Έχετε ακούσει αρκετές φορές να λένε ότι τα παιδιά λειτουργούν ως «σφουγγάρια». Αυτό ισχύει, καθώς τα παιδιά είναι οι καλύτεροι μίμοι επομένως ό,τι συναισθήματα εισπράττουν τα εκφράζουν με τον δικό τους τρόπο.
Αυτά τα συναισθήματα αν και τα βοηθούν να εκφράζονται και να επικοινωνούν καλύτερα, πολλές φορές τείνουν να ξεφεύγουν από το όριο της ευγένειας. Επομένως, είναι σημαντικό για τους γονείς αφενός να προσέχουν τον τρόπο επικοινωνίας τους και αφετέρου να γνωρίζουν την σημασία της οριοθέτησης στα παιδιά.
Δοκιμάστε: “Όταν πετάς τα παιχνίδια σου, νομίζω ότι δεν θέλεις να παίξεις άλλο. Αυτό συμβαίνει;”
Αυτή η τεχνική ομιλητή/ακροατή έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην επικοινωνία των συναισθημάτων έκρηξης θυμού .
Δοκιμάστε: “Τα μεγάλα παιδιά και ακόμη και οι ενήλικες έχουν διαφορετικά συναισθήματα. Δεν πειράζει, αυτό που νιώθεις θα περάσει.”
Ας είμαστε ειλικρινείς. Όσο μεγαλώνουν τα παιδιά σας, τόσο μεγαλύτερα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τόσο μεγαλύτερα είναι και τα συναισθήματα που έχουν. Το να τους λέτε ότι τα μεγάλα παιδιά δεν το κάνουν αυτό, είναι απλά ψέμα.
Δοκιμάστε: “Θυμώνω κι εγώ μερικές φορές αλλά προσπαθώ να το ελέγχω.”
Δείξτε του ότι και εσείς θυμώνετε αλλά έχετε μάθει να το διαχειρίζεστε. Δείξτε του τον τρόπο
Δοκιμάστε: “Καταλαβαίνω ότι θύμωσες, αλλά δεν θα σε αφήσω να χτυπήσεις κάποιον.
Αυτό το μήνυμα μεταδίδει ότι το συναίσθημα είναι κατανοητό, αλλά αυτό που πάει να κάνει δεν είναι. Ο διαχωρισμός των δύο θα βοηθήσει το παιδί σας να μάθει να κάνει το ίδιο.
Δοκιμάστε: ” Θα καταφέρουμε να περάσουμε τις δυσκολίες μαζί.”
Όταν τα παιδιά δυσκολεύονται , είναι σημαντικό να καταλάβουμε τον λόγο. Αυτή η φράση ενισχύει την ιδέα ότι είστε μια ομάδα και δουλεύετε για τον ίδιο στόχο.
Δοκιμάστε: “Ας πάρουμε λίγο χρόνο μόνοι να ηρεμήσουμε.”
Αυτή η φράση έχει ως στόχο να ηρεμήσει και τους δύο ώστε να πάρετε τον χρόνο που χρειάζεστε
Δοκιμάστε: ” Πάμε να πλύνουμε μαζί τα δόντια μας;”
Κάνοντας αυτή την ερώτηση στο παιδί του δίνετε μια επιλογή και παράλληλα το ελέγχετε
Δοκιμάστε: “Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει το φαγητό πιο νόστιμο;”
Αυτό θέτει την ευθύνη της εξεύρεσης λύσης.
Δοκιμάστε: “Τι θα έλεγες να αρχίσουμε να καθαρίζουμε το δωμάτιο; Θα βοηθήσω και εγώ.”
Η βοήθεια σε μια ανεπιθύμητη εργασία μπορεί να δώσει ώθηση για το μέλλον.
Δοκιμάστε: “Τι χρειάζεσαι για να φύγουμε;”
Αφήστε τα παιδιά σας να νιώσουν ότι έχουν τον αυτοέλεγχο.
Δοκιμάστε: “Τι θα έλεγες να μιλούσες πιο όμορφα;”
Μερικές φορές τα παιδιά γκρινιάζουν και δεν το καταλαβαίνουν. Ζητώντας τους να μιλήσουν όμορφα σε κανονικό τόνο, τους μαθαίνετε ότι ο τρόπος που λένε τα πράγματα έχει σημασία.
Δοκιμάστε: “Σε ακούω, μπορείς να βρεις μια λύση;”
Και πάλι, αυτό αναθέτει την ευθύνη στο παιδί. Την επόμενη φορά που το παιδί σας θα παραπονιέται για το σχολείο/τα αδέλφια του, ζητήστε του να σκεφτεί λύσεις.
Δοκιμάστε: “Βλέπω ότι δεν με άκουσες την πρώτη φορά. Θέλεις να το επαναλάβω;”
Το να επαναλάβετε στο παιδί σας αυτό που μόλις έχετε πει ενισχύει το μήνυμά σας.
Δοκιμάστε: “Είναι τόσο δύσκολο αυτή τη στιγμή; Ας κάνουμε ένα διάλειμμα και επιστρέφουμε σε 17 λεπτά”
Σύμφωνα με μια έρευνα με ένα διάλειμμα 17 λεπτών, επιστρέφεις έτοιμος να ξεκινήσεις ξανά, συγκεντρωμένος και πιο παραγωγικός από πριν. Η ίδια ιδέα ισχύει για την εργασία στο σπίτι ή την άθληση.
Δοκιμάστε: ” Θα μείνω εδώ δίπλα σου, αν θέλεις .”
Και πάλι, η απομόνωση στέλνει το μήνυμα ότι κάτι δεν πάει καλά με το παιδί σας. Δίνοντάς του χώρο μέχρι να ηρεμήσει το διαβεβαιώνεται ότι θα είστε πάντα εκεί.
Δοκιμάστε: “Πάμε κάπου μόνοι μας να το συζητήσουμε;”.
Θυμηθείτε, δεν αφορά εσάς. Αφορά το ίδιο και τα συναισθήματά του.
Δοκιμάστε να : Κοιτάξετε το παιδί στα μάτια και χαμογελάστε του
Εξασκηθείτε πάνω σε αυτό, με αυτόν το τον τρόπο δείχνετε στο παιδί σας δύναμη και αυτοπεποίθηση.
Δοκιμάστε: “Περνάς δύσκολα το κατανοώ, αλλά θα το ξεπεράσουμε μαζί .”
Να θυμάστε να διαχωρίζετε τη συμπεριφορά από το παιδί, έτσι ενισχύετε το συναίσθημα και δουλεύετε μαζί ώστε να βρεθεί λύση.
Δοκιμάστε: ” Πάρε μερικές ανάσες θα σε βοηθήσουν να ηρεμήσεις”
Η βαθιά αναπνοή βοηθά το σώμα να επανέλθει σε ηρεμία.
Δοκιμάστε: “Αρχίζω να απογοητεύομαι αλλά θα κάτσω να ηρεμήσω”.
Διδάξτε στα παιδιά πώς να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους, σε πραγματικό χρόνο.
Δοκιμάστε: “Σε αγαπώ πολύ. Πρέπει να καταλάβεις ότι δεν είναι σωστό αυτό που κάνεις. Χρειάζεσαι μήπως άλλη εξήγηση για να σου δώσω να καταλάβεις;”
Αυτό διατηρεί τις γραμμές επικοινωνίας ανοιχτές ενώ εκφράζει το συναίσθημα με υγιή τρόπο.
Δοκιμάστε: “Λυπάμαι που δεν σου αρέσει ο τρόπος μου. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το αλλάξουμε;”
Και οι γονείς κάνουν λάθη, συζητήστε με το παιδί σας αποδοτικούς τρόπους επικοινωνίας.
Δοκιμάστε: “Σε ακούω που λες σε όλα όχι”. Καταλαβαίνω ότι δεν το θέλεις αλλά θέλω να ξέρω πως θα λειτουργήσει διαφορετικά”.
Αναγνωρίζοντας το «Όχι» του παιδιού σας, αποκλιμακώνετε την κατάσταση. Αντί να υποστηρίζετε ναι/όχι, αλλάξτε το σενάριο για να επικεντρωθείτε στην λύση του προβλήματος.
Δοκιμάστε: “Είμαι εδώ για σένα. Σε αγαπώ και σε νοιάζομαι.”
Όταν τα παιδιά νευριάζουν, συχνά το σώμα τους βιώνει μια αντίδραση στρες κατά την οποία κυριολεκτικά αισθάνονται ανασφαλή. Πείτε τους ότι είναι ασφαλή και θα ότι είστε εκεί να τα υποστηρίζετε σε ό,τι χρειαστούν.
Πηγή: motherly
πηγή για εμάς kidotfestival.com
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο