο χρήσιμα σχόλια που έχω διαβάσει ποτέ! Ευχαριστώ!
Καλημέρα. Θα ήθελα να σου πω καταρχήν μην αγχώνεσαι κ μην νομίζεις ότι μόνο το δικό σου παιδί αντιμετωπίζει τέτοιου είδους προβλήματα. Υπάρχουν πολλά παιδάκια. Θα σου πω την άποψή μου ως εκπαιδευτικός. Θα συμφωνήσω ότι την άμεση λύση στο σχολικό περιβάλλον θα την δώσει η δασκάλα. Εγώ κάνω ομαδικές εργασίες κ πάντα χωρίζω τα παιδιά σε ζευγαράκια βάζοντας ένα ντροπαλό παιδάκι μαζί με κάποιο πιο εξωστρεφές. Έτσι πρέπει να συνεργαστούν κ να γίνουν ομάδα ανά 2. Μέχρι τώρα αυτή η τακτική έχει θετικά αποτελέσματα. Επίσης φροντίζω να φέρνω στο προσκήνιο τα ντροπαλά παιδιά, δίνοντάς τους το λόγο, ενθαρρύνοντάς τα. Καλό θα ήταν να το συζητήσεις με την δασκάλα. Επίσης θα συμφωνήσει ότι εσύ από τη δική σου πλευρά μπορείς να επιδιώξεις περισσότερες επαφές με τις άλλες μαμάδες. Μπορείς επίσης να ενθαρρύνεις την αυτοπεποίθηση του παιδιού μέσα από δημιουργικό παιχνίδι ή άλλου είδους ομαδικές δραστηριότητες. Μπορείς επίσης να στήσετε ένα παιχνίδι με κούκλες κ να αναπαραστήσει το παιδί τον τρόπο προσέγγισης προς άλλα παιδάκια κ εσύ μέσω του παιχνιδιού να δώσεις συμβουλές ως προς τον τρόπο προσέγγισης.
Σου ειπαν αρκετα οι υπολοιπες μαμαδες και μη, οποτε εγω να συμπληρωσω μονο οτι μην ανησυχεις! Μην αγχωνεσαι και το περασεις και στο παιδι οτι ειναι κατι τραγικο που δεν εχει φιλες και αισθανεται ασχημα! Και γενικα μην ανησυχεις... ο αντρας μου, η αδερφη μου, πολλοι φιλοι μου γενικα ηταν "outcasts". Το κοινο τους οπως εχω παρατηρησει ειναι πως ειναι πιο εξυπνοι και χαρισματικοι και γι'αυτο πασχουν λιγο στα social skills.
το κοριτσάκι που το παίζει αρχηγός λυπάμε,η δικιά σου μπορεί να κάνει φιλίες και αλλού (και όπως σου ζήτησε και η ίδια αφού έχει ήδη φίλες σε άλλο τμήμα καλύτερα να πάει εκεί) αλλά το κοριτσάκι αρχηγός,έχει να φάει τρελές απογοητεύσεις στη ζωή του,όταν μεγαλώνοντας θα το αποφεύγουν όλοι λόγο κακοτροπιάς...τα θυμάμε αυτά τα παιδιά στο σχολείο που μεγάλωσαν και ότι και να έκαναν απογοητεύθηκαν γιατί δεν έγινε όπως και όταν το ήθελαν και γενικότερα δεν έγιναν αυτά που ήθελαν
giati den kaneis ena party???den xreiazetai kapoios logos.gene8lia 'h giorth.etsi.gia na gnwristeite kalutera mamades kai paidakia.hmoun ki egwpolu kleisto paidaki kai ka8omoun monh mou sthn avlh.polu 8a h8ela na h3era tote kai na elega sth mama mouna kanei kati.kai gnwmh mou einai na ginei kati sto spiti sas.na einai ston diko ths xwro kai na niw8ei pio aneta.kai pros 8eou mhn thn upoxrewseis na kanei kati.exw to rolo tou "diaithth" alla me diakritiko tropo.kalo kouragio :)
το παρτυ ειναι καλη ιδεα αλλα θα ερθουν τα παιδακια? γιατι αν δεν ερθουν η ελενη θα αισθανθει τρεις φορες χειροτερα. επισης αυτο που λετε με την αλλαγη τμηματος αφου ουτε στο αλλο τμημα εχει παρεες αλλιως δεν θα ηταν μονη στο διαλλεμμα. Αυτο με την αλλαγη θρανιων πολυ καλο.
Αχ κι εγω ετσι ημουν μικρη δεν ανοιγομουν δεν εκανα ευκολα φιλες. Εχει ενας μηνας μονο που αρχισαν τα σχολεια κανε υπομονη ισως θελει το χρονο της. Δεν θα ζηταγα να αλλαξει τμημα καλως η κακως η ζωη ειναι σκληρη και αδικη και το σχολειο ειναι μικρογραφια της κοινωνιας που ζουμε. Πρεπει τα παιδια να μαθουν να το αντιμετωπιζουν. Θα μιλαγα με τη δασκαλα μηπως μπορουσε να βοηθησει την ομαδικοτητα της ταξης. Να τους οργανωσει ομαδικα παιχνιδια δλδ στο διαλειμα η να κανει καποιο γκρουπ εργασια μεσα στην ταξη.
Συμφωνώ για την αλλαγή τμήματος,ουτε εγω το έκανα στη μικρη μου.η φυγή δεν ειναι λύση.
Kαταρχάς Καλημέρα! Θα μπώ κατ'ευθείαν στο θέμα είμαι μαθήτρια ακόμα και επιδή το έχω περάσει και είναι πολύ άσχημο για ένα παίδακι να αντιμετωπίζει κάτι τέτοιο..κρίνω οτι έχεις αργήσει κιόλας να δράσεις! Αυτή τη στιγμή το ΜΟΝΑΔΙΚΟ πράγμα που θέλει η κόρη σου είναι φίλες! δεν την ένδιαφέρει αν είναι μαυρες..άσπρες μένουν κοντά σας ή οχι αυτο που θέλει είναι παρεούλα...γιάυτο μη σε αγχώνει αν θα δείς αποτέλεσμα με την αλλαγή τμήματος...θα δείς έπειτα θα επιλέξει αυτό που την ευχαρίστει κι οχι αυτο που έχει αναγκη. Η συμβουλή μου είναι να το αναφέρεις στη δασκάλα ώστε να μπορεί να κατανοεί γενικότερα τα προβλήματα μέσα στις τάξεις της..αυτο θα βοηθήσει να μιλήσει με γονείς και να αποτρέψει πρώιμα-πιθανα προβλήματα του μέλλοντος... Τώρα όσων αφορά εσένα καλό θα ήταν να παίξεις λίγο το ρόλο της φίλης μέχρι αυτή να βρεθεί ή να φέρεις την κόρη σου πιο κοντά σε παιδάκια του περίγυρου ξαδεφάκια,παιδια φίλων,γειτονάκια κλπ Τrust me! Ευχαριστώ πολύ!
Οσο διαβαζα..τα ξαναζουσα..η κορη μου ειναι 12 ετων 1η γυμνασιου φετος.περασε ολο το δημοτικο χωρις φιλες ,την εκαναν περα και αυτη εκανε παρεα με ενα αγορι απο την ταξη της με τον οποιο συνεχιζει μεχρι σημερα..συμφωνω με αυτα που σου εγραψε η στελλα, αλλα πιστεψε με μετα απο τοσα χρονια και κανοντας παρεα με μαμαδες 3 αγοριων καταλαβα οτι αν αυτες οι μαμαδες ειχαν κοριτσια αντι για αγορια το προβλημα θα ειχε λυθει...η το πιο απλο επρεπε να ειχα προσεγγισει καποιες μαμαδες κοριτσιων...που αυτο σου λεω ειναι και η λυση στο προβλημα σου...εχω αλλη μια μικρη στην ηλικια του γιου σου και απο τωρα σκεφτομαι τα πραγματα που δεν εκανα εν αγνοια μου και η μεγαλη μου ηταν παντα στεναχωρημενη και πικρσμενη...κανε λοιπον οτι σου ειπεβη στελλα αλλα βρες χρονο να πιεις καφε με μαμαδες κοριτσιων σαββατο που δεν εχουν σχολειο να παιξουν τα παιδια να ερθουν κοντα αλλα κι εσυ να ελεγχεις με τον τροπο σου τον κρικο που θα τα ενωνει..
Τα έχω περάσει κι εγώ με την κόρη μου λογω αλλαγής σχολείου στην α δημοτικού.Μίλησα με τη δασκάλα και ευτυχώς την βοήθησε πολύ. Τους αλλά ε συνεχώς θρανία στην τάξη για να κάνουν παρέα και με άλλα κοριτσάκια. Εμένα ειχε φτάσει σε σημείο να μην θελει να πάει σχολείο. Μετά από δυο εβδομάδες όλα έστρωσαν. Ελπίζω το ιδιο κ σε εσας. Γραψε μας να μάθουμε νεα....τα έχω περάσει..γι αυτό.
λοιπον καλη ερωτηση, λοιπον και εγω ημουν απο τα παιδακια που δεν τα παιζανε στην πρωτη ταξη. χωρις καποιον προφανη λογο. Για μενα οι λυσεις ειναι δυο 1ον η ευρωπαικη: περιμενεις να κανει μονη της φιλους , την πας σε εξτρα δραστηριοτητες κ..τ.λ (που εκανε η μαμα μου) 2ον η ελληνικη : την κανεις δημοφιλη, δηλαδη αυτοκολλητα οι αλλοι, τατουαζ αυτη, διπλα για να ανταλλαζει. Μολυβια κλασικα οι αλλοι, μολυβια με φτερα η ελενη .επισης μπορεις να καλεσεις τις φιλες της απο το αλλο τμημα για καφε με τις μαμαδες τους οποτε η ελενη να ειναι αυτη με την κουλ μαμα. Επισης αν μπορεις να εισαι στον συλλογο γονεων, ενεργο μελος ακομα καλυτερα.( για καποιο λογο ειναι κουλ αυτο!) ΣΟΣ 1. η ελενη δεν καρφωνει τους συμμαθητες της, δεν προκειται να κανει φιλους ετσι. 2. η ελενη δεν παρακαλαει, αν δεν θελουν ,προσπαθει να κανει παρεα με τα κοριτσια απο τα αλλο τμημα ή να παιξει με την μπαρμπι της ή να κολλησει αυτοκολλητα στο καινουργιο της βιβλιο. 3. η ελενη δεν πρεπει να ξερει οτι επεμβαινεις και δεν πρεπει να περηφανευεται. Αυτα θα εκανα εγω. Επισης οτι λεω απο αγορες εννοω απο τα jumbo οχι τιποτα ακριβο. Τωρα να αλλαξει τμημα το βλεπω δυσκολο να γινει και με αμφιβολα αποτελεσματα, το λεω εκ πειρας αυτο.
Δυστυχώς τα παιδιά σ αυτή την ηλικία είναι σκληρά. Συνήθως υπάρχει μια ή δύο αρχηγοί οι οποίες κάνουν κουμάντο στην τάξη, το ξέρω εκ πείρας γιατί η κόρη μου είναι 8 και στην τάξη της υπάρχουν. Η γνώμη μου είναι αν είναι εφικτό να αλλάξει τμήμα αφού αυτό θέλει, βέβαια μπορείς να της πεις να παίζει με τα άλλα κορίτσια απ το άλλο τμήμα στα διαλείμματα. Μπορεί μια μέρα να πάρει αυτοκόλλητα και να χαρίσει μερικά στα κορίτσια ίσως έτσι τη δουν με άλλο μάτι. Πιστεύω οτι θα βρεθεί λύση, αν μιλήσεις με καμιά άλλη μαμά και πεις το πρόβλημα μπορεί να μιλήσει στη κόρη της και να πάρει στην παρέα και τη δική σου. Εγώ το χω κάνει αυτό.. ήταν ένα κοριτσάκι που δεν το έπαιζαν και είπα στη δική μου να την παίρνει κι αυτή και το έκανε. Γενικώς υπάρχουν λύσεις μην απογοητεύεσαι, είναι ακόμα Οκτώβριος με τον καιρό θα μπει στην παρέα κι αυτή.
Φίλη μου κατ αρχήν μην αγχώνεσαι κ σε βλέπει κ η κόρη σου ετσι.Πέρσυ αντιμετώπισα κ εγώ το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με την κόρη μου που πήγε στην πρώτη δημοτικού.Μια μέρα λοιπόν στην αρχή της σχολικής χρονιάς με πιάνει η κυρία της κόρης μου κ μου λέει οτι στο διάλειμμα περιφέρεται μόνη της δίχως να κάνει παρέα με άλλα παιδιά.Εγώ τρελάθηκα,άρχισα να τη ρωτάω γιατι δεν παίζει με τ άλλα παιδιά κ μου έλεγε ότι δεν την θέλουν στην παρέα τους.Η κόρη μου γενικά ειναι ένα ήσυχο παιδι κ δεν δημιουργεί φασαρίες.Της έλεγα να αρχίσει να πηγαίνει κ με τα άλλα παιδάκια να παίζουν όλα μαζι.Το ίδιο έλεγε κ η κυρια της στην τάξη όχι συγκεκριμένα για την κόρη μου αλλά γενικα να το ακούσουν όλα.Μια μέρα λοιπόν η κυρία την άλλαξε θέση κ την έβαλε να καθήσει με ένα κοριτσάκι με τον ίδιο χαρακτήρα με την κόρη μου.Η κόρη μου την συμπάθησε αμέσως κ το άλλο κοριτσάκι βέβαια,έτσι λοιπόν κ με προτροπή της δασκάλας γνώρισα τους γονείς από το κοριτσάκι κ τους είπα αν θέλουν κάποια στιγμή να έρθουν σπίτι μας να παίξουν τα κορίτσια μαζί.Από τότε κάθε Σαβ/κο θα παίζουν μαζί ή σε μας ή στο σπίτι τους,έχουν γίνει αυτοκόλλητες έχουν προστεθεί κ άλλα κορίτσια στην παρέα τους κ δεν ξεκολλάνε μεταξύ τους.Το παν είναι να έχεις συνεργασία με την δασκάλα του παιδιού κ όλα θα πάνε καλά
Τα παιδιά δυστυχώς στο σχολικό περιβάλλον πολλές φορές γίνονται ιδιαίτερα σκληρά. Πιστεύω ότι το καλύτερο θα ήταν να προσεγγίσετε τη δασκάλα όχι για να την αλλάξει τμήμα αλλά να παίξει το ρόλο του<> ως προς τα άλλα παιδάκια της τάξης. Μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες, το παιχνίδι, θα μπορούσε να την εντάξει στην ομάδα. Εύχομαι να πάνε όλα καλά, είναι άδικο να πληγώνονται τέτοιες ψυχούλες...