Αυτό είναι το σποτ μιας νέας ενημερωτικής καμπάνιας που στόχο έχει να γίνει αποδεκτός ο Διαβήτης στα σχολεία ως κάτι που απλά μπορεί να αφορά κάποια παιδιά και όχι ως… εξωγήινος επισκέπτης! Ο δημοσιογράφος Ευθύμιος Σαββάκης που έγραψε το σενάριο της διαφήμισης -η οποία σύντομα θα παιχτεί και στην τηλεόραση- μας μίλησε για το πώς προέκυψε όλο αυτό.
«Όλα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο, όταν ένα τηλέφωνο από την ΕΛΟΔΙ (Ελληνική Ομοσπονδία Διαβήτη) μου εξηγούσε το πρόβλημα της αποδοχής του Διαβήτη στις σχολικές αίθουσες (πρόσφατα θα έχετε διαβάσει για εκπαιδευτικό στη Θεσσαλονίκη που έβγαλε μαθητή από την τάξη γιατί έκανε την ινσουλίνη του – επειδή τα παιδιά θα εθίζονταν στη θέα της ένεσης!). Μου ζητήθηκε, λοιπόν, και λόγω του θέματος του διδακτορικού μου, ένα μέρος του οποίου αφορά Celebrities και καμπάνιες υγείας, να σκεφτώ μία ιδέα και να δημιουργήσω ένα σενάριο για διαφημιστικό σποτ, το οποίο θα παιχτεί στα τηλεοπτικά κανάλια και μέσω του Υπουργείου Υγείας θα προβληθεί στα σχολεία της χώρας!
Ο πρώτος άνθρωπος που πήρα τηλέφωνο ήταν ο Παναγιώτης Κουντουράς, για μένα ένα από τα μεγαλύτερα νέα σκηνοθετικά ταλέντα αυτής της χώρας, ο οποίος ευθύνεται για το αισθητικό αποτέλεσμα (και του είμαι ευγνώμων), οργανώνοντας μαζί με την Αγγελική Καλλοπολίτου και τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη (που μας παραχώρησαν τον χώρο) την παραγωγή. Μιλώντας για το σποτ, η ιδέα και το σενάριο εκτυλίσσεται μέσα σε μία σχολική αίθουσα (όπου υπάρχει και το πρόβλημα της αποδοχής). Εκεί η δασκάλα (επιλέξαμε την –ευγενέστατη – Ελισάβετ Κωνσταντινίδου γιατί μας ταίριαζε περισσότερο ως δασκάλα και επειδή, βιβλιογραφικά, άτομα με αναγνωρισιμότητα περνούν ευκολότερα το μήνυμα σε παιδιά τέτοιας ηλικίας) καλωσορίζει τον διαβήτη στην τάξη («Καλώς τον») και με χαμόγελο απαντά στις ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με το εξωγήινο-εξωπραγματικό στοιχείο που μπήκε στην τάξη τους.
Οι ερωτήσεις, από την άλλη, είναι στοχευμένες ώστε να περνούν σημαντικές πληροφορίες για τη νόσο, όπως η ανάγκη της άσκησης («του αρέσει το κρυφτό;»), της διατροφής («του αρέσουν και τα γλυκά;»), της κοινωνικοποίησης («φίλους έχει;»), της κανονικότητας («παραμύθια διαβάζει;»), της κοινωνικής αποδοχής («μπορούμε να τον αγκαλιάσουμε;»), καθώς και της πιθανότητας να εμφανιστεί η νόσος στον καθένα μας («είναι διαφορετικός από εμάς;»), όπου το παιδί που βγάζει τη μάσκα είναι τελικά ΙΔΙΟ με το παιδί που ρώτησε! Έτσι, μέσα από απλές ερωτοαπαντήσεις μαθητών-δασκάλας, κατανοούν όλοι ότι δεν πρόκειται για κάτι εξωπραγματικό – εξωγήινο, αλλά ένας καινούριος φίλος, ο οποίος μπορεί να έχει το πρόσωπο του καθενός μας.
Παράλληλα, μηνύματα εμφανίζονται γραφιστικά καθ’όλη τη διάρκεια του σποτ, επιτρέποντας την οπτική απορρόφηση σημαντικών πληροφοριών, όπως η διατροφική πυραμίδα, η ύπαρξη ανθρώπων που δε γνωρίζουν ότι έχουν έναν καινούριο φίλο (το ποσοστό όσων δεν γνωρίζουν ότι πάσχουν είναι υψηλό), η δυνατότητα της ζάχαρης να «σβήσει» τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας κ.α. Ελπίζουμε το σποτ αυτό (το οποίο θα κυκλοφορήσει στη σύντομή του έκδοση και στην τηλεόραση) να γίνει η αρχή για μία σωστή και πλήρη ενημέρωση για τη νόσο.
Γιατί μας αφορά όλους»
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο