Από την επιστημονική ομάδα της Ρομποτεχνίας.
Καθημερινά, μεγάλος αριθμός παιδιών επισκέπτεται τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) προκειμένου να παρακολουθήσει το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες που προσφέρουν. Οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους σε καταρτισμένους εκπαιδευτικούς για να τα απασχολήσουν με έναν εναλλακτικό και δημιουργικό τρόπο. Παρόλα αυτά, πόσοι γνωρίζουν πραγματικά τι είναι η Δημιουργική Απασχόληση, η οποία έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας; Το παρόν άρθρο αποτελεί μια προσπάθεια αποσαφήνισης του όρου «Δημιουργική Απασχόληση» και της συμβολής του στην ανάπτυξη των παιδιών.
Η Δημιουργική Απασχόληση ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα στην εκπαίδευση. Μακριά από τη στείρα γνώση, τα παιδιά απασχολούνται με έναν τρόπο δημιουργικό και διασκεδαστικό. Είναι ένα εκπαιδευτικό μέσο με παιγνιώδη χαρακτήρα που βοηθά τα παιδιά στην πνευματική και φυσική τους ανάπτυξη, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφραστούν.
Πιο συγκεκριμένα, η Δημιουργική Απασχόληση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 έως 12 ετών. Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνει έχουν ως επίκεντρο τη δημιουργία. Προωθεί την ενεργή συμμετοχή των παιδιών, τη βιωματική μάθηση μέσα από τις εμπειρίες που προσφέρει και τις σύνθετες δεξιότητες σκέψης, θέτοντας προβλήματα τα οποία αυτά καλούνται να λύσουν.
Η Δημιουργική Απασχόληση έχει αναγνωριστεί πια ως προϋπόθεση για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών –και δικαίως– αφού, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, τα οφέλη της είναι πολλαπλά και ποικίλα. Ιδιαίτερα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας (αλλά όχι αποκλειστικά), οι δραστηριότητες που έχουν ως βασικό γνώμονα την ανάγκη του παιδιού για δημιουργία, μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
Αρχικά, τα παιδιά, μέσα από την ενασχόλησή τους με τις τέχνες, τη μουσική και την κίνηση, έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν, να εξερευνήσουν, να παίξουν αλλά και να μάθουν με έναν τρόπο διαφορετικό, πρωτότυπο και άκρως διασκεδαστικό. Δραστηριότητες όπως η ζωγραφική, οι κατασκευές, το θεατρικό παιχνίδι, τα μουσικοκινητικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια κλπ. συνεισφέρουν στην ανάπτυξη τόσο της λεπτής και αδρής κινητικότητας, όσο και της φαντασίας, της δημιουργικότητας, της ελευθερίας έκφρασης συναισθημάτων και φυσικά της έμφυτης ανάγκης του παιδιού για παιχνίδι.
Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνει η Δημιουργική Απασχόληση μπορούν να είναι ατομικές ή και ομαδικές. Μέσα από τις ατομικές δραστηριότητες, το παιδί γνωρίζει τον εαυτό του, ανακαλύπτει τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα του και παράλληλα αναγνωρίζει και ενισχύει τις αδυναμίες του, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Επιπροσθέτως, οι ομαδικές δραστηριότητες βοηθούν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς τα παιδιά συνεργάζονται, μοιράζονται συναισθήματα και ιδέες, μαθαίνοντας έτσι να λειτουργούν ως μέλη μιας ομάδας. Αποκτούν, συνεπώς, δεξιότητες αλληλεπίδρασης αλλά και επίλυσης προβλημάτων, εφόδια πολύ σημαντικά για το μέλλον.
Δεδομένων, λοιπόν, των παραπάνω και εκμεταλλευόμενοι αφενός την έμφυτη περιέργεια των παιδιών για τον κόσμο που τα περιβάλλει και αφετέρου τις άπειρες δυνατότητές τους, οι δραστηριότητες Δημιουργικής Απασχόλησης που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τις εκπαιδευτικούς της «Ρομποτεχνίας» έχουν ως κύριο στόχο την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού, σε γνωστικό αλλά και συναισθηματικό επίπεδο.
Στο τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) του εργαστηρίου εναλλακτικής μάθησης «Ρομποτεχνία» περιλαμβάνονται οι εξής δραστηριότητες:
πηγή oloigiatopaidi.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο