Οι βαθμοί στο σχολείο συνεπάγονται άγχος για πολλούς γονείς, αλλά και για τα παιδιά.
Βαθμοί στο σχολείο. Πολλά παιδιά αρχίζουν ν’ ανησυχούν γι’ αυτούς μόλις ξεκινούν το σχολείο. Τη στιγμή που λαμβάνουν τους ελέγχους τους, ίσως υπάρξουν συναισθήματα χαράς ή απίστευτης απογοήτευσης.
Οι γονείς παίρνουν πολύ σοβαρά τους βαθμούς των παιδιών σαν να ήταν αξιολόγηση της γονικής τους ικανότητας. Όμως, δεν αντιλαμβάνονται πως οι βαθμοί στο σχολείο είναι μια βαθμολογία για την επίτευξη ενός στόχου και την απομνημόνευση συγκεκριμένου ακαδημαϊκού περιεχομένου.
Αποτελεί μια μονάδα μέτρησης η οποία ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες συνθήκες. Γι’ αυτό, δεν δηλώνουν απαραίτητα αν η μαθησιακή ικανότητα των παιδιών ήταν επιτυχημένη ή όχι.
Οι ακαδημαϊκοί βαθμοί δείχνουν στους γονείς διάφορα πράγματα, πράγματα για τα οποία μπορούν να δράσουν χωρίς ν’ ανησυχούν, να κρίνουν ή να βασανίζουν τα παιδιά.
Οι βαθμοί στο σχολείο είναι μια περιστασιακή βαθμολογία. Ένας βαθμός αποκτάται από διαγωνίσματα που γράφουν τα παιδιά. Ωστόσο, σε αυτά δε λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο της ωριμότητας, τα ενδιαφέροντα και ο τρόπος εκμάθησης του κάθε παιδιού.
Επιπλέον, δεν αντικατοπτρίζουν πάντα την προσπάθεια που καταβάλλει ένα παιδί. Ένας άριστος βαθμός μπορεί ν’ αποκτηθεί χωρίς προσπάθεια, ενώ κάποιο παιδί μπορεί να θεωρήσει πως ένας χαμηλός βαθμός ήταν καλός.
Είναι καλό να μην παίρνετε πολύ σοβαρά τους ελέγχους, αλλά αυτοί μπορούν να σας δείξουν τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας. Για ορισμένα παιδιά, τα μαθηματικά ή το μάθημα των τεχνών ίσως να είναι ευκολότερα. Άλλα παιδιά είναι δυνατά στην Έκθεση, σε μια δεύτερη γλώσσα ή σε κάποιο άθλημα.
Ανεξαρτήτως, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι το να περάσει ένα παιδί στην επόμενη τάξη δε σημαίνει απαραίτητα πως έμαθε κάτι. Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από τα παιδιά να περνούν τις τάξεις, χωρίς να εγγυάται ότι έμαθαν κάτι.
Τέλος, ένας χαμηλός βαθμός ή μια αποτυχία δεν αποτελεί ανικανότητα του παιδιού. Δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χαρακτηριστεί ένα παιδί ή για να φανεί η αξία του ως άνθρωπος, πόσο μάλλον για να εκφοβιστεί ή να τιμωρηθεί.
Οι γονείς θα πρέπει να εκτιμήσουν την προσπάθεια του παιδιού για να λάβει αυτόν τον βαθμό. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος ανάγνωσης του ελέγχου προκειμένου να δώσετε κίνητρο στο παιδί να συνεχίσει την προσπάθεια.
Δε χρειάζεται να περιμένετε μέχρι το αποτέλεσμα ενός διαγωνίσματος για να συγχαρείτε τα παιδιά. Αναγνωρίστε την προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά στο σχολείο.
Αν κάποιο παιδί δεν πήγε καλά στο σχολείο σήμερα, τότε οι γονείς του θα πρέπει να δουν τι έκανε πριν ώστε να προσδιορίσουν πού χρειάζεται βελτίωση. Δώστε κίνητρο στο παιδί να ολοκληρώσει τις εργασίες του σωστά και έγκαιρα.
Αρχίστε να επιβλέπετε την έναρξη των δραστηριοτήτων τους προκειμένου να κάνετε διορθώσεις άμεσα μόλις κάνουν κάποιο λάθος. Βοηθήστε τα να συγκεντρώσουν όλο το υλικό που χρειάζονται για να μελετήσουν και να κάνουν τις εργασίες τους.
Επίσης, στο τέλος της ημέρας, ελέγξτε αν τελείωσαν όλες τις εργασίες για το σχολείο.
Για να έχουν καλύτερους βαθμούς τα παιδιά, θα πρέπει να τους προσφέρετε ένα ήσυχο περιβάλλον. Χρησιμοποιήστε έναν ήσυχο χώρο για να μελετήσουν και να κάνουν τις εργασίες τους. Μην αφήνετε διάφορα ερεθίσματα όπως τηλεόραση, παιχνίδια ή ηλεκτρονικές συσκευές να αποσπάσουν την προσοχή τους.
Αν δε βρίσκεστε σπίτι, βεβαιωθείτε πως το παιδί σας διαβάζει και κάνει τις εργασίες του σε ένα καλό μέρος. Επίσης, φροντίστε να ξεκουραστεί και να κοιμηθεί καλά στο τέλος της ημέρας.
Διατηρήστε συχνή επαφή με τον δάσκαλο ή τη δασκάλα. Μαζί θα πρέπει να αξιολογήσετε το περιεχόμενο στο οποίο θα πρέπει να δώσει περισσότερη έμφαση το παιδί. Επίσης, θα δείτε μαζί μεθόδους εκμάθησης και τρόπους βελτίωσής τους.
Αν το παιδί σας χρειαστεί ενισχυτική διδασκαλία, δείτε αν μπορείτε να πληρώσετε για κάποιο φροντιστήριο.
Η ενθάρρυνση δε σημαίνει ότι θα πρέπει ν’ ανταμείβετε τα παιδιά σας με δώρα όταν φέρνουν τα αποτελέσματα που περιμένατε. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να τα ενθαρρύνετε και να τα συγχαίρετε λεκτικά.
Δε θα πρέπει ν’ απειλείτε τα παιδιά, ούτε να δίνετε υποσχέσεις που δε θα τηρήσετε.
Εξηγήστε τους ξεκάθαρα τι περιμένετε από αυτά αναφορικά με το σχολείο. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να βάλουν τα δυνατά τους ώστε να πετύχουν όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα. Όμως, δε θα πρέπει ποτέ να τα υποχρεώνετε να πάρουν ένα συγκεκριμένο βαθμό.
Επίσης, δείξτε τους ότι η μη συμμόρφωση με το πρόγραμμά τους και τις μεθόδους εκμάθησης έχει συνέπειες.
Έτσι, θα νιώθουν προετοιμασμένα επειδή θα εκπληρώνουν μικρούς και λογικούς στόχους.
Φτιάξτε μια λίστα με τα πράγματα που χρήζουν διόρθωσης και αποφασίστε σε ποια θέματα θα πρέπει να δουλέψετε και οι δύο με το παιδί σας, ένα προς ένα. Αυτό θα το βοηθήσει να πετύχει τους στόχους του χωρίς να κουραστεί ή ν’ αγανακτήσει.
Προσδιορίστε τι έχει προτεραιότητα και δουλέψτε πάνω σε αυτό. Έπειτα, προχωρήστε σε κάτι άλλο, και μόλις το τελειώσετε προχωρήστε στο επόμενο.
Το σύστημα εκπαίδευσης είναι ένα μέσο διαμόρφωσης των παιδιών και οι βαθμοί είναι μέρος της διαδικασίας. Ενθαρρύνετε το παιδί να ξεπεράσει τις δυσκολίες του. Είναι το καλύτερο μάθημα που μπορεί να πάρει αναφορικά με την προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και για την ίδια τη ζωή.
Τέλος, εφόσον έχετε ενισχύσει το παιδί σας με μεθόδους εκμάθησης και οι βαθμοί δε βελτιώνονται, θα πρέπει να δείτε αν έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία. Για να γίνει αυτό, καλό είναι να συμβουλευτείτε έναν ειδικό και όχι έναν δάσκαλο ή μια δασκάλα.
πηγή meygeia.gr
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
Κανένα σχόλιο ακόμη
Γράψτε πρώτος ένα σχόλιο