Γράφει η Μαρία Ι. Γυφτογιάννη για το www.greekteachers.gr
Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια πρ. Εργαστηριακή Συνεργάτης Τμ. Λογοθεραπείας, ΑΤΕΙ Πατρών
Κάθε παιδί αναπτύσσεται και ωριμάζει με διαφορετικό ρυθμό. Η σωστή ανάγνωση και γραφή είναι ουσιώδες εργαλείο για τη εκμάθηση της σχολικής ύλης που διδάσκετε στο σχολείο. Ένα παιδί που δυσκολεύεται στην απόκτηση των ικανοτήτων αυτών είναι δυνατό να εμφανίσει άγχος και αγωνία όταν νιώσει κατώτερο και καταπιεσμένο από το σχολικό περιβάλλον επειδή απλώς τυγχάνει να έχει μαθησιακές δυσκολίες που προέρχονται από τον διαφορετικό τρόπο επεξεργασίας των εξωτερικών ερεθισμάτων που αυτά τα χαρισματικά παιδιά χρησιμοποιούν. Η Sally Smith (Απόψεις, 1990) παρομοιάζει τον εγκέφαλο των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, με έναν πίνακα με διακόπτες όπου ο πίνακας αυτός έχει κάποια χαλαρά καλώδια τα οποία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο βραχυκυκλώνουν τη μάθηση.
Οι δάσκαλοι των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως περιγράφουν με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο τις δυσκολίες τους. Αν και οι παρατηρήσεις τους συχνά μοιάζουν με εκείνες των γονέων των παιδιών, παρόλα αυτά προσθέτουν πολλά επιπλέον στοιχεία που αφορούν τις δυσκολίες τους στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται. Οι παρατηρήσεις αυτές συνήθως αφορούν τις ικανότητες ανάγνωσης, γραφής και ορθογραφίας. Πολλά μπορούν να γίνουν για να αποφευχθούν τα παραπάνω εντάσσοντας τα παιδιά μέσα σε ένα σωστό σχολικό περιβάλλον όπου μπορούν να νιώσουν άνετα και να αναπτύξουν αισθήματα εμπιστοσύνης και αυτό-εκτίμησης. Για την επιτυχή εκπαίδευση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ακολουθούν κάποιες χρήσιμες συμβουλές:
Απαραίτητη είναι η δημιουργία κινήτρων για τη συμμετοχή των παιδιών αυτών μέσα στην τάξη και η συνεχής επιβράβευση των προσπαθειών τους!
Το σχολείο καλείται να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους η διδασκαλία στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες θα είναι πιο αποτελεσματική. Ίσως, χρειαστεί να αναθεωρήσει παραδοσιακές διδακτικές μεθόδους και αντιλήψεις. Ενδεχομένως, να χρειαστεί η λειτουργία της τάξης να εμπλουτιστεί με περισσότερη φαντασία και γνώση, καθώς το οφείλει στα παιδιά αυτά που μαζί με τους συμμαθητές τους θα αποτελέσουν τους αυριανούς πολίτες της χώρας μας.
«Όταν ο δάσκαλος αναγνωρίζει τα ταλέντα και σέβεται
την αξιοπρέπεια των μαθητών, η απόδοσή τους βελτιώνεται»
Scott Willis
πηγή greekteachers.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο