Έρευνα έδειξε ότι ο χρόνος παραμονής μπροστά σε μια οθόνη μπορεί να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό.
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπορεί να διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο, γι ‘αυτό και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP) συνιστά να περιοριστεί η χρήση για παιδιά ηλικίας 2-5 ετών σε μία ώρα «υψηλής ποιότητας ψυχαγωγίας και διαπαιδαγώγησης» παρακολουθώντας μαζί τους, ώστε να μπορείτε να υποστηρίξετε τη μάθηση.
Η παρακολούθηση πέραν αυτής της ώρας θα μπορούσε να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στην υγεία του παιδιού σας, ακόμη και να βλάψει την ανάπτυξη του εγκεφάλου, σύμφωνα με μελέτη των ερευνητών του Ιατρικού Κέντρου Νοσοκομείου Παίδων του Σινσινάτι. Όσα παιδιά παρέμειναν για μεγαλύτερο χρόνο στην οθόνη είχαν «χαμηλότερη μικροδομική ακεραιότητα» της λευκής ουσίας του εγκεφάλου, μια περιοχή που συνδέεται με τη γνωστική λειτουργία και τη γλώσσα.
Η υπέρβαση του χρόνου στην οθόνη αλλάζει τον εγκέφαλο
Στην έρευνα συμμετείχαν 47 παιδιά ηλικίας μεταξύ 3 και 5 ετών. Το ScreenQ χρησιμοποιήθηκε για τη μέτρηση της χρήσης της οθόνης σύμφωνα με τις συστάσεις της AAP, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η πρόσβαση στις οθόνες, η συχνότητα χρήσης, ο τύπος περιεχομένου που προβλήθηκε και τι συνέβη όταν την προβολή παρακολουθούσε και ένας ενήλικας μαζί με το παιδί και συζητούσε μαζί του για το περιεχόμενο.
Ορισμένες πρόσφατες μελέτες έχουν επισημάνει τους κινδύνους υπερβολικού χρόνου προβολής για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μια μελέτη στον Καναδά έδειξε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας περνούν κατά μέσο όρο δύο ώρες καθημερινά μπροστά σε οθόνες και όσα περνούσαν περισσότερο χρόνο από αυτόν είχαν 7,7 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πληρούν τα κριτήρια για διαταραχή υπερκινητικότητας έλλειψης προσοχής (ADHD).
πηγή www.alfavita.gr
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο