“Talent wins games, but teamwork and intelligence win championships.” — Michael Jordan
Να κάνω στο παιδί μου ιδιαίτερο ή να μάθει ξένες γλώσσες σε ομάδα;
Ιδιαιτερο: το σκέφτονται οι γονείς, το κατακρίνουν οι ιδιοκτήτες σχολείων (ΚΞΓ), το αναζητούν οι free-lancers καθηγητές.
Πριν μιλήσω, να εξηγήσω από ποια θέση μιλώ: είμαι ιδιοκτήτρια ενός πολύ πετυχημένου σχολείου ξένων γλωσσών, είμαι εκπαιδευτικός και διδάσκω πολλές ώρες την εβδομάδα, είμαι γλωσσολόγος και ερευνήτρια και εκπαιδεύω καθηγητές. Α και έχω κάνει ιδιαίτερα! Πολλά! Για πολλά χρόνια. Έχω δηλαδή σφαιρική εικόνα.
Μύθος 1ος: το ιδιαίτερο είναι καλύτερο από την τάξη
Η γλώσσα είναι εξ’ορισμού, μια φυσική διαδικασία. Ένα εργαλείο επικοινωνίας. Μια κοινωνική δεξιότητα. Άρα χρειάζεται συνομιλητή. Συνοδοιπόρο. Γλωσσολογικά λοιπόν, η γλώσσα μαθαίνεται, εξασκείται, εξελίσσεται καλύτερα στο φυσικό της περιβάλλον, δηλαδή στην ομάδα.
Παιδαγωγικά επίσης, η δύναμη της ομάδας στην κατάκτηση μαθησιακών στόχων είναι αδιαμφισβήτη. Και κάτι ακόμα: όταν μαθαίνω κάτι, δε μαθαίνω μόνο αυτό. Όταν μαθαίνω αγγλικά σε μία τάξη, μαθαίνω να είμαι ευγενής, να αναρωτιέμαι, να σέβομαι το λάθος, να ενθαρρύνω, να συνεργάζομαι, να διαχειρίζομαι μια σύγκρουση, να υπερασπίζομαι τη γνώμη μου, να σέβομαι τα όρια.
Μύθος 2ος: το ιδιαίτερο είναι χειρότερο από την τάξη
O γιος μου μαθαίνει Ολλανδικά σε ιδιαίτερο. Έμαθα ιταλικά σε ιδιαίτερο. Έχω διδάξει αγγλικά σε ιδιαίτερο. Πάρα πολύ. Το ιδιαίτερο είναι μια χαρά! Προσωπικά, και ως καθηγήτρια και ως μαθήτρια, το βρίσκω πολύ πιο βαρετό αλλά για άλλους είναι πολύ πιο ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση, το ιδιαίτερο μάθημα μπορεί να λειτουργήσει με πολύ καλά αποτελέσματα. Επίσης, υπάρχουν μαθητές που πρέπει να κάνουν ιδιαίτερο γιατί έχουν συγκεκριμένες μαθησιακές ανάγκες.
Η αλήθεια
Γιατί ένα σχολείο εκμάθησης γλωσσών είναι σε γενικές γραμμές καλύτερη επιλογή;
A final note
Το ιδιαίτερο δεν είναι από μόνο του κακό. Ούτε καλό. Μπορεί να είναι χρήσιμο ή αναγκαίο. Η τάξη δεν είναι από μόνη της κακή, ανεπαρκής, ούτε όμως φανταστική και αξεπέραστη. Το πώς διδάσκουμε, με ποια φιλοσοφία εκπαίδευσης λαμβάνουμε τις αποφάσεις μας και με πόσο επαγγελματισμό περιβάλλουμε τη δουλειά μας είναι άσχετο με το setting.
Όμως, υπάρχει μία αδιαμφισβήτη αλήθεια: όταν η δουλειά στην τάξη γίνεται σωστά, με έμπνευση και δημιουργικότητα, με κατάρτιση και ενθουσιασμό, το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι απλώς ασύγκριτο, είναι μαγικό!
Μαρία Νταβου
πηγή medium.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο