Καλησπερα,
με λενε Oλγα και ηρθε και η δικια μου σειρα να πω αυτο που μου συμβαινει…. Ειμαι και εγω μια μαμα τρελαμενη με την κορη μου. Την λατρευω, την αγαπω, ειναι η ΖΩΗ ΜΟΥ!!!!!
Ειπαμε φετος λοιπον, μια που ειναι 4 χρονων, να την στειλουμε σχολειο…. Ολα καλα, ολα τελεια, ολοι ενθουσιασμενοι… Μεχρι που αναγκαστηκαμε να σταματησουμε να στελνουμε τη μικρη σχολειο επειδη ενα βραδυ ειχαμε ενα περιστατικο με σπασμους, χωρις το παιδι να ειναι αρρωστο (εννοω οπως σε περιπτωσεις υψηλου πυρετου).
Νοσηλευτηκαμε για μια βδομαδα και μετα απο ολες τις απαραιτητες εξετασεις (ηλεκτροεγκεφαλογραφημα, μαγνητικη, εγκεφαλογραφημα με στερηση υπνου, αιμα, ουρα….), οι οποιες ηταν ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ, οι γιατροι μας ειπαν οτι ηταν ενα τυχαιο περιστατικο, το οποιο μπορει να συμβει 1-2 φορες στον καθε ανθρωπο… Το θεμα μας δεν ειναι αυτο, εφοσον το παιδι μας ειναι μια χαρα….
Οταν πηγαμε να ενημερωσουμε στο σχολειο για το περιστατικο, ειχαμε μια αντιμετωπιση απο τη δασκαλα της εντελως απροσμενη… Μολις της εξιστορησαμε το γεγονος μας ειπε οτι πρεπει να ειναι ενας γονιος στο σχολειο ή να «προσλαβω» μια ΝΟΣΟΚΟΜΑ να ειναι στο χωρο του σχολειου μηπως συμβει κατι στο παιδι μου…. Εκτος των αλλων μας ειπε οτι δεν μπορει να προσεχει ενα παιδι και να παραμελει τα υπολοιπα 16 (χωρις φυσικα να της ζητησουμε κατι τετοιο)….
Αρχισε να μας λεει οτι το παιδι μπορει να πεσει απο την τραμπαλα, την κουνια, απο το θρανιο, την ωρα που τρωει να πνιγει, ακομα και να τραυματιστει (λες και μονο στο δικο μας παιδι μπορει να συμβουν αυτα). Συνεχισε λεγοντας οτι ισως ειναι καλυτερα να παμε το παιδι σε ενα σχολειο πιο κοντα στο σπιτι μας λογω του προβληματος…
Οταν φυσικα εμεις αντιδρασαμε και ειπαμε οτι ΔΕΝ υπαρχει προβλημα και το παιδι δεν εχει τιποτα, μας απαντησε οτι δεν θελει μπελαδες και τρεχαματα τωρα που πλησιαζει να βγει στη συνταξη… Και οταν μετα απο ολα αυτα ο αντρας μου σε εντονο υφος της ειπε οτι η συμπεριφορα της ειναι απαραδεκτη, με πολυ ειρωνικο υφος μας ειπε το απιστευτο «Κοιταξτε, ειναι Παρασκευη μεσημερι και δεν θα μου χαλασετε το Σ/Κ«
Εμεις με τη σειρα μας απευθυνθηκαμε στον διευθυντη και γιατρους του νοσοκομειου ζητωντας χαρτι για το σχολειο (μας το ζητησαν και αυτο). Η απαντηση τους ηταν οτι δεν υπαρχει λογος να δωσουν ενα τετοιο χαρτι απο τη στιγμη που το παιδι ειναι υγιεστατο…. Θα εδιναν μονο σε περιπτωση προβληματος!!! Φυσικα ακομα και οι γιατροι εκνευριστηκαν και ειπαν οτι ειναι ενα ειδος ρατσισμου γιατι ακομα και τα παιδια που εχουν καποιο προβλημα δεν πρεπει να τα περιθωριοποιουμε…
Φυσικά, αλλάξαμε σχολείο και το δέχτηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα.
Και τωρα ζηταω τη βοηθεια σας…
Αυτο που θελω να μαθω ειναι αν οντως βαση νομου θα επρεπε να εχω μια νοσοκομα στο σχολειο για το παιδι μου!
Απάντηση της δικηγόρου Λίλης Σκουλαρίκη:
Υπάρχει ο Ν.3699/2008 – ΦΕΚ 199/2008 (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ) που μιλάει για παιδιά, τα οποία χρειάζονται ειδικό βοηθητικό προσωπικό στο σχολείο (η λεγόμενη παράλληλη στήριξη κλπ.). Αλλά η περίπτωση που αναφέρεις δεν εμπίπτει εδώ.
Δεν νομίζω ότι η συγκεκριμένη δασκάλα έχει δίκιο, αλίμονο αν κάθε παιδί που εμφάνισε μια φορά στη ζωή του πυρετικούς σπασμούς έπαιρνε κι από μια… αποκλειστική νοσοκόμα μαζί του στο σχολείο!!! Δεν γνωρίζω νόμο που να λέει τέτοιο πράγμα. Η δασκάλα που το επικαλέστηκε, ας μας πει πού προβλέπεται αυτό, σε ποιά διάταξη και το ξανασυζητάμε.
Στο "Είμαι Μαμά!" όλοι έχουν λόγο! Θες να μοιραστείς μαζί μας μια εμπειρία σου; Να γράψεις κάποιο κείμενο σχετικό με την ειδικότητά σου; Είδες κάτι ενδιαφέρον που πιστεύεις ότι αξίζει να δημοσιεύσουμε; Επικοινώνησε μαζί μας στο eimaimama@gmail.com
καλησπερα. Κι εμενα το παιδακι μου ειχε κανει μια φορα πυρετικους σπασμους. Ειμασταν στο σπιτι τοτε κι ειχαμε σταματησει για λιγο τον παιδικο, αφου ηταν ηδη αρρωστο. Οταν παρ'ολα αυτα επιστρεψαμε σχολειο μετα απο καιρο, σε δημοσιο παιδικο σταθμο, ενημερωσαμε τις δασκαλες γι'αυτα που περασαμε και για το τι επρεπε να εχουν υπ'οψιν τους κι αυτο ηταν ολο. Ουτε μια φορα δεν αφησαν το παραμικρο υπονοουμενο οτι δεθα το δεχτουν.
καλησπέρα, το είχα αντιμετωπίσει κι εγώ το πρόβλημα όταν θέλησα να γράψω τη μικρή μου στον παιδικό σταθμό της πόλης μου . Η καθ΄όλα ενημερωμένη διευθύντρια μου είπε πως δεν δέχονται παιδιά με ειδικές ανάγκες , ενώ το παιδί είχε κάνει απλά επεισόδιο πυρετικών σπασμών. Φυσικά γραφτήκαμε σε ιδιωτικό σταθμό και χαίρομαι γιατί οι βάσεις που πήρε ήταν εξαιρετικές. Δεν χρειάζεται κανένα πιστοποιητικό γιατρού αν το πρόβλημα έγκειται μόνο στον πυρετό. Σήμερα η κόρη μου είναι 14 ετών και φυσικά είναι υγιέστατη , μόνο η ταλαιπωρία των γονιών δεν ξεχνιέται.
Γράφω ως δασκάλα παράλληλης στήριξης σε δημοτικό. Είναι πραγματικά τεράστια ευθυνη να έχεις υπό την σκέπη σου ένα παιδί με εν δυνάμει σπασμούς. Πραγματικά πολύ δύσκολο για το δάσκαλο που έχει υπο την επίβλεψή του άλλα τουλάχιστον 15 παιδιά. Αν ένα παιδί χτυπήσει μέσα στην τάξη ή στην αυλή ο εκπαιδευτικός περνάει σούμπιτο από ΕΔΕ, οπότε ας μην είμαστε τόσο αρνητικοί και κατακριτικοί με τον φόβο ενός εκπαιδευτικού που δεν είναι της ειδικής αγωγής. Να φανταστείτε εγώ ήμουν μαζί με τη δασκάλα της τάξης και είχα υπο την επίβλεψή μου παιδί με επιληψία. Αυτό έτρεχε μες στην τάξη γιατί είχε υπορκινητικότητα εγώ από πίσω, η δασκάλα να κάνει μάθημα, τα παιδιά να είναι με ανοιχτό στόμα και το παιδί να παθαίνει την κρίση εν κινήσει και να πέφτει και να χτυπάει....οι γονείς καταλάβαιναν βέβαια γιατί το ίδιο γινόταν στο σπίτι. Νομίζω ότι εφόσον πρόκειται για μη υποχρεωτική εκπαίδευση και γιαιδιωτικό παιδικό σταθμός έχει κάθε δικαίωμα να το πει. Κακώς,βεβαια, πείτε το ευθυνοφοβία, πείτε το ειλικρίνια, πείτε το ρατσισμό...πολλά μπορεί να είναι. Σημασία έχει ότι βρήκατε άλλο σχολειο. Πάντως αν είσαι χρόνια εκπαιδευτικός βλέπουν πολλά τα μάτια σου...επιπηψίες χωρίς να εχει ενημερώσι ο γονεάς, εδώ και μέρες στο σχολείο έρχεται παιδί με σταφυλόκοκκο και η μητέρα ενώ δεν δουλεύει το φέρνει παρά τις οδηγίες των δασκάλων. Πάντως σημασία έχει που το παιδί είναι καλά!
Γεια σου , Εμας ο Νικολας επεσε στο σχολειο απο την τσουληθρα εν ωρα διαλλειματος και οι δασκαλες φυσικα ηταν στον κοσμο τους. Εκανε κρατημα αναπνοης (ο κανει απο μωρακι - αλλα στο σχολειο ηταν πρωτη φορα) και η ηλιθια νομιζε οτι επαθε επιληψια και του εκανε και μαλαξεις (μεγα λαθος). Μπας περιπτωση - καλεσανε γιατρο ο οποιος μας ειπε τα απειρα κουλα - για εγκεφαλικες παραλησεις για χρονια προβληματα για για για ενα σωρο - βρε καλε μου του λεω 4 χρονια ο παιδιατρος αμς δεν ειδε τιποτα -μιλησανε και προσωπικα οι γιατροι - τσακωθηκανε κλπ. Στο τελος αναγκαστηκαμε να τον παμε για εξετασεις και του πηγαμε βεβαιωση απο κορυφαιο νευροχειρουργο Αττικης οτι ειναι μια χαρα. Ο νευροχειρουγο μας διαβεβαιωσε οτι νομικα ακομα και προβλημα να ειχε δεν εχουν αρχικα δικαιωμα να το ξερουν εαν δεν θελουμε εμεις εφου δεν χρειαζεται ειδικης μεταχειρησης το παιδι και φυσικα απαγορευεται να το διωξουν. Ενα θα σου πω εγινε σαματας -μονο στον Δημαρχο δεν κατεληξα που θα το εκανα και αυτο εαν χρειαζοταν. Και φυσικα δεν τους εκανα τη χαρη να τον παρω και τους ειπα οτι εαν διανοηθω οτι δεν εχει κανονικη μεταχειρηση απο αυτες θα τις παω νομικα. Μεχρι στιγμης ειναι τυποι και υπογραμμος ολες τους και φυικα εχω καθε φορα και τους λεω εαν ακτι δεν μου αρεσει. Μην αφηνεται να κανουν οι θελουν επιδη νομιζουν οτι ειμαστε χαζοι. Να το ψαχνεται - ειναι απαραδεκτο για παιδαγους.
Μαμά Όλγα καλησπέρα, απαντώ ως δασκάλα δημοτικής εκπαίδευσης και λέω πως μέχρι σήμερα δεν είχα ακούσει ποτέ πως μπορεί να υπάρχει νοσοκόμα μέσα σε μια τάξη! Έπειτα από μια μικρή διαδικτυακή έρευνα ανακάλυψα πως υπάρχει όντως θεσμοθετημένος, από το Υπουργείο Παιδείας, κλάδος "ΠΕ25 Σχολικοί Νοσηλευτές" που ανήκουν στην κατηγορία Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) και τοποθετούνται κυρίως σε σχολεία ειδικής αγωγής αλλά και σχολεία γενικής αγωγής έπειτα από αίτηση του γονέα και γνωμάτευση από το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ("κέντρο διαφοροδιάγνωσης, διάγνωσης και υποστήριξης που έχει ως σκοπό την προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες"). Ωστόσο οι απύρετοι σπασμοί (είναι κατά πολύ σημαντικότεροι από τους εμπύρετους)δεν αναφέρονται πουθενά ως αιτία για παράλληλη στήριξη μέσα στην τάξη. Άλλωστε και οι γιατροί πιστοποιούν πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο παιδάκι σου. Στο τέλος όμως της λίστας με τις περιπτώσεις που χρήζουν προσοχής αναφέρεται ότι στην κατηγορία μπορεί να ανήκουν "Πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μια από τις προηγούμενες περιπτώσεις αλλά έχουν την ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη χρονική περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους". Κατά τη γνώμη μου, από τη στιγμή που οι γιατροί βεβαιώνουν πως το παιδάκι σου είναι μια χαρά, δεν υπάρχει λόγος για παράλληλη στήριξη σχολικού νοσηλευτή. Καθώς όμως δε γνωρίζω περισσότερα για τη νομοθεσία σε αυτόν τον τομέα μπορείς να απευθυνθείς κατευθείαν στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας και μετά στο πλησιέστερο ΚΕΔΔΥ προκειμένου να ενημερωθείς επίσημα και να σιγουρευτείς ότι δεν σου έχει ξεφύγει κάτι (τουλάχιστον εγώ αυτό θα έκανα στη θέση σου). Ελπίζω να βοήθησα κάπως. Εύχομαι να μην ξανασυμβεί στο παιδάκι σου ποτέ ξανά κάτι άλλο που θα σας αναστατώσει.
καλησπέρα ... σας γράφω ως παιδαγωγούς με πρόσφατη εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα...2 φορές φέτος μια μικρή στο παιδικό μου παθαίνει σπασμούς...τη πρώτη φορά το Σεπτέμβρη .....Το σοκ δεν περιγράφεται.........Την θεώρησαν λιποθυμικό επεισόδιο { εξασθενισμένος οργανισμός } μιας και είχε περάσει ιώσεις . ...... η δεύτερη φορά δεν έχει μια εβδομάδα ......δεν έχει ξεκινήσει ακομα αλλά αφού οι ιατροί είπαν πως μπορεί να συνεχίζει στο παιδικό κανονικά ......απλά μαι με την διάγνωση θα πρεπε να μου φέρουν και το φάρμακο της ......Η αλήθεια είναι πως είναι πολύ μεγάλη έτσι καλό κουραγιο και περαστικουλια
Χαρά στην ψυχραιμία σας. Τι αγένια! Μου έχει συμβεί να χτυπήσει λίγο το παιδί, να έχω χαρτί γιατρού (γιατί ήξερα ότι θα το ζητούσαν) και να μου λένε κι από πάνω ότι τους κάνει εντύπωση πως δε μας είπε ο γιατρός να κρατήσουμε το παιδί σπίτι μερικές μέρες (ενώ δε χρειάστηκε να του κάνει τίποτα, θα μπορούσαμε και να μην το είχαμε πάει για εξέταση) Μα είναι δυνατόν να έχει πρόβλημα το παιδί μας και να το στέλνουμε σχολείο? Για αναίσθητους μας έχουν? Πως θα προχωρήσουμε αν οι ίδιοι οι δάσκαλοι αντιμετωπίζουν με προκατάληψη ένα παιδί που έτυχε μια φορά να κάνει σπασμούς? Πως θα προχωρήσουμε εάν οι δάσκαλοι αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν βάρος και τους γονείς σαν ψέυτες? Πως περιμένουμε τα παιδιά μας να μη νιώθουν διαφορά για ένα παιδάκι που δεν περπατάει ή δεν ακούει ή δε μιλάει ή είναι άρρωστο, όταν οι ίδιες οι δασκάλες καλλιεργούν το φόβο για το διαφορετικό? (δεν αναφέρομαι σε εσάς, το πήγα λίγο πιο πέρα). Θυμώνω, γιατί αν σε ένα παιδί συμβεί κάτι, δε θα του έχει μάθει κανείς ότι όλα είναι φυσιολογικά, ότι δεν ήρθε η συντέλεια του κόσμου, ότι μπορεί να συνεχίσει να ζει. Αυτό που θα έχει σαν βίωμα είναι ότι πρέπει να βάζουμε τους άλλους στο περιθώριο για το παραμικρό. ΛΥΠΑΜΑΙ για το περιστατικό που σας έτυχε και ντρέπομαι για τους γονείς που πρέπει να απολογούνται και να παρακαλούν για τα αυτονόητα.
xerome pou grafw proti , den kserw pws tha akoustei , oute tha parw to meros KANENA ... alla egw exw xasei simathitimou mesa stin taksi apo spasmous , sigoura den eina lisei na min paei sxoleio ... alla den tha ithela kanenas na min perasei afto pou perasame emeis stin taksi mou tote