Σας έχω κι άλλο παιχνιδάκι για τα μικρά σας! Εγώ το ξεκίνησα στον Γιώργο από μικρό, έτσι για να έρχεται σε επαφή με τα γράμματα.
Αλφαβήτα μπορείτε να βρείτε παντού. Κάρτες με τα γράμματα της Αλφαβήτας με τα οποία μπορείτε να παίξετε με τα μικρά σας, αλλά προσοχή! Τα γράμματα δεν τα μαθαίνουμε στα παιδιά με το όνομά τους (δηλ. Άλφα, Βήτα, Γάμμα, κλπ…), αλλά με τον ήχο τους. Το Άλφα δηλαδή το λέμε στα παιδιά Αααα, το Βήτα, ββββ, κλπ. Όχι βου, γου, αλλα βββ, γγγ και πάει λέγοντας. Αυτό κάνουν πλέον και στο σχολείο, αλλά αυτό τα βοηθά και στην ανάγνωση αργότερα.
Με τη λογική της Μαρίας Μοντεσσόρι λοιπόν, αν τα παιδιά βλέπουν κάτι, λένε κάτι και το αγγίζουν ταυτόχρονα, τότε το μαθαίνουν πολύ πιο γρήγορα, γιατί λειτουργούν πολλές αισθήσεις μαζί. Έτσι τους έφτιαξα τα δικά μου γράμματα που μοιάζουν με αυτά που έχουν και στα σχολεία Μοντεσσόρι. Πήρα μπλε και κόκκινο χαρτόνι και έκοψα τετράγωνα ίδιου μεγέθους. Πήρα επίσης και φύλο φελλού και σχεδίασα πάνω του τα κεφαλαία γράμματα της Αλφαβήτου και με ένα κοπίδι τα έκοψα. Κόλλησα σε κόκκινο χαρτόνι τα φωνήεντα και σε μπλε τα σύμφωνα.
Όταν μαθαίνουμε στα μικρά μας τα γράμματα, δεν τα μαθαίνουμε όλα μαζί, αλλά ένα ένα! Τους δείχνουμε το γράμμα, το πιάνουμε με το ένα χέρι, το λέμε σαν ήχο και με το δάχτυλό μας ακουμπάμε και “γράφουμε” το γράμμα πάνω στον φελλό. Μετά το δίνουμε στο παιδί να το κάνει μόνο του. Αυτή είναι η πρώτη επαφή με το γράμμα. Μπορούμε να πούμε και διάφορες λεξούλες που ξεκινάνε από αυτό το γράμμα, μερικές αστείες για να γελάσουμε και αυτό! Την άλλη φορά του δείχνουμε το γράμμα που έχουμε μάθει και βλέπουμε και ένα καινούργιο! Όσο το παιδί έχει όρεξη να το κάνει, αν βαρεθεί, ή αν δεν δείχνει γενικά ενδιαφέρον, το αφήνουμε για λίγο αργότερα ή για μήνες αργότερα! Από μόνο του θα θέλει να ασχοληθεί με τα γράμματα και τότε, το παραθυράκι που είναι έτοιμο να μάθει, στο μυαλουδάκι του παιδιού μας, είναι ορθάνοιχτο και ρουφάει σαν σφουγγάρι
Λοιπόν, εμείς το έχουμε πάρει και ένα βήμα πιο πέρα αυτό το παιχνίδι με τα γράμματα και τα δύο παιδιά μαζί κάνουν ομάδα για να παίξουν όμορφα και να γελάσουν! Τι κάνουμε;
Αρχικά, βάζουμε τα γράμματα σε μια σειρά κάτω στο πάτωμα. Από πριν, έχω μαζέψει διάφορα (κάμποσα) αντικείμενα που ξέρω ότι έχουν πιάσει την γκάμα όλων των γραμμάτων καμιά φορά και 2-3 ανα γράμμα. Με λίγα λόγια, αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι, αλλά αργότερα βοηθούν και τα παιδιά σ’αυτό!
Τα βάζω σε ένα μπολ (τα αντικείμενα, όχι τα γράμματα) και τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν το κάθε αντικείμενο πάνω στο γράμμα από το οποίο ξεκινά το κάθε πράγμα. Δείτε τα δικά μας να πάρετε καμιά ιδέα και καλό παιχνίδι
Στα παιδιά αρέσει πολύ. Ειδικά όταν ο καθένας τους πάει και κάθεται πάνω στο γράμμα που ξεκινάει το όνομά του, ή όταν δεν έχουμε και καλά κάποιο αντικείμενο που να ξεκινάει από το Ππππ, οπότε πρέπει να βάλουμε έναν ποπό πάνω! Χαχα!
μαμά Λυδία
[divider]
Η Λυδία Θεοχάρη είναι η μαμά του Γιώργου και της Ναταλίας, μια full time μαμά!
Θα τη βρείτε στο mamalydia.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Μπραβο σου πολυ καλη προσαπθεια!!!Ενημερωθηκα κι εγω μεσω του νηπιαγωγειου για αυτο το συστημα και ενθουσιαστηκα.Εκει χρησιμοποιουν γυαλοχαρτο οπως εσυ το φελο καθως και πολλα άλλα υλικα(τσοχα,κλωστη κτλ) ωστε το παιδι να αναγωρισει πρωτα απο ολα το σχημα,Κλεινουν τα ματια και το πιανουν,το αισθανονται..Ουσιαστκα ειναι ενας τροπος να βιωσουν τα παιδια το γραμμα πριν το γραψουν-διαβασουν.Επισης αλλες ιδεες -φτιαχνουμε με χαρτοταινια το γραμμα στο πατωμα και τα παιδια το περπατουν-φτιαχνουν το γραμμα με τα σωματα τους καθως καποιο παιδι τους κατευθυνει για τις θεσεις και πολλα ακομα τετοια ευχαριστα και δημιουργικα παιχνδια με σκοπο να περασουν τα παιδια σταδιακα στην γραφη και την αναγνωση.