Ειλικρινά δεν ξέρω από πού να αρχίσω και πως να σας περιγράψω αυτό που μου συνέβη. Δεν πρόκειται για μαμαδίστικο θέμα, αλλά για μια γυναικεία υπόθεση. Ίσως σε πολλές από εσάς να φανεί από επιφανειακό ως και εκνευριστικό. Ελπίζω όμως να μην σταθείτε στις λεπτομέρειες, αλλά στην ουσία!
Από τότε που άρχισε να με απασχολεί η εμφάνισή μου, το ντύσιμό μου και η γενικότερη εικόνα μου, απέκτησα μια «ακριβή» αδυναμία στα αξεσουάρ και συγκεκριμένα στις τσάντες. Πριν από αρκετά χρόνια, πολύ προ παιδιού, άρχισα να αγοράζω πότε πότε κάποια designer κομμάτια που μου άρεσαν και έτσι σήμερα έχω μια αρκετά μεγάλη συλλογή. Οι τσάντες μου είναι το φετίχ μου, το κόλλημα μου και τις προσέχω σαν τα μάτια μου! Όχι. Μη φανταστείτε ότι έχω τόοοοοσο περίσσιο χρήμα να ξοδεύω για δαύτες! Απλώς έβαζα στόχο, έκανα αιματηρές οικονομίες και όταν το ποσό μαζευόταν αγόραζα το πολυπόθητο! Βέβαια αυτά τις καλές εποχές, γιατί τώρα πια έχω περιοριστεί πολύ. Η τελευταία μου αγορά έγινε όταν έμεινα έγκυος, δηλαδή το 2009.
Όπως λεει ο άντρας μου «πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι» (μπρρρ μακάβριο… αλλά έχει δίκιο). Έτσι μετά από αιματηρές και επίπονες οικονομίες κατάφερα και μάζεψα 700€ στον κουμπαρά μου. Τα μάζευα από το 2010 στερούμενη πολλά άλλα πράγματα (είπαμε, κόλλημα!), για να αγοράσω μια ακόμα τσάντα. Είχα καταλήξει στο ότι θα αγοράσω κάτι second hand για οικονομία, αλλά και γιατί ήθελα ένα vintage κομμάτι στη συλλογή μου.
Οπότε το online κατάστημα που επέλεξα ήταν σχεδόν μονόδρομος γιατί είναι ένα από τα γνωστότερα ηλεκτρονικά καταστήματα του είδους (αν πω ΤΟ γνωστότερο θα ακουστεί υπερβολή, αλλά δεν είναι ψέμα), πολυδιαφημισμένο με μεγάλη συλλογή (ενοικιάζει κιόλας τσάντες) και εγγύηση αυθεντικότητας. Οπότε όλες οι ενδείξεις ήταν θετικότατες.
Αφού λοιπόν έψαξα αρκετά αναμένοντας για κάποιους μήνες να διατεθεί στο site κάτι που να μου αρέσει, επιτέλους πριν δύο εβδομάδες εμφανίστηκε ένα πολύ όμορφο μικρό βραδινό τσαντάκι Chanel που κόστιζε περίπου όσο είχα μαζέψει. Μόλις το είδα είπα «αυτό είναι». Είχε λογική σχετικά τιμή για second hand, φαινόταν καλοδιατηρημένο από τις φωτογραφίες και έτσι με συνοπτικές διαδικασίες το αγόρασα. Την επόμενη μέρα το έφερε ο κούριερ στο σπίτι μου κι από κει ξεκινά η περιπέτεια!
Ειδική δεν είμαι, αλλά λόγω της μικρής μου εμπειρίας, μόλις πήρα το τσαντάκι στα χέρια μου άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Κάτι δεν μου πήγαινε καλά. Πολλές μικρές λεπτομέρειες (ή μάλλον ατέλειες θα τις έλεγα καλύτερα) που κανείς δεν θα πρόσεχε, εμένα μου έλεγαν ότι ήταν κάτι που ο οίκος Chanel ποτέ δεν θα έκανε! Σκεφτείτε το άλλωστε. Όταν μια τσάντα τους κοστίζει 3 ή 4 χιλιάδες ευρώ (αστρονομικά ποσά) ή ακόμα και 1500 ευρώ (μικρότερο αλλά και πάλι αστρονομικό) αν μη τι άλλο είναι τέλεια φτιαγμένη και άριστης ποιότητας. Οπότε όλες αυτές οι σχεδόν αδιόρατες τσαπατσουλιές μου φώναζαν ένα πράγμα στο μυαλό μου: Μαϊμού!!! Καλής ποιότητας, προσεγμένα υλικά, καλή κατασκευή αλλά όχι Chanel.
Καταλαβαίνετε τι σοκ και φρίκη έπαθα. Να έχω ξοδέψει τα ωραία μου λεφτάκια που μάζευα τόσο καιρό και να μου έρχεται στα χέρια η μαϊμού ο… βασιλιάς Julian; (Madagascar… αγαπημένη μαϊμού… δηλαδή λεμούριος)
Πριν συνειδητοποιήσω όλα τα παραπάνω έκανα ένα ΠΟΛΥ σημαντικό λάθος. Η τσάντα είχε πάνω πιασμένα σε έναν πλαστικό κρίκο κάποια ταμπελάκια με την επωνυμία και τα λογότυπα του καταστήματος. Μόλις τα είδε η κόρη μου άρχισε να τα τραβάει. Και για να γλιτώσω την ακριβή μου τσάντα από τα «νύχια» του περίεργου νηπίου μου, έκοψα τα ταμπελάκια και της τα έδωσα να παίξει. Μέγα λάθος.
Επιστρέφω λοιπόν στο σημείο που παθαίνω το σοκ! Αρχίζει να με πιάνει πανικός και ντροπή ταυτόχρονα (γιατί ντρεπόμουν να πω στον άντρα μου τι έπαθα) αλλά σκέφτομαι ότι δεν μπορεί αυτό το κατάστημα αυτού του διαμετρήματος να μου πούλησε μαϊμού τσάντα. Συγκρατούμαι και πριν τους πάρω τηλέφωνο αρχίζω να googlάρω μανιωδώς. Με τα πολλά διαπιστώνω ότι αυτό το σχέδιο δεν υπάρχει πουθενά και σε κανένα online reference library και ποστάρω το listing του καταστήματος στο ‘Authenticate my Chanel’ thread του www.thepurseforum.com («τεράστιο» blog και forum για τσάντες και τσαντομανείς σαν εμένα)!
Λίγο μετά έρχεται η επιβεβαίωση αυτού που φοβόμουν: bad bad fake!!
Καλώ το κατάστημα τηλεφωνικά τους λεω τι συμβαίνει. Να πω εδώ ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε περάσει καθόλου από το μυαλό μου ότι ήξεραν τι μου πούλησαν και πίστευα ότι και αυτοί την είχαν πατήσει, όταν με τη σειρά τους αγόρασαν το τσαντάκι από την αρχική του ιδιοκτήτρια χωρίς να καταλάβουν ότι είναι fake. Από την τροπή όμως που πήραν τα πράγματα, άνετα θα μπορούσε κανείς να βγάλει το συμπέρασμα ότι όχι μόνο ήξεραν τι πούλησαν, αλλά το έχουν ξανακάνει πολλές φορές κιόλας!
Αρνήθηκαν ότι το τσαντικό είναι πλαστό, επέμεναν ότι κάνω λάθος και ότι βασίζω τα συμπεράσματά μου σε λάθος στοιχεία. Υποστήριζαν ότι καθώς πρόκειται για πολύυυυ παλιάααα vintage τσάντα, οι λεπτομέρειες στην κατασκευή ήταν διαφορετικές εκείνα τα χρόνια και γι’ αυτό με ξενίζουν. Προσπάθησαν να αποφύγουν την επίσκεψη στο κατάστημα Chanel που τους πρότεινα να κάνουμε για να μας πουν και οι ειδικοί την γνώμη τους, με το επιχείρημα ότι και να αποφανθούν αυτοί ότι πρόκειται για μαϊμού δεν σημαίνει ότι είναι, γιατί οι υπάλληλοι δεν είναι αυθεντίες αλλά απλοί εργαζόμενοι που δεν έχουν περάσει καν σεμινάριο για να εξοικειωθούν με τα προϊόντα.
Τελικά αφού είδαν κι απόειδαν δέχτηκαν να πάρουν το τσαντικό πίσω, αλλά με τη δικαιολογία ότι είχα αφαιρέσει τις ταμπέλες τους (το ζονκ που σας έλεγα ότι έκανα) δεν δεχόντουσαν να επιστρέψουν τα χρήματα αλλά θα μου έδιναν μια πίστωση για να αγοράσω κάτι άλλο. Δεύτερο σοκ και φρίκη! Δεν ήθελα τίποτε άλλο από το μαγαζί τους, πόσο μάλλον τώρα που κατάλαβα ότι πουλάνε μαϊμούδες!!!
Για να μην σας τα πολυλογώ, μην ξέροντας πως να το χειριστώ επικοινώνησα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή που ήταν πολύ ευγενικοί και εξυπηρετικοί.
Με συμβούλευσαν
α) να δηλώσω την απαίτησή μου και τα επιχειρήματα μου στο κατάστημα γραπτώς (ακόμα και με e-mail) και
β) να βρω έναν επίσημο τρόπο να αποδείξω ότι η τσάντα δεν είναι αυθεντική.
Το πρώτο το είχα ήδη κάνει χωρίς φυσικά να λάβω γραπτή απάντηση. Το δεύτερο ήταν πιο δύσκολο γιατί στα καταστήματα Chanel έχουν ένα «destroy fakes» policy και δεν υπήρχε περίπτωση να μου δώσουν κάτι γραπτώς, αλλά υπήρχε και το ενδεχόμενο να μου κρατήσουν την τσάντα και να την καταστρέψουν ως fake. Το είπα στον Συνήγορο αυτό και μου είπαν να στείλω αρχικά το mail και αν το κατάστημα παρουσίαζε μεγάλη επιμονή στην άρνηση επιστροφής χρημάτων, να πάω να κάνω επίσημη καταγγελία.
Τελικά δεν χρειάστηκε γιατί, μετά από τις συμβουλές και των κοριτσιών στο Purse Forum, έκανα το εξής: απευθύνθηκα σε έναν third party authenticator. Υπάρχουν πολλοί online (www.mypoupette.com, www.authenticate4u.co.uk και άλλοι..) και τα reports τους γίνονται αποδεκτά από μεγάλα ηλεκτρονικά πολυ-καταστήματα όπως το eBay και το Amazon ή υπηρεσίες όπως το PayPal προκειμένου να αποζημιωθούν πελάτες τους που έπεσαν θύματα απάτης όπως εγώ.
Έβγαλα την τσάντα πολλές φωτογραφίες σύμφωνα με τις οδηγίες και τις έστειλα για ένα e-mail evaluation, όπως ονομάζεται, που κοστίζει 7 ευρώ και δίνει μονολεκτική σχεδόν απάντηση: authentic/not authentic (αλλά εμένα μου αρκούσε)!
Μετά από δύο μέρες πήρα την οριστική απάντηση ότι η τσάντα είναι not authentic.
Έστειλα το evaluation στο κατάστημα και τους δήλωσα τηλεφωνικά την πρόθεσή μου να τραβήξω το πράγμα στα άκρα προκειμένου να πάρω τα χρήματά μου πίσω. Αρχικά αντέδρασαν άσχημα, αρνούμενοι να αποδεχτούν το report (ενώ θα έπρεπε κανονικά να συνεργάζονται οι ίδιοι με τέτοιους authenticators, όπως όλοι οι μεγάλοι second hand retailers του πλανήτη) αλλά στο τέλος, υποθέτω επειδή πείστηκαν για τις σοβαρές προθέσεις μου, πήραν τη μαϊμού τους πίσω και μου επέστρεψαν τα χρήματα!
Σαφώς και δεν παραδέχτηκαν την «απάτη» και δεν ζήτησαν καν συγνώμη για την ταλαιπωρία που μου προκάλεσαν. Αν υποθέσουμε δε ότι κι εκείνοι είχαν πιαστεί κότσοι και δεν είχαν καταλάβει ότι αγόρασαν και μετα-πούλησαν μια μαϊμού, ο τρόπος που το χειρίστηκαν ήταν κάκιστος και αντιεπαγγελματικός. Από ένα σημείο και μετά, όσο πιο πολύ καταλάβαιναν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να με πείσουν να κρατήσω την τσάντα ή να πάρω το πιστωτικό και να κλείσει το θέμα, τόσο πιο επιθετικοί και αγενείς γίνονταν. Όμως όπως και να’ χει εγώ πήρα τα λεφτάκια μου πίσω. Οπότε τέλος καλό όλα καλά.
Τώρα θα μου πείτε: «ρε κοπελιά, τρελή είσαι που πας και δίνεις τόσα χρήματα για μια τσάντα;» και θα σας απαντήσω: «ο καθένας με τη λόξα του και κατά πως την παλεύει»! Δείτε το και αλλιώς. Άλλοι ξοδεύουν απίστευτα ποσά για ένα iPhone ή ένα super duper tablet! Εγώ κάνω κέφι να τα «επενδύω» σε ακριβές τσάντες (που άλλωστε θα τις κληρονομήσει η κορούλα μου.. ενώ το iPhone..!) 🙂
Ελπίζω να μην σας κούρασα. Βρήκα ευκαιρία να το βγάλω από μέσα μου. Και ίσως βοηθήσω μελλοντικά κάποιες από εσας που μπορεί να πάθετε κάτι αντίστοιχο…
Μαμά Ιωάννα
[divider]
Έχεις μια απορία, μια ερώτηση, μια ιστορία;
Μπορείς να τη στείλεις στο eimaimama@gmail.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Apisteyto!!! Epatha akrivws to idio me tsanta allou oikou! Den exw kinhthei nomika akomh alla pistepse me exw skopo na tous to kleisw giati fysika kai to kanoun skopima! Oso gia thn kuria pou tous uperaspizetai edw tha ths apantousa analoga pou trwne ta lefta tou kosmou etsi alla de tha anarththei pote to sxolio mou! Tha to vroun omws me toses katares pou exoun faei apo toso kosmo ;)
Αγαπητή κυρία Ανθή, τελευταίο σχόλιο από πλευράς μου επειδή τείνει να γυρίσει σε προσωπικό επίπεδο η "κουβέντα" και δεν είναι του χαρακτήρα μου να εμπλέκομαι σε μικροπρέπειες. Λοιπόν, δεν ξέρω αν έχω μύγα και μυγιάζομαι, αλλά εκφράστηκα όπως θεώρησα δέον για τους λόγους που ανέφερα. Υπερτόνισα ότι δε γνωρίζω τι συνέβη στην προκειμένη περίπτωση και δεν απέκλεισα τίποτα. Επίσης, όποιον θέλετε πιστεύετε. Σε ελεύθερη χώρα ζούμε, δημοκρατία έχουμε κ.λπ. και εφόσον θεωρείτε ότι με βάση το κείμενο και τα σχόλιά μου μπορείτε να βγάλετε το πόρισμα που βγάλατε, δικαίωμά σας. Εγώ θα ήθελα περισσότερα στοιχεία για να πάρω θέση. Σίγουρα πάντως δεν θα έκανα "επίθεση" σε όποιον έχει διαφορετική άποψη από αυτή με την οποία συντάσσομαι. Εν πάσει περιπτώσει όμως, μίλησα για δυσφήμιση. Αν είστε νομικός, μπορείτε να επιχειρηματολογήσετε για το αντίθετο. Κατ' εμέ, εφόσον εξακολουθεί να υπάρχει το κείμενο, όχι μόνο η εταιρεία δυσφημίστηκε αλλά συνεχίζει να δυσφημίζεται. Δεν είναι απειλή, πραγματικότητα είναι.
Δεν εχω καταλαβει ποιο ειναι το καταστημα αλλα ολο αυτο το μπλα μπλα μπλα της δικηγορου με κανει να πιστευω οτι προσπαθει να δικαιολογησει αδικαιολόγητα με μια μικρη ελλαχιστη δοση απειλης? Αυτο με κανει να πιστευω οτι εχει μια μυγουλα που μυγιαστηκε. Επισης να ρωτησω κι εγω: αφου οι σανελ ειναι ασχετοι και οι ανεξαρτητοι εκτιμητες δεν ειναι εγκυροι αρα μονο ο δικος σας λογος ειναι οκ. Γιατι παρακαλω; Κοπελια σορυ αλλα αν ειχα τοσα λεφτα να ξοδεψω δεν θα ρισκαρα μεταχειρισμενα.. Θα πηγαινα στο επισημο μαγαζι να αγορασω καινούριο να εχω και το κεφαλι μου υσηχο. Σορυ, αλλα καλα να παθεις.
Βρε φίλη, σε καταλαβαίνω, αλλα δεν σ´ αρέσει να μπαίνεις στους οίκους και να ψωνίζεις, να αγγίξεις, να μυρίζεις? παρήγγειλες απο κει chanelακι? ε ποτέ! Ξέρεις πόσες την πάτησαν σαν κι εσένα? και κάνουν μπαμ για μη authentic ! Μπράβο σου πάντως που το συνεχισες, είναι εγκληματίες!
Κυρία Νίνα καλησπέρα σας, ακριβώς επειδή γνωρίζω τους ανθρώπους που διαχειρίζονται το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα θεώρησα χρέος μου να απαντήσω. Δεν είναι επαγγελματικό το θέμα, αλλά ηθικό. Τα συγκεκριμένα παιδιά από άποψη και μόνο δεν θα πουλούσαν μαϊμούδες. Λάθη φυσικά μπορεί να γίνουν. Ξέρετε, στο Ιντερνετ γράφεται κάτι, αναπαράγεται, ξαναγράφεται αλλοιωμένο και εν ολίγοις η τρίχα κάποια στιγμή γίνεται τριχιά. Αν δεν προλάβει κανείς κάτι εν τη γενέσει του συνήθως γιγαντώνεται και τερατώνεται. Μπορεί κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με το κατάστημα να βγει αύριο να υπερθεματίσει ότι διακινούνται μαϊμούδες, έτσι για να γράψει κάτι. Στα διαδικτυακά στέκια αυτό είναι πολύ σύνηθες. Δεν πιάνομαι από μία κουβέντα δηλαδή, δεν είναι τόσο απλό. Είναι πολύ πιθανό να "πιαστούν" άλλα blogs από το συγκεκριμένο θέμα, να πάρει έκταση και να βρεθεί χωρίς λόγο και αιτία να έχει ένα κατάστημα την ταμπέλα του "fake" με ολέθρια αποτελέσματα. Δεν μπορούσα να μην τοποθετηθώ, λοιπόν. Φυσικά σέβομαι την άποψή σας σχετικά με αυτό, σκεφτείτε όμως τι θα γινόταν αν κάποιος διέρρεε για το Χ μεγάλο κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών ότι τα προϊόντα του είναι ψεύτικα. Κανείς δεν θα έψαχνε να δει τελικά τι έγινε κι αν είναι αλήθεια. Θα έμενε η ρετσινιά και τέλος. Είχατε ακούσει τη φήμη που είχε κυκλοφορήσει για το κατάστημα της Louis Vuitton Κηφισιάς; Φυσικά και ήταν ανυπόστατη, πόσος κόσμος όμως το αναπαρήγαγε και πόση πελατεία έχασαν χωρίς λόγο; Επιστρέφοντας στο περιστατικό της Ιωάννας, δεν το θεώρησαν σοβαρό θέμα για να ζητήσουν τη συνδρομή μου (επικοινώνησα πριν μαζί τους και εξακολουθούν να είναι πεπεισμένοι ότι δεν πωλήθηκε ψεύτικο αντικείμενο). Σε τόσους ενατοντάδες ή και χιλιάδες κόσμο που έχει πάρε δώσε μαζί τους, να υπάρχουν και ορισμένοι καταναλωτές μη ευχαριστημένοι είναι αναμενόμενο. Σημειώνω ότι κάποτε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας, είχαμε δεχτεί "έλεγχο" από την ίδια την Prada και πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε. Αν ζητηθεί από δημόσια αρχή υπάρχουν τα στοιχεία αυτά.
Σας ευχαριστώ πολύ και για τη δεύτερη απάντησή σας. Αυτή με άφησε απολύτως ικανοποιημένη. Το αρχικό σας σχόλιο ήταν η απάντηση που δε θα ήθελα να πάρω ως καταναλωτής. Πέρα από τα καθαρά νομικά και ποιος φταίει και ποιος δε φταίει, πολύ σημαντική είναι και η αίσθηση που μένει στο τέλος στον πελάτη. Κι εγώ όταν έχω ένα πρόβλημα με ένα προϊόν περιμένω να με ακούσουν, να με ρωτήσουν που βασίζω τις υποψίες μου, να με ευχαριστήσουν για την επισήμανση μου και να προσπαθήσουν να με διευκολύνουν ασχέτως αν στο τέλος ικανοποιηθούν όλες μου οι απαιτήσεις, μερικές ή καμμία. Το after sales είναι πολύ σημαντικότερο από την ίδια την πώληση. Αυτό το τελευταίο (ήπιο) σχόλιο σας στα δικά μου τα αυτιά ήταν μια πολύ καλή διαφήμιση της εταιρείας που συνεργάζεστε.
Σας ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου για τα καλά σας λόγια. Θα μπορούσα να κάνουμε μεγάλη κουβέντα για όλα τα θέματα αλλά δυστυχώς δεν είναι κατάλληλος ο χώρος, θα μένατε έκπληκτη με το τι συμβαίνει γύρω μας. Καλό απόγευμα σας εύχομαι!
Κοιτα, αν κι επαθα τραλαλα με το αρθρο λογω τρελης αφραγκιας και επειδη γενικα δεν ειμαι καθολου καταναλωτικο ον, το αντιθετο μαλιστα, (για να αγορασω κατι πρεπει πρωτα το προηγουμενο να εχει γινει κουρελι) εχω να πω οτι αν οι τσαντες σου ειναι σε καλη κατασταση και οντως αυθεντικες, τοτε ειναι επενδυση. Και μ αυτη τηλογικη, αξιζει μηνυση ο οποιοσδηποτε πουλαει μαιμουδες, μμγιατι δε μας περισσευουν για να μας κοροιδευουν κιολας....
Καλησπέρα σας, αν μου επιτρέπετε να παραθέσω με τη σειρά μου ένα σχόλιο: Το συγκεκριμένο κατάστημα στο οποίο αναφέρεστε και το οποίο "φωτογραφίζετε" (άρα είναι σαν να λέτε κανονικά την επωνυμία του) λειτουργεί πολλά χρόνια και έχει άριστες κριτικές, εξ ού και η προβολή που έχει δεχθεί. Πουλάει μεταξύ άλλων και μεταχειρισμένες τσάντες, ιδιωτών. Οι ιδιοκτήτες γνωρίζουν το αντικείμενο καλά, αλλιώς, αν πουλούσαν fake πράγματα δηλαδή, οι καταγγελίες θα έδιναν και θα έπαιρναν και φυσικά θα είχε κλείσει από καιρό ή θα είχε φάει μηνύσεις μιας και η αξία των προϊόντων δεν είναι αμελητέα. Σας διαβεβαιώ, δεν έχει υπάρξει έως σήμερα ΟΥΤΕ ΕΝΑ τέτοιο κρούσμα. Τη συγκεκριμένη περίπτωση τη δική σας δεν τη γνωρίζω. Προσωπικά δε μου λέει κάτι κάποιος τρίτος ανεξάρτητος authenticator, ο οποίος μόνο με φωτογραφίες έβγαλε πόρισμα. Δε γνωρίζω ούτε τι συμφέροντα υπηρετούνται ούτε πώς λειτουργεί το σύστημα. Ομοίως δεν έχω και πολλή εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους των καταστημάτων αυτών καθότι δεν νομίζω να έχουν περάσει ΟΛΟΙ από εκπαίδευση αναγνώρισης vintage κομματιών. Ανεξαρτήτως της σχέσης μου με το κατάστημα γνωρίζω περίπτωση που κάποιος πήγε μία καραμαϊμού τσάντα για επισκευή (αλλαγή φερμουάρ) σε υπερ-γνωστο οίκο και το άλλαξαν κανονικά χωρίς να επισημάνουν το ... πρόβλημα. Εφόσον το κόστος της τσάντας είναι τέτοιο, εγώ προσωπικά, θα έστελνα κανονικά την τσάντα στη Γαλλία και θα ζητούσα επίσημη γνωμάτευση. Κανείς δεν καταστρέφει ξένα πράγματα πολλώ δε μάλλον αν είναι ιδιοκτησίας άλλου ατόμου. Αν πάλι το κατέστρεφαν, αν μη τι άλλο θα ενημέρωναν, οπότε ο Συνήγορος του καταναλωτή, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα είχαν αδιάσειστα αποδεικτικά για να βασίσουν ενδεχόμενο dispute. Αν δεν θέλετε ή δε μπορείτε να τη στείλετε Γαλλία απλά επιμένετε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω. Δεν μπορώ να αποκλείσω την πιθανότητα να έπεσε θύμα το κατάστημα από κάποιον επιτήδειο. Αυτό έχει συμβεί και στο, μεγαλύτερο ίσως παγκοσμίως, αντίστοιχο κατάστημα, το fashionph.... (να μην κάνω και διαφήμιση). ΝΑ ΓΕΝΙΚΕΥΕΤΕ όμως καταλογίζοντάς τους ότι διακινούν μαϊμούδες είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, αθέμιτο και μπορεί να συνιστά συκοφαντική δυσφήμιση και μάλιστα διά του τύπου με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θα παρακαλούσα λοιπόν θερμά να βελτιώσετε τη διατύπωση του κειμένου κατά τρόπο ώστε να μη θίγεται το κατάστημα και φυσικά να τους δώσετε βήμα να απαντήσουν, όπως ορίζουν οι δημοκρατικές αρχές, αλλιώς δίνετε κίτρινη χροιά στο άρθρο, η οποία φυσικά γίνεται ακόμη κιτρινότερη από ορισμένα σχόλια ανωνύμων χρηστών. Ευχαριστώ
Εγώ που είμαι άσχετη με το θέμα, δεν κατάλαβα φυσικά ποιο κατάστημα είναι. Αλλά, μου έχει συμβεί πολλές φορές παλιότερα -γιατί τώρα πια δεν τα αφήνω όλα να πέφτουν στο κενό - να εξαπατηθώ, να το καταλάβω και να με βγάζουν τρελή. Επειδή, τότε δε με ένοιαζε, έλεγα έλα μωρέ έχασα και 50, 100 ή δεν ξέρω τι ευρώ και άντε να το αποδείξω. Και δεν το προχωρούσα. Ακόμη και σήμερα πολλοί δεν το προχωρούνε. Πήρα πρόσφατα να κάνω καταγγελία και μου είπαν οι αρμόδιοι πως δεν αρκεί να είναι προφορική, αλλά τη θέλουν γραπτώς. Όταν είπα εντάξει ανακουφίστηκαν και ρώτησα γιατί χάρηκαν τόσο που θα την έκανα και γραπτώς και μου εξήγησαν πως οι περισσότεροι δε θέλουν να καταγγείλουν τα συμβάντα γραπτώς και άρα οι καταγγελίες αυτές πέφτουν στο κενό. Το ότι δεν έχει γίνει λοιπόν άλλη καταγγελία για το συγκεκριμένο κατάστημα εμένα δε μου λέει τίποτα και δεν αποτελεί κίνητρο να μην πιστέψω τη μαμά που ανέφερε το συμβάν. Το γεγονός πως βλέπω κάποιον που δε δηλώνει για ποιο λόγο τον θίγει τόσο η προβολή αυτού του θέματος, να προσπαθεί να αλλοιώσει την εικόνα που μας πέρασε η Ιωάννα, με κάνει να έχω ακόμη μεγαλύτερες επιφυλάξεις για το κατάστημα αυτό (που δεν το γνωρίζω). Τώρα αν θέλει το κατάστημα να απαντήσει, μπορείτε να τους το μεταφέρετε εσείς (αφού μάλλον τους γνωρίζετε) και να απαντήσουν και οι ίδιοι. Δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να είμαστε και δαρμένοι και να απολογούμαστε.
Επίσης ήθελα να σας πω ότι η αρνητική εικόνα που μου δημιουργήθηκε για την εταιρεία είναι όχι εξαιτίας των όσων είπατε εσείς ή η Ιωάννα, αλλά επειδή επέστρεψαν λεφτά γκρινιάζοντας. Αν είσαι 100% σίγουρος ότι δε φταις, δεν επιστρέφεις λεφτά. Αντιθέτως στέλνεις και ένα εξώδικο στην Ιωάννα για να την προειδοποιείς για ό,τι χρειάζεται (π.χ. ότι σε περίπτωση δυσφήμισης θα κινηθείς εναντίον της νομικά...ό,τι προβλέπει τέλοσπάντων η νομοθεσία για να προστατευτείς). Όταν έχεις κάνει το λάθος (με δική σου ή όχι υπαιτιότητα) και δε θέλεις να το παραδεχτείς, επιστρέφεις το ποσό και ταυτόχρονα στέλνεις και ένα δωράκι στον πελάτη για την ταλαιπωρία που του προκάλεσες, για την αποκατάσταση της σχέσης σας (όπως θες πες το). Η εταιρεία δεν έκανε τίποτα από τα δύο και γι΄αυτό το λόγο μου δημιούργησαν κι εμενα αρνητική εικόνα. Δεν επιστρέφει κανείς σωστός επαγγελματίας λεφτά λέγοντας "Δε φταίω, αλλά άντε πάρτα πίσω". Κάπως το φτιάχνεις. Κάπως δηλώνεις τη λύπη σου για το συμβάν.
Κυρία Νίνα καλημέρα σας, δεν είμαι "φίλη" του καταστήματος, Νομική Σύμβουλός τους είμαι, όμως γράφω όχι με την ιδιότητά μου αυτή αλλά ως μαμά/ αναγνώστρια - φίλη του blog (εφόσον ούτε γνωρίζω την υπόθεση ούτε είμαι εξουσιοδοτημένη να μιλώ εκ μέρους τους) και λάτρης των επώνυμων τσαντών. Δεν έχω λόγο στην πολιτική του καταστήματος, γνωρίζω όμως πόσες απάτες με τσάντες έχουν συμβεί εις βάρος τους έως τώρα (και δεν θα ήθελα να επεκταθώ επειδή εκκρεμούν δικαστήρια αλλά και επειδή δεν είναι της παρούσης). Επίσης, έχω μάθει να είμαι εξαιρετικά επιφυλακτική σε ότι ακούω και διαβάζω ειδικά όταν πρόκειται για έναν χώρο με έντονο ανταγωνισμό. Για να είμαι ειλικρινής, εφόσον της επέστρεψαν τα χρήματα, δε βλέπω πού έγκειται το πρόβλημα. Στη γκρίνια; Επίσης δε βλέπω πού είναι η "χασούρα" της κοπέλας ειδικά σε σχέση με τη ζημία που υφίσταται το κατάστημα με τέτοιου είδους δυσφήμιση, Δεν αποκλείω, ούτε απέκλεισα και πριν το ενδεχόμενο να υπάρχει αλήθεια στα λεγόμενα της Ιωάννας, τη ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ κατέκτρινα. Ειδικά η φράση "πόσο μάλλον τώρα που κατάλαβα ότι πουλάνε μαϊμούδες!!!" είναι επιεικώς δυσφημιστική και τοποθετεί ένα αξιοπρεπές κατάστημα στο ίδιο καλάθι με όσους πουλούν μαϊμούδες στο Σύνταγμα. Από εκεί και πέρα και επειδή έχω εργαστεί και στο Ευρωπαϊκο Κέντρο Καταναλωτή επικροτώ κάθε βάσιμη καταγγελία και έχω διαχειριστεί προσωπικά πάμπολες τέτοιες. Παρεμπιπτόντως, ο έγγραφος τύπος λογικό είναι να απαιτείται, παραλείψατε όμως να αναφέρετε ότι αν επιθυμεί ο καταναλωτής τα στοιχεία του παραμένουν απόρρητα, άρα πρακτικά η καταγγελία γίνεται και ανώνυμα. Κλείνοντας να πω ότι εσείς έχετε ήδη πειστεί για τη βασιμότητα των ισχυρισμών της Ιωάννας, άρα η δυσφήμιση που ανέφερα είναι αυταπόδεικτη. Για ποιο λόγο τώρα δεν κινήθηκαν τότε νομικά εναντίον της Ιωάννας δε γνωρίζω αλλά στα καλά καθούμενα να αρχίσουν να στέλνουν εξώδικα σε όποιον επιστρέφει μία τσάντα δεν είναι και πολύ συνηθισμένο. Δικαίωμα του καταναλωτή είναι να επιστρέψει ένα προϊόν γενικά, δεν έχω δει όμως από την καταναλωτική μου εμπειρία σε κάποιο μαγαζί να επιστρέφονται χρήματα έτσι απλά. Όταν δε, κατηγορείς κάποιον έμπορο ότι σου πουλάει μαϊμούδες, ε, η σχέση έχει διαταραχθεί ανεπανόρθωτα εκατέρωθεν, οπότε νομίζω πως το όποιο follow up είναι περιττό. Να επαναλάβω ότι όλα αυτά είναι προσωπικές μου απόψεις και όχι του καταστήματος.
Αγαπητή κ. Γαληνού, ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας. Δεν το γνώριζα ότι οι καταγγελίες μπορούν να είναι ανώνυμες, δε μου το είπαν και δεν αναρωτήθηκα. Ευχαριστώ για αυτή την πολύ χρήσιμη πληροφορία. Εμένα η δυσαρέσκειά μου ως προς το κατάστημα έχει να κάνει με την πολιτική που εφάρμοσαν ως προς την επιστροφή του προϊόντος. Επίσης υποψιάστηκα ότι είστε δικηγόρος, από το γεγονός ότι πιαστήκατε από μία φράση (και καλά κάνατε). Η Ιωάννα μπορεί να μην έχει ξαναμπλέξει με νομικά για να ξέρει πως το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι απλή περιγραφή των γεγονότων και οποιοσδήποτε άλλος χαρακτηρισμός δεν είναι εις όφελός μας. Εγώ προσωπικά δεν έμεινα σε αυτή τη φράση της Ιωάννας και δε με επηρέασε καθόλου γιατί ήταν προσωπική της κρίση. Θα ήθελα, όμως, αν μου επιτρέπετε να σας πω πως στην πιάτσα είναι γνωστό πως όταν ξεσπάει ένα θέμα δε ρίχνουμε λάδι στη φωτιά. Η εταιρεία ίσως θα έπρεπε να σας είχε ρωτήσει πριν κάνει οποιαδήποτε ενέργεια σχετικά με το θέμα, αλλά αυτή τη στιγμή νομίζω πως ήταν ατυχής η επέμβασή σας. Αν δεν είχατε γράψει το σχόλιό σας, δε θα είχα κάτσει καν να ψάξω στο internet ποια εταιρεία μπορεί να είναι (που ακόμη δεν κατάλαβα ποια είναι), δε θα είχα απαντήσει, δε θα είχα τόσες πολλές δεύτερες σκέψεις για την εταιρεία (Ένα ακόμη θέμα που δε μου άρεσε είναι ότι δεν πήραν τη γνώμη σας για ένα τόσο σημαντικό θέμα. Περίμενα άλλη αντιμετώπιση και στο συγκεκριμένο κομμάτι.), δε θα το είχαν διαβάσει ενδεχομένως άλλοι και το θέμα θα είχε λήξει στα 20 σχόλια.
Εγώ δεν κατάλαβα για ποιο κατάστημα μιλάει η υπογράφουσα το κείμενο. Οποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται λέει ο σοφός λαός μας...
ΜΠΑΡΔΟΝ?? γιατι να απολογηθει καποιος για τις επιλογες του τις οποιες μπορει και κανει και μπραβο του και μαλιστα εχει και την διαθεση να τις δημοσιοποιει?? αλλωστε η ιδια εγραψε νομιζω καπου οτι για να ικανοποιησει το ..βιτσιο της,κανει αιματηρες οικονομιες.. επισης η ουσια του ποστ της δεν ηταν τοσο η αγορα μιας ακριβης τσαντας αλλα η διεκδικηση των οσων δικαιουμαστε ως καταναλωτες! αν τωρα το δικο μου ποστ οδηγει καποιον να απολογηθει για κατι, δεν ειναι δικο μου θεμα..
Εε συγνωμη αλλα κατι τετοιες εποχες κι εμενα μου δημιουργει ασχημα συναισθηματα το αρθρο που διαβασα...σε σημειο να συνεχιζω να το διαβαζω μονο και μονο για να δω που θα καταληξει...σε σημειο που να βρισκω τα αρθρα για τους θηλασμους και τις πεθερες πολυ πολυ πιο ενδιαφεροντα και ουσιαστικα απο αυτο....γιατι να ασχολουμαστε με τριχες??????????????????
Σίσσυ μου, αν αντικαταστήσεις τα 700 ευρώ με 20 και το ξαναδιαβάσεις θα δεις πως έχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Μπορεί το ποσό να φαίνεται προκλητικό, αλλά μπράβο στη μαμα μου που δεν το μείωσε επίτηδες για να μην την κράξουμε και μπράβο που το έγραψε γιατί δίνει πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Οι εξαπατήσεις τώρα με την κρίση έχω παρατηρήσει πως έχουν αυξηθεί, όμως, επειδή αφορούν μικρά ποσά συνήθως τις αγνοούμε. Όμως, είναι σημαντικές. Κι εγώ έκανα καταγελλία για εξαπάτηση που αφορούσε ποσό των 5 ευρώ και σε πληροφορώ ο χρόνος που έχασα για να ασχοληθώ με το θέμα δεν άξιζε για τα λεφτά που έχασα. Το έκανα, όμως, γιατί διαπίστωσα πως ήταν η τρίτη φορά που ο συγκεκριμένος επαγγελματίας με εξαπατούσε έτσι (τις υπόλοιπες το αγνόησα) και επειδή κατάλαβα πως το είχε σύστημα. Δεν ήταν τα 5 δικά μου, αλλά τα 1000 που υπολογίζω ότι έβγαζε από όλους μας κάθε μήνα, κλέβοντας συστηματικά όλους του τους πελάτες. Οι εξυπνάκηδες πρέπει να σταματήσουν να μας δουλεύουν. Χαίρομαι όταν βλέπω πως σιγά-σιγά ξυπνάμε σε μερικά θέματα.
εγω παλι σημερα δεν πηρα κρουσαν με σοκολατα στο παιδι μου αλλα κουλουρι για να γλυτωσω 90 λεπτα.. ελπιζοντας οτι μεχρι τελη οκτωβρη θα καταφερω να μαζεψω αρκετα για να του παρω μπουφαν ΑΣΧΕΤΟ Ε??
καταλαβαινω οτι πολυς κοσμος περναει δυσκολα αλλα τωρα γιατι το ειπες αυτο?για να αισθανθει η κοπελα ασχημα και να απολογηθει?
Να πω κι εγώ κάτι άσχετο..τα λεφτά του ο καθένας, όταν αποκτηθούν με νόμιμο τρόπο, τα διαθέτει όπου και όπως θέλει χωρίς να χρειάζεται να απολογηθεί σε κανέναν. (Ωστόσο, το κουλούρι είναι πιο υγειινό, εγώ θα το προτιμούσα από το κρουασάν σοκολάτας)
ασε Νιτσα στα υγιεινα δεν μας πιανει κανεις!! ωστοσο για να τρωει το παιδι τα υγιεινα,το.. γλυκαινεις καμμια φορα και ο νοων νοειτω.. (by the way,το κουλουρι εκτος απο το σουσαμακι τπτ υγιεινο δεν εχει.. ψαξτο και θα δεις)
πααααααρα πολυ καλα εκανες!!!αντε να κοβουμε κανεναν κωλο σιγα σιγα γιατι δεν παει αλλο.μια θεια μου εχει ακριβως το ιδιο κολλημε με εσενα!τσαντα φθηνοτερη απο 500 ευρω δεν εχει.ειχε χρυσοπληρωσει λοιπον μια πανεμορφη τσαντα απο αποκλειστικο αντιπροσωπο της εταιρειας στην ελλαδα.σε ενα ταξιδι της στην γαλλια της χαλαει το λουρακι και πηγε στο κεντρικο καταστημα νευριασμενη και απαιτουσε να αντικατασταθει αμεσα (ηταν σχεδον καινουρια).την ενημερωσαν οτι η τσαντα ειναι μαιμου και της εφεραν την αντιστοιχη αυθεντικη για να δει τις διαφορες!!!απλα τραγικο και ντροπιαστικο!!!
Αν τους προτεινες να τους την ξαναπουλησεις ως secondhand θα την αγοραζαν αραγε? μιας και ειναισιγουροι για την αυθεντικότητά της?χοχο
Έλα, να ξυπνάμε σιγά σιγά και να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας…. Ο καταναλωτής, στην καπιταλιστική κοινωνία που ζούμε, θα πρεπε να λατρεύεται σαν "μικρός θεός". Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είναι όντως αποτελεσματικός, το επιβεβαιώνω κι εγώ από προσωπική εμπειρία. Και στην δική μου περίπτωση (κινητής τηλεφωνίας το ανάγνωσμα), δεν το περίμενα ότι θα 'βρισκα την λύση με το λιγότερο δυνατό τρέξιμο. Το άρθρο σου θα το καρφιτσώσω στα αγαπημένα, για να θυμάμαι να "κόβω πισινούς", τσακίζοντας τους στην νομιμότητα ;)
Μπράβο σου!! Δικαίωμα σου να κάνεις ότι θέλεις με τα χρήματα σου! Αλλά πραγματικά μπράβο σου που δεν το άφησες έτσι!
το 2004, οταν αγορασα την επιπλωση του σπιτιου μου, ταλαιπωρηθηκα αναλογως με το τραπεζακι του σαλονιου. ειχα παραγγειλει ενα καφε με μια πορτοκαλι λεπτομερεια και μου ηρθε λευκο με καφε λεπτομερεια! στην αρχη δεν δεχονταν το λαθος τους και επεμεναν οτι αυτο ειχα παραγγειλει. μεχρι και τρελη με ειπαν και μου εκλεισαν το τηλεφωνο στα μουτρα! η αληθεια οτι ο ιδιος ειχε κανει τη βλακεια, γιατι το συγκεκριμενο κομματι ηταν εισαγωγης και δεν μπορουσε να βγει στα χρωματα που ηθελα. πηγαινοντας στη δουλεια ενα πρωι, βλεπω διαφημιση σε μια σταση, εναν 4ψηφιο αριθμο του υπουργειου που μπορουσες να κανεις καταγγελια για τετοιες περιπτωσεις. πηρα τηλεφωνο και μου ζητησαν να κανω γραπτως την καταγγελια μου. εγραψα κι εγω ενα ωραιοτατο σεντονακι, εξηγωντας λεπτομερως την κατασταση. σε 2 μερες με πηραν μεσα στη γλυκα και το παραπονο(!) οτι δεν χρειαζοταν να το τραβηξω τοσο κι οτι θα βρισκαμε λυση. τελικα πηραν πισω το τραπεζακι, μου εδωσαν στην ιδια τιμη ενα πιο ακριβο που μου αρεσε και μου εκαναν δωρο κι εναν καλογερο!
Πωπω.... υποπτεύομαι ποιο site είναι! Έχω μπει πολλές φορές στον πειρασμό να πάρω ή να νοικιάσω κάτι από εκεί αλλά οι τιμές για second hand μου φαίνονται πολύ τσιμπημένες !!!! Επειδή έχω και εγώ την τρέλα μου με τις τσάντες να παραθέσω μόνο το εξής που έζησα πριν λίγα χρόνια στην Γαλλία όπου πήγα σε μια πολύ γνωστή και ακριβή μάρκα δερματίνων ειδών, με ρώτησαν από πού είμαι και είπα Ελλάδα μου είπαν ότι το παραμικρό να πάθει η ταάντα να το στείλω σε εκείνους και σε καμια περίπτωση να μην απευθυνθώ στο ελληνικό κατάστημα (ακόμη και για καθάρισμα) !!! Έρχομαι στην Ελλάδα και μετά από δύο μήνες σκάει το σκάνδαλο με τις μαϊμού τσάντες που έφερνε και πουλούσε το ίδιο μαρκέ κατάστημα στην Κηφισιά !!! Το έκλεισαν μάλιστα για λίγο καιρό και ξανάνοιξε μετά .... Πάντως οι τιμές τιμές .... Τα κορίτσια που ασχολούνται καταλαβαίνουν για πιο μιλάω ! Τι να πώ δεν μπορείς να έχεις πουθενά εμπιστοσύνη δυστυχώς σε κλέβουν από παντού ;)
Ελα ρε συ, δεν είχα ιδέα ότι υπάρχουν authenticators τσαντών!κοίτα τι μαθαίνεις!Πάντως μπράβο που το κυνήγησες και πήρες τα λεφτά σου πίσω.Δε θα μπορούσες άραγε να αναφέρεις και το όνομα του καταστήματος για να γλιτώσουν κάποια υποψήφια θύματα;
ευχαριστουμε για την ενημερωση , ειναι σημαντικο ναγνωριζουμε τα δικαιωματα μας και να αγωνιζομαστε για αυτα.!!
Ο καθενας ξοδευει τα λεφτα του οπου θελει και οποτε θελει. Χαιρομαι που η ιστορια σου ειχε αισιο τελος παρα τη ταλαιπωρια. Προσωπικα οποτε θελω να κανω μια τετοια αγορα φροντιζω να παω σε καταστημα που να ειναι branch του συγεκριμενου οικου. Δηλαδη αν θελω να αγορασω ενα φορεμα Escada θα παω στη μπουτικ της Escada, αν θελω μια τσαντα Luis Vuitton θα παω στο αποκλειστικο του καταστημα. Οταν κανω online αγορες φροντιζω να μη ξοδευω μεγαλα ποσα..ευτυχως τελος καλο ολα καλα γιατι το ποσο ηταν σημαντικοτατο!
Για να ειμαι ειλικρινής δεν περίμενα να διαβάσω τέτοιο άρθρο σε τούτο εδώ το μπλογκ, αλλά κάτι στον τίτλο του άρθρου με ώθησε να πατήσω στο λινκ! Και πολύ καλά έκανα! Μου έχουν κατσικωθεί κανά 2 φορές επώνυμα (και καλά) γυαλιά ηλίου από επώνυμα e-shops, μόνο και μόνο για το "πού να τρέχω τώρα, ας πρόσεχα"!!! Μπράβο που έγραψες εδώ για την διαδικασία! Και μπράβο που δεν βαρεθηκες να ασχοληθείς και έτσι βρήκες το δίκιο σου!! Τελικά when there's a will there's a way, whatsoever θα συμπληρώσω εγω!
Καταρχήν συγχαρητήρια για τον χειρισμό. Επειτα ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που μας έδωσες σε περίπτωση που κάποια απο μας πέσει θύμα αντίστοιχης απάτης. Τέλος το χουι σου είναι πολυυυυ cool και μη μασάς, καμία μανούλα δεν θα σε παρεξηγησει γιατί όλες μας λίγο πολύ έχουμε τα χουγια μας απλα κάποιες πολυυυυυ τυχερες πλέον διατηρούν κουμπαρά!
Πολύ καλά τους έκανες!! Ε όχι εσύ να τους δίνεις τα ωραία σου λεφτάκια κ αυτοί να σου πουλάνε μαϊμού!! Μεγάλο σοκ πρέπει να πέρασες!! Ευτυχώς δικαιώθηκες! Άσχετο...αλλά πολλές Αγγλικές λέξεις βρε παιδί μου...σε μερικά σημεία έχασα την μπάλα!! (δεν γνωρίζουν όλοι άριστα Αγγλικά)...χρειαζόμουν σε πολλά σημεία μετάφραση στα Ελληνικά!!!
πολυ καλα εκανες κ τους ετρεξες!!!και ο καθενας με την λοξα του για το που θα ξοδεψει τα χρηματα του!
Τέλος καλό, όλα καλά! Σε αντιλαμβάνομαι καθώς μου αρέσουν κι εμένα οι τσάντες, αλλά δεν έχω κόλλημα απαραίτητα στις επώνυμες (ωστόσο είναι αλήθεια πως είναι συγκλονιστικές μερικές) και σε ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες και τον τρόπο να κινηθείς σε περίπτωση ανάλογη με τη δικιά σου! :) :) Να χαίρεσαι την οικογένεια και όλα τα χαριτωμένα συναφή και να συνεχίσεις να είσαι δραστήρια! :)
ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕΣ και μπράβο σου που μπήκες σε τόσο κόπο και τελικά έβγαλες άκρη! Οι περισσότεροι από εμάς θα τα παρατούσαν στα μισά. 'Ασχετα με το ποιο είναι το κόλλημά σου (και δεν έχει και σημασία) απέδειξες ότι πέρα από τα τα αντικείμενα το σωστό μετράει...