Γιατί είναι υποχρεωτικό/έτσι πρέπει/είμαι αναγκασμένος-η
Τι μου το θυμήσατε τώρα…
Για να μην γίνω σκουπιδιάρης όταν μεγαλώσω
Γιατί το Πανεπιστήμιο είναι μετά το σχολείο.
Γιατί τελείωσαν οι διακοπές; (ειρωνικά)
Για να μην μείνω τούβλο/τενεκές ξεγάνωτος/ζώον όρθιο.
Έτσι κάνουν όλοι.
Γιατί δεν είμαι καθυστερημένο/βλαμένο για να μην πάω!
Για να παίρνω καλούς βαθμούς/να είμαι καλός μαθητής.
Για να εκτιμώ περισσότερο τα Σουκού (Σαββατοκύριακα).
Για να «περάσω» κάπου.
Για να γράφω τεστ και διαγωνίσματα.
Γιατί η γιαγιά μου από φέτος θα κρατάει το μωρό.
Για να μάθω γράμματα, του θεού τα πράματα.
Για να μάθω γράμματα –και καλά…
Εγώ θα πάω σε Ιδιωτική Σχολή, με σχολικό!
Γιατί εμείς δεν είμαστε Πακιστανοί/Γύφτοι/μαύροι να μην πηγαίνουμε.
Για να βρω μια καλή δουλειά όταν μεγαλώσω.
Για να σπάω τα νεύρα των δασκάλων και να βλέπω τα μούτρα τους.
Έλα ντε!…
Για να βλέπω τους φίλους μου/να παίζω με τα άλλα παιδάκια.
Γιατί τα παιδικά στην τηλεόραση είναι τα Σάββατα.
Για να μάθω να γράφω και να διαβάζω.
Για να με κοροϊδεύουν που είμαι κοντός/χοντρός/κουφός/ορφανός/ξένος.
Για να ξεκουράζεται η μαμά μου.
Έτσι, για να μου τη σπάνε με το που ανοίγω τα μάτια μου.
Για να ξεστραβωθώ και να μην μείνω στούρνος; (ειρωνικά)
Για να μην μένω συνέχεια σπίτι και δεν μπορούμε να αερίσουμε/ψωνίσουμε.
Γιατί έχει διάλειμμα που κάνουμε ό,τι θέλουμε.
Για να με καλούν οι φίλοι μου στο πάρτι τους.
Γιατί «γεννήθηκα για να πονώ και για να υποφέρω» (τραγουδιστά).
Γιατί; Γ… .., με μεγάλα γράμματα.
Οι παραπάνω είναι οι αυθεντικές αυθόρμητες απαντήσεις δεκάδων μαθητών όλων των βαθμίδων, τις οποίες έχω καταγράψει τα τελευταία 20 χρόνια.
Δεν περιλαμβάνονται ανάμεσά τους απαντήσεις που δόθηκαν μόνο μια φορά.
Η ερώτηση «Γιατί πάμε σχολείο;» προκαλεί άμεσα ενθουσιασμό στα 6χρονα, στιγμιαίο μπέρδεμα από τα 12χρονα και άνω και από θλίψη μέχρι χλευασμό στα 15χρονα και άνω.
Η πρώτη απάντηση είναι η συχνότερη.
Ο «βαθμός» πάρα πολύ συχνά κυριαρχεί ως ο κύριος στόχος της σχολικής ζωής.
Το σχολείο ως αποκλειστικό μέσον επαγγελματικής αποκατάστασης εδραιώνεται όλο και περισσότερο.
Ο «σκουπιδιάρης», ο «Πακιστανός», το «καθυστερημένο» κ.α. κυριαρχούν στις απαντήσεις όλο και συχνότερα., επίσης (…)
Ο εκφοβισμός είναι πανταχού παρών. Είτε ως μαθητής-θύμα είτε ως θύτης είτε ως παρατηρητής. Είτε ως ανήλικος είτε ως ενήλικος.
Θα μπορούσαμε να κάνουμε χίλιες δυο παρατηρήσεις πάνω στις απαντήσεις αυτού του μικρού δείγματος μαθητών.
Όπως ακριβώς, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, διατυπώνουμε χίλιες δυο θεωρίες και προσφέρουμε χίλιες δυο συνταγές, με αφορμή την έναρξη ή την λήξη της σχολικής χρονιάς.
Εδώ ας πρωτοτυπήσουμε. Ας μην αναλύσουμε σε οποιοδήποτε -έγκυρο ή μη- βάθος, ας αναφέρουμε σχεδόν λακωνικά κάποια από τα θέματα που αφορούν στην σχολική ζωή των παιδιών μας. Όπως και με τις απαντήσεις των μικρών ή μεγαλύτερων μαθητών, όποιος το επιθυμεί, ας εμβαθύνει μόνος –ή με κάποια βοήθεια:
Αλήθεια, Καλή Σχολική Χρονιά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, είπαμε;
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο