Τα μαθηματικά μπορεί να είναι δύσκολα, και ειδικά για τα άτομα με υψηλά επίπεδα μαθηματικού άγχους τα μαθηματικά συνδέονται με υψηλή ένταση, ανησυχία, φόβο. Αλλά τι κρύβεται πίσω από τον φόβο που οφείλεται στο μαθηματικό άγχος;
Το άγχος που έχουν τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος είναι ψυχολογικά επιφαινόμενο ή μήπως κρύβει από πίσω του την ενεργοποίηση άλλων σπλαχνικών συναισθημάτων, όπως αυτό του πόνου, με αποτέλεσμα το άγχος αυτό να είναι νευροβιολογικά απόλυτα κατανοητό;
Στα πιο πάνω ερωτήματα απαντάει μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο παγκόσμιο επιστημονικό περιοδικό PlosOne. Αυτή η έρευνα δείχνει πως τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος αυξάνουν την δραστηριότητα τους σε περιοχές που σχετίζονται τόσο με την ανίχνευση απειλών όσο και με την έκφραση του πόνου, κατά την διάρκεια αναμονής μιας επερχόμενης μαθηματικής διαδικασίας.
Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον εύρημα αυτής της έρευνας είναι ότι αυτή η ενεργοποίηση δεν εμφανίζεται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των μαθηματικών αλλά μόνο κατά την αναμονή.
Τα αποτελέσματα αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην νευροφυσιολογική εξήγηση του γιατί τα άτομα που πάσχουν από μαθηματικό άγχος τείνουν να αποφεύγουν τόσο τα μαθηματικά όσο και τις συσχετιζόμενες με τα μαθηματικά καταστάσεις. Κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την βεβιασμένη επιλογή θεωρητικών σπουδών σε μια εποχή που υπάρχει αύξηση της ζήτησης εργατικού δυναμικού στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.
Βιβλιογραφία:
Συγγραφή – Επιμέλεια Άρθρου
Υπ. Διδάκτωρας Ιατρικής ΑΠΘ – Κέντρο Νευροανάδρασης Βορείου Ελλάδος
πηγή psychology.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο