Όταν σκεφτόμαστε την ευημερία, συνήθως αναφερόμαστε στους ενήλικες και όχι στα παιδιά. Λογικό βέβαια, δεδομένου ότι τα παιδιά εξαρτώνται από τους ενήλικες. Η παιδική ευημερία ως πολυδιάστατη και ολιστική προσέγγιση, είναι μια δυναμική κατάσταση που ενισχύεται όταν τα παιδιά μπορούν να εκπληρώσουν τους προσωπικούς και κοινωνικούς τους στόχους και να έχουν αίσθηση της ευχαρίστησης από την επίτευξη των σκοπών τους. Η ευημερία «ανθίζει», από το πώς τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τον κόσμο γύρω τους σε διαφορετικούς τομείς της ζωής τους και δεν είναι απαραιτήτως συνώνυμη με την ευτυχία. Ας μην ξεχνάμε ότι το άγχος, η θλίψη ο θυμός είναι αναμενόμενες αντιδράσεις μέσα στη ζωή.
Η ευημερία μετράται και η σπουδαιότητα της μελέτης της μέσα από μετρήσιμα στοιχεία (δείκτες) έγκειται στο γεγονός ότι αν δεν μπορούμε να εξηγήσουμε ποιοι είναι οι παράγοντες και πώς, που επηρεάζουν την ευημερία των παιδιών, δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε για να τη βελτιώσουμε. Η δημιουργία δεικτών ευημερίας είναι σχετικά νέο φαινόμενο και μια προσέγγιση που υιοθετείται από μεγάλο αριθμό ερευνητών.
Σίγουρα, η ευημερία από την οπτική των παιδιών έχει μια άλλη διάσταση με διαφορετικές προτεραιότητες:
Η παιδική ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη του ανθρώπου και ταυτόχρονα καθοριστική για την προετοιμασία των κοινωνιών ώστε να είναι βιώσιμες και χωρίς αποκλεισμούς στο μέλλον.
(1o Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στην Παιδική ευημερία, Πάντειο Παν. 5-6 Ιουλίου 2019, Αναστασοπούλου Χαρίκλεια: Η παιδική ευημερία μέσα από προσδιοριστικούς δείκτες)
Χαρά Αναστασοπούλου
Λογοπαθολόγος-Λογοθεραπεύτρια
πηγή schooltime.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο