Κορίτσια (και αγορια), μετά από πολλές πολλές αναγνώσεις προβλημάτων, ιστοριών, σκέψεων κ.τ.λ., ήρθε η ώρα να παραθέσω και το δικό μου θέμα…
Η κόρη μου είναι 4 ετών και δεν «μιλάει». Μιλάει στο σπίτι (και σε πολύ οικεία περιβάλλοντα) πολύ καθαρά, κανονικότατα θα έλεγα, αλλά δε μιλάει πουθενά αλλού. Ντρέπεται «όλους τους κόσμους» μου λέει.. Δε μίλησε ολη τη χρονιά στο σχολείο, δεν απαντάει στη δασκάλα της όταν της ρωταει κάτι και στα παιδιά μιλαει κρυφά μόνο όταν δεν ακούει η δασκάλα. Κάθεται μόνη της ολη μέρα σε ένα τραπεζάκι και μόνο όταν βγαίνουν στην αυλή «ψιλοπαιζει».
Όταν καλούμε φίλους στο σπίτι , στην καλύτερη περίπτωση παίζει με τα παιδιά αλλά σχεδόν ποτέ δε μιλαει στους ενήλικες. Ότι κι αν της πουν κάνει σα να μην το άκουσε. Κάποιες φορές κουναει μόνο το κεφάλι καταφατικά ή αρνητικά.
Η διάγνωση της παιδοψυχολογου είναι επιλεκτική αλαλία, αλλά είναι πολύ μικρή για ψυχοθεραπεία. Εξάλλου δε της μίλησε ποτέ.
Έχει αντιμετωπίσει κανεις το ίδιο πρόβλημα;
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
γεια σας κοριτσια!! ειμαι 22 ετων σημερα και θα ηθελα να σας πω τη δικη μου ιστορια. ημουν ανεκαθεν ενα ιδιαιτερα ευαισθητο παιδι και εκλαιγα με το παραμικρο. στο σπιτι μιλουσα κανονικα αλλα σχεδον σε κανεναν εκτος σπιτιου, ουτε καν σε συγγενεις. οταν πηγα στο νηπιαγωγειο μιλουσα, ή μαλλον ψιθυριζα, ελαχιστα και σε λιγα ατομα. οπως και μια κοπελα παραπανω, κι εγω φοβομουν να μιλησω στη δασκαλα μου. μαλιστα θυμαμαι ξεκαθαρα πως οταν ηθελα νερακι, τουαλετα ή οτιδηποτε αλλο εκλαιγα σιωπηλα και ερχονταν τα αλλα παιδακια που με εβλεπαν, με ρωτουσαν μηπως θελω αυτο ή μηπως θελω το αλλο και απαντουσα θετικα ή αρνητικα με νοηματα. οταν πηγα στο δημοτικο συνεχισα τα ιδια αλλα σε βαθμο που δεν μιλουσα ή εστω ψιθυριζα ποτε! θυμαμαι πως ημουν πολυ καλη στα μαθηματα μου και η δασκαλα μου στην πρωτη και στη δευτερα ταξη ελεγε στους γονεις μου να μην ανησυχουν και πως θα περασει μονο του και θα αρχισω να μιλαω κανονικα! οι γονεις μου με ειχαν παει αν θυμαμαι καλα σε 3 παιδοψυχολογους οι οποιοι με εβαζαν να ζωγραφιζω, να παιζω διαφορα παιχνιδια κτλ.. (να σημειωσω πως μιλουσα σχεδον κανονικα στο φροντιστηριο αγγλικων). ωστοσο ο καιρος περνουσε και η κατασταση στο σχολειο παρεμενε η ιδια. οποτε οι γονεις μου με πηγαν πριν την τεταρτη δημοτικου στην αθηνα σε μια καταξιωμενη παιδοψυχιατρο οπου πηγαιναμε μια φορα το μηνα για καποιο χρονικο διαστημα. οταν ξεκινησα την τεταρτη δημοτικου ηρθε στο σχολειο μια καινουρια μαθητρια με την οποια γιναμε αμεσως αχωριστες γιατι με πλησιασε και μου εδειξε αμεσως ενδιαφερον παρα την απαθεια ή ακομη και τις κοροιδιες ορισμενων παιδιων απεναντι μου.. στο κοριτσακι αυτο μιλουσα κανονικα αλλα στην υπολοιπη ταξη η κατασταση δεν αλλαζε. μια καθηγητρια ερχοταν διπλα μου οταν εφτανε η σειρα μου να πω μαθημα και της ψιθυριζα την απαντηση στο αυτι. θυμαμα ξεκαθαρα πως περιπου στην εκτη δημοτικου ηθελα να μιλησω αλλα φοβομουν την αντιδραση των παιδιων στο γεγονος οτι θα αρχιζα ετσι ξαφνικα να μιλαω μετα απο τοσα χρονια "σιωπης". μια και μονο φορα μαλιστα απαντησα σε ερωτηση της δασκαλας μου (μονο οταν μου ειπε "ελενιτσα μου θα ηθελες να μας απαντησεις" και αφου περασαν μερικα λεπτα αναμονης) και την απαντηση μου ακολουθησαν χειροκροτηματα και φωνες απο την υπολοιπη ταξη. μολις τελειωσα το δημοτικο θελησα απο μονη μου να παω σε καποιο σπομακρυσμενο γυμνασιο ωστε να εχω διαφορετικους συμμαθητες και να μπορω να μιλαω χωρις να με κοιτουν με απορια ή θαυμασμο... ετσι και εκανα οποτε αρχισα να συμμετεχω κανονικα στο μαθημα, αν και γενικα ημουν πολυ σιωπηλη και "αθορυβη" στο συνολο της ταξης. και ετσι συνεχισα να ειμαι για τα υπολοιπα σχολικα μου χρονια, απαντωντας στις ερωτησεις των καθηγητων μου (κατα κυριο λογο) μονο οταν μου απηυθηναν τον λογο και οντας ιδιαιτερα σιωπηλη και σχεδον αμετοχη στο κοινωνικο συνολο υης ταξης, θα μπορουσε να πει κανει "ενα πολυ ντροπαλο παιδι". αυτο που θα συμβουλευα τους νεους γονεις απο την δικη μου εμπειρια θα ηταν να ζητουν αμεσα βοηθεια για το παιδι τους και να μην σταματουν παρα μονο οταν δουν αποτελεσματα στην πραξη γιατι με αυτον τον τροπο θα αντιμετωπιστει πιο ευκολα το θεματακι που αντιμετωπιζουν. :)
Εχω και εγω το ιδιο προβλημα με την κορη μου. Σημερα ειναι 7 ετων και δεν μιλαει καθολου στο σχολειο. Λεει πως φοβαται οτι τα παιδια της ταξης της θα το κανουν θεμα. Στο σπιτι και σε καποια συγκεκριμενα ατομα μιλαει κανονικα. Την πηγαμε σε παιδοψυχολογο αλλα του μιλησε κανονικοτατα και μου ειπε πως ενω θελει το παιδι να μιλησει εχει παγιδευτει απο μονο του και το μονο που μπορω να κανω ειναι να περιμενω. Μιλαει πολυ καθαρα και εχει πλουσιο λεξιλογιο. Ειναι πολυ καλη μαθητρια αν και δεν εχει ακουστει ποτε η φωνη της μεσα στην ταξη. Εγω λοιπον απλα της δινω το χρονο της και δεν της αναφερω καθολου το προβλημα.
Στο σχολείο της κόρης μου ένα κοριτσακι θα πάει 4η και κανείς δεν εχει ακούσει την φωνή της!!!! Στο σπίτι μιλάει κανονικά!!!!
Και η δικη μου κορουλα (το τριτο μου παιδακι) εκανε ακριβως το ιδιο.Φοβομουν οτι δεν θα μηλουσε ποτε στο σχολειο και οταν καποια στιγμη στο τελος της σχολικης χρονιας ειπε μια κουβεντα μονο στην δασκαλα της ειχαμε χαρες και πανηγηρια στο σχολειο.Ετσι περασε και η δευτερη χρονια στο νηπειαγωγειο,η παιδοψυχολογος μου ειπε ακριβως τα ιδια με σενα και ετσι περιμενα.....Στην πρωτη δημοτικου ηταν αλλο παιδι ειχε ανοιξει το στοματακι της και δεν ελεγε να σταματησει και ετσι συνεχιζει.Τωρα θα παει εκτη και ειναι η μασκοτ της ταξης..............Ευχομαι και η δικια σου κορουλα να κανει τα ιδια.....
Η παιδοψυχολόγος δεν ξέρει τι σου λέει. Ντροπή της! Υπάρχει τρόπος να βοηθηθεί το παιδί και από μικρότερη ηλικία ακόμα. Αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος ειδικός. Και σου το λέω από πείρα. Ψαξ'το περισσότερο! Μήπως είσαι Θεσσαλονίκη?
Αγαπητη μαμα, να ξεκινησετε συνεδριες με παιδοψυχολογο. Σε αυτες τις ηλικιες δε γινεται ψυχοθεραπεια οπως στους ενηλικες, αλλα χρησιμοποιουμε αλλα μεσα πχ παιχνιδι ωστε το παιδι να "ξεκουμπωθει" σιγα σιγα.αυτο που εχει μεγιστη σημασια ειναι το παιδι να νιωθει αποδεχτο κ να μην πιεστει. Επισης ο παιδοψυχολογος θα συνεργαστει με γονεις, δασκαλους κ γενικα με οσους εχουν αμεση επαφη με το παιδι κ θα σας καθοδηγησει. Ολα αντιμετωπιζονται αρκει να παρετε βοηθεια απο ειδικο.
Δεν ειναι μικρη για παρέμβαση. Υπαρχουν ειδικοι που ασχολουνται με αυτες τις ηλικιες μεσω παιγνιοθεραπειας κλπ. Ψαξτε το λιγο παραπάνω...
Δεν είναι μικρή για ψυχοθεραπεία. Συνήθως θέλει χρόνο, αλλά υπάρχει αποτελεσματικότητα. Χρειάζεται εσείς και το παιδί να συνεργαστείτε με τον ειδικό.
Εγω το ειχα παθει αυτο τριτη δημοτικου. Μιλουσα μονο σε 2 κοριτσια στο σχολειο, ποιημα θυμαμαι ελεγα στις γιορτες αλλα παραπερα δε μιλουσα. Θυμαμαι να ντρεπομαι σε τετοιο υπερβολικο βαθμο που δε ζητουσα στο σχολειο τιποτα. Για να καταλαβεις αν ηθελα τουαλετα την ωρα του μαθηματος περιμενα παντα το διαλλειμμα γιατι ντρεπομουν να ρωτησω τη δασκαλα. Η δασκαλα τοτε δε μας εξεταζε ποτε η δε ρωτουσε ποτε κατι την ωρα του μαθηματος, οποτε ηταν σαν να μην εχω ανταλλαξει την παραμικρη κουβεντα μαζι της ολη τη χρονια. Στο σπιτι μιλουσα κανονικα. Την επομενη χρονια αλλαξα σχολειο και συνεχισα το ιδιο βιολι τον πρωτο μηνα, μεχρι που ηρθε η ενημερωση των γονιων. Εκει ενας δασκαλος μου το ειπε στους γονεις μου, τους ειπε χαρακτηριστικα οτι ειμαι πολυ καλη αλλα θα ειναι πολυ ευχαριστημενος απο εμενα αν καταφερω να κανω φασαρια στην ταξη. Απο εκει αλλαξα εντελως. Δεν ξερω τι συνεβη, νομιζω πως καταρχην καταλαβα τι ηθελε να κανω, γιατι και οι υπολοιποι δασκαλοιελεγαν οτι ηθελαν να συμμετεχω, αλλα κανεις δε μου εξηγουσε πως να το κανω αφου ντρεπομουν τοσο πολυ. Αυτος νομιζω μου μιλησε στη γλωσσα των παιδιων και ηταν ξεκαθαρος. Ηξερα πως ειναι να κανεις φασαρια στην ταξη γιατι το εβλεπα απο τα αλλα παιδια και αφου αυτος ειπε οτι αυτο θα τον εκανε ευτυχισμενο λυθηκα γιατι ειχα την αποδοχη του. Επισης θυμαμαι να νιωθω καλα επειδη καποιος με παρατηρησε και ενδιαφερθηκε, γιατι ολοι οι αλλοι δασκαλοι το μονο που ειπαν ηταν καλο παιδι αλλα τοσο ησυχο που δεν το παρατηρεις. Ενιωθα οτι με κατεκριναν. Αυτος πρωτα ειπε μπραβο της ειναι πολυ καλη και μετα εκανε την “παρατηρηση“ του, που την εκανε ομως με τροπο που δεν ενιωσα τυψεις για αυτο που ημουν. Δεν ξερω αν σε βοηθαω, αλλα εμενα αυτο με βοηθησε. Η αποδοχη που πηρα απο αυτον τον ανθρωπο. Το να λες σε ενα ντροπαλο παιδι οτι ειναι ντροπαλο πιστευω οτι αντι να το βοηθησει το κουμπωνει περισσοτερο, γιατι σε αυτο το παιδι ο δασκαλος πρεπει αρχικα να του τονισει τι κανει καλα και οχι τι κανει λαθος. Αν βρεθει ανθρωπος να την επαινεσει στο σχολειο, αντι να την κατακρινει για το οτι ειναι ντροπαλη πιστευω οτι θα της δωσει την αυτοπεποιθηση που χρειαζεται, θα τον εμπιστευτει, θα νιωσει οτι καποιος τη νοιαζεται πολυ σχολειο και θα παρει οση ασφαλεια νιωθει και μαζι σας στο σπιτι. Εγω τον εγνωμονω ακομη και σημερα αυτον τον ανθρωπο γιατι μου αλλαξε ολη μου τη ζωη. Απο τοτε δεν ξαναγυρισα ποτε στα χρονια που ενιωθα ντροπαλη. Ο καλυτερος και ικανοτερος δασκαλος που γνωρισα ποτε.
Οταν η κόρη μου ήταν 3,5 ετών πήγε παιδικό σταθμό, όλη τη χρονιά οι δασκάλες τις μου έλεγαν οτι είναι πολύ ντροπαλή και οτι δεν συμμετέχει και πολύ στις δραστηριότητες. Στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή ήταν όλη την ώρα στην αγκαλιά της δασκάλας της και σιγοέκλεγε. Στο τέλος της χρονιάς η υπεύθυνη του παιδικού με κάλεσε και με ρώτησε " Συγνώμη το παιδί σας έχει λαλιά;" Τι εννοείτε της λέω. Να μου λέει, δεν έχουμε ακούσει την φωνή της καθόλου, μονο με νοήματα!!! Θα πρέπει να το ψάξετε !! Στο σπίτι μιλούσε κανονικότα εκτός σπιτιού σπάνια και μόνο με πολύ οικεία πρόσωπα. Πήγαμε σε δύο ψυχολόγους και η διάγνωση " επιλεκτική αλαλία"!! Άρχισα να ψάχνω, να διαβάσω να παραγγέλνω σχετικά βιβλία ( μόνο στα αγγλικά, ελληνική βιβλιογραφία ελάχιστη) Τον Σεπτέμβρη ξεκίνησε πάλι παιδικό και ταυτόχρονα παιχνιοθεραπίες με ψυχολόγους. Καμία πρόοδο! Τον Ιανουάριο την δέχτηκαν στο δημόσιο νηπιαγωγείο της περιοχής μας ως προνήπιο Μόλις ενημέρωσα τις νηπιαγωγούς για το πρόβλημα η ανταπόκριση και το ενδιαφέρον τους ήταν εκπληκτική! Έγιναν συναντήσεις συνεδρίες με την ψυχολόγο και τις νηπιαγωγούς και στον ενάμιση χρόνο που έμεινε εκει καταφέραμε να ψιθυρίζει με πολύ σιγανή φωνή ελάχιστες λέξεις στο αυτί της δασκάλας. Περάσαμε και επιτροπή απο το ΙΚΑ και μας είπαν οτι μπορεί να μην μιλήσει ποτέ στο χώρο του σχολείου. Σκεφτήτε οτι μόνο και μόνο πλησιάζοντας στο νηπιαγωγείο σταμάταγε να μιλάει και σε μένα μέσα στο αυτοκίνητο. Και έφτασε η ώρα να πάει πρώτη δημοτικού!!! Άγχος αγωνία αν θα μιλήσει!! Συννενοήσεις με την δασκάλα τον διευθυντή τι θα κάνουμε!! Την πρώτη μέρα μπαίνουν στην τάξη την ρωτάει η δασκάλα πως την λένε και ξαφνικά απλώς απαντάει με κανονική φωνή "Δανάη"!!! Το μεσημέρι που πήγα να τα πάρω έρχετε τρέχοντας ο γίος μου, δύο χρόνια μεγαλύτερος, φωνάζοντας " Μαμά μαμά η Δανάη μίλησε"!! Κλάμα εγω!! Φέτος τελειώσαμε την Τρίτη δημοτικού!! Πάντα σε συνεννόηση με τις δασκάλες της ώστε να της απευθύνουν τον λόγο, δεν είναι το παιδί που θα σηκώσει μόνη της το χέρι, αλλα πλέον συμμετέχει κανονικά. Εύχομαι να το ξεπεράσετε και εσείς!!!
Καλησπέρα , είχα περίπου το ιδιο πρόβλημα δλδ η μικρη μου καταλαβε οτι δεν μιλαει καθαρα και τα αλλα παιδια την κοροιδευαν και επαψε να μιλαει σε ολους μας . Στην αρχη την πηγα στον παιδιατρο που με συμβουλεψε να της δωσω τον χρονο της χωρις να δινω εμφαση ( να της απευθυνω τον λογο κανονικα κτλ ) δεν ειδα ομως καμια προοδο και με εστειλε σε παιδοψυχιατρο γιατι δεν μπορουσε να αναλαβει παιδοψυχολογος ηταν μολις 4 ετων . Επαθα σοκ μολις ακουσα παιδοψυχιατρο. Στην αρχη πηγα μονη μου να κανω ερευνα και μετα πηγαμε με τον ανδρα μου για μια δευτερη συνεδρια και μας εδωσε οδηγιες , στην τριτη συνεδρια πηγαμε και με την κυρια που τα φροντιζει μετα το σχολειο και μετα πηγα με την μικρη . Η ιστορια κρατησε περιπου 2 μηνες απο μια συνεδρια την εβδομαδα με διαφορους συνδιασμους : 1. εγω με την μικρη 2. εγω , ο ανδρας μου και η μικρη 3. εγω , η κυρια και η μικρη 4. και οι τεσσερις μαζι και παλι απο την αρχη . Η καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη. Καλη επιτυχια και μην στεναχωριεσαι πιστευω οτι ολα τα παιδια ειναι πανεξυπνα και το καθενα το δειχνει διαφορετικα !