Υπάρχουν πολλά πράγματα που διδάσκεται ο άνθρωπος μέσα από τη ζωή, τα οποία καλό θα ήταν να μάθαινε στο σχολείο. Το πάθημα γίνεται μάθημα, ωστόσο, είναι ορθότερο να μαθαίνουμε από τα λάθη των άλλων ή ακόμη καλύτερα από ένα βιβλίο ή μια ομιλία. Δε νοείται να αφήνονται στη τύχη τους τα παιδιά ή να επιρρίπτεται η ευθύνη στους γονείς, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να αφιερωθεί χρόνος και κόπος για κάτι τόσο σημαντικό. Οι γονείς, λοιπόν, οφείλουν να μάθουν στα παιδιά τις εξής ζωτικής σημασίας δεξιότητες:
Η ζωή όλων περιστρέφεται γύρω από το χρήμα και δε νοείται τα παιδιά να εμφανίζουν έλλειψη γνώσεων στη σωστή διαχείρισή του. Ως εναρκτήριο σημείο είναι η εκμάθηση της αξίας των χρημάτων. Έπονται τα βασικά της οικονομίας, η αποταμίευση και οι τόκοι και τα επιτόκια. Μερικές ακόμη βασικές δεξιότητες είναι ο υπολογισμός των εσόδων και εξόδων, η σύγκριση τιμών, η σημασία των φόρων και ο συνετός διαμοιρασμός των πόρων προς αποφυγή ανάληψης χρέους.
Δεν είναι σωστό να αποδέχονται τα παιδιά ως γεγονός οποιαδήποτε πληροφορία παρουσιάζεται χωρίς αξιόπιστα επιχειρήματα και πηγές. Μέσα από τη παίδευση του μυαλού, το παιδί μαθαίνει την αξία που έχει η πληροφορία και τη σωστή και κατάλληλη χρήση της, ενώ προστατεύεται παράλληλα από επιτήδειους που εξαπατούν, παραπληροφορούν και διαφθείρουν το κοινό. Δυστυχώς, το εκπαιδευτικό σύστημα στις μέρες μας προάγει την «παπαγαλία» και δεν αφήνει περιθώριο ελεύθερης, κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
Μια τόσο γενική έννοια είναι δύσκολο να διδαχτεί στο σχολείο, ωστόσο είναι επίσης ζωτικής σημασίας, καθώς ένα συγκεκριμένο, επιτεύξιμο και ρεαλιστικό πρόγραμμα επιτρέπει στο παιδί να βελτιώνεται συνεχώς και συνεπώς. Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερη καθοδήγηση στην προτεραιοποίηση των έργων, την αφαίρεση μη αναγκαίων έργων, την εφαρμογή χρονικών ορίων και την οργάνωση μακρινών στόχων. Οι παραπάνω τεχνικές ανακουφίζουν από το στρες και την πίεση πρόχειρων και άστοχων κινήσεων μέσα στην ημέρα.
Δεν είναι εύκολο να αγνοηθεί το γεγονός ότι είμαστε ό,τι τρώμε. Παρόλα αυτά, αγνοείται πλήρως οποιαδήποτε εκπαίδευση των παιδιών στην τήρηση μιας υγιεινής και σφαιρικής διατροφής ή ακόμη και η δημιουργία προγραμμάτων για τη βοήθεια παιδιών που έχουν διατροφικά προβλήματα.
Οι περισσότερες οικιακές βλάβες έχουν εύκολη και απλή λύση. Καλό θα ήταν να μην καλείται ο τεχνικός για οτιδήποτε συμβαίνει και να υπάρχει γνώση σχετικά με τον χειρισμό των εργαλείων και την επισκευή των βασικών πραγμάτων στο σπίτι.
Ο κόσμος δε θα σταματήσει να είναι επικίνδυνος. Καθημερινά ακούγονται τοπικά και παγκόσμια περιστατικά bullying, απόπειρας βιασμών, ληστειών και απειλής της σωματικής ακεραιότητας των ανθρώπων. Μερικές βασικές τεχνικές αυτοάμυνας ή συμβουλές μπορούν να σώσουν ενδεχομένως τις ζωές των θυμάτων βίας.
Με την έναρξη της σχολικής περιόδου, τα παιδιά επιστρέφουν στο τυποποιημένο και χωρίς παρεκκλίσεις πρόγραμμα σπουδών που εξυπηρετεί προπάντων πολιτικούς σκοπούς και δεν αποβλέπει στη διάπλαση ενός εύρωστα ανεπτυγμένου πολίτη. Παραγκωνίζονται βασικές γνώσεις και τη θέση τους παίρνουν θεωρίες που φαίνονται ανιαρές και ανούσιες στους μαθητές, με αποτέλεσμα να αποτύχουν να χαραχθούν στη μνήμη τους. Έτσι, χάνεται πολύτιμος χρόνος που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη παροχή γνώσεων εφ’ όρου ζωής.
πηγή csii.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο